Egzaminui po mokslo metų pabaigos taip pat daugiau nebesiruošiau. Ir vis dėlto, esu labai nusivylęs tiek NEC, tiek mūsų švietimo sistema ir turiu padėkoti už iššvaistytus visus metus 12 klasėje, nes egzaminas buvo ne abiturientų lygio.

Paskutiniais metais per matematikos pamokas vyko beveik vien tik kurso kartojimas. Tačiau drąsiai galiu teigti, kad net vienuoliktos klasės pabaigoje bučiau nesunkiai išlaikęs matematikos egzaminą, jei ne šimtukui, tai aukštam balui. Šiemet taip pat laikiau mokyklinį lietuvių kalbos ir dar laikysiu istorijos egzaminą. Matematiką pasirinkau tik dėl lengvų balų, norėdamas užsitikrinti nemokamą vietą stojant į kolegiją.

Galiu pagirti bent tiek, kad egzaminas praėjo be didesnių nesklandumų. Viskas prasidėjo laiku, rašant nebuvo jokių galinčių blaškyti garsų ar kitokių trikdžių. Neskubėdamas iš viso užtrukau apie dvi valandas, bet ir tai todėl, kad per žioplumą nepasiėmiau skaičiuotuvo ir nusprendžiau iš pradžių rašyti į juodraštį (nors laisvai galėjau ir tiesiai viską parašyti). Keletas treninguotų vaikinukų išėjo anksčiau už mane, tai galima suprasti, kad ne man vienam egzaminas nesukėlė problemų.

Pirmoji testinė dalis buvo visai smagus 5 minučių apšilimas, tačiau, mano nuomone, nelabai daug ką patikrinantis. Kitais metais siūlyčiau šios dalies iš vis atsisakyti, padidinant antrosios dalies klausimų kiekį, nes iš esmės abi dalys atlieka tą patį vaidmenį: patikrina, kaip greitai mokinys sugeba bet kokiomis priemonėmis susidoroti su problemomis, tik skiriasi tai, kad pirmojoje dalyje atsakymus galima ir paspėlioti, o antrojoje spręsti yra būtina.

Taip pat sveikinu NEC einant teisingu keliu, šiemet ypač padidinus trečiosios dalies užduočių kiekį. Paraginčiau tik nesustoti ir toliau didinti esamą skaičių, nes kuo daugiau uždavinių – tuo visapusiškiau galima patikrinti mokinio žinias įvairiose matematikos srityse. Tada mažėja sėkmės faktorius egzamine, o tai visada yra tik teigiamas dalykas. Mano nuomone, užduočių trečiojoje dalyje turėtų būti 2 kartus daugiau nei šiemet.

Kita vertus, noriu pažerti priekaištų patiems uždaviniams. I ir II dalies uždavinukai buvo visai paprastučiai (kiek įdomesnis nebent su seifo kodų kombinacijomis buvo), padaromi mintinai, dažniausiai panaudojant tik vieną formulę. Tokius išspręsti gali net tie, kurie visai galvoti nemoka, tik iškalę visą kursą yra. Ir net jei tokia ir yra jų esmė, duoti šansą išlaikyti visiems „sunkiai dirbantiems“, tai III dalies užduotys tikrai privalo būti daug sunkesnės. Man asmeniškai net neprireikė nė karto stabtelėti, nes visi sprendimai buvo visiškai akivaizdūs, visą laiką užtrukau grynai tik rašymui. Išimtis – paskutinis uždavinys. Jo sprendimas nors ir nebuvo ilgas, tačiau jį reikėjo išmąstyti. Gaila, kad toks buvo tik vienas, nes, mano nuomone, matematikos egzaminas turėtų patikrinti ir protinius, ne tik kalimo ir sprendimų būdų įsiminimo sugebėjimus.

Apibendrinant, sakyčiau, gana liūdna situacija Lietuvoje, kalbant apie matematiką. Manęs ši sritis baisiai nedomina, tačiau aš suprantu nuolatinį „tiksliukų“ poreikį įvairiose srityse ir mane neramina toks žemas egzamino lygis. Nemanau, kad turėtų bet kas, pasimokęs dvi savaites prieš egzaminą (ir ką jie ten mokosi? Juk absoliučiai viskas formulių lape yra), gauti 100, nes atsimena kaip spręsti tam tikrą uždavinį, o ne sugalvoja. Todėl linkiu ateinančiais metais tik kelti egzamino lygį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Šiandien laikėte matematikos egzaminą? Prašome pasidalinti patirtimi!

Papasakokite, ar egzaminas, Jūsų nuomone, buvo sudėtingas – kas buvo sunkiausia, o kurios užduotys pasirodė paprastos? Kiek balų tikitės surinkti?

Savo nuomone galite pasidalinti rašydami laiškus el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Egzaminas“, spausdami pilką mygtuką čia.

Tai pat nuomonę galite parašyti ir anketoje žemiau: