Pavyzdžiui, ant vejos, kas piktina kaimynus ir pamalonina atsakingas tarnybas, kurios išrašo baudos kvitą.

Jūs, kaip ir aš, suprantate, kad taip neturi būti. Tačiau kas atsakingas už šio daugiabučio namų galvosūkio sprendinį?

Pradėkime nuo to, kad ši problema nesprendžiama ilgiau nei dvidešimt metų. Sovietiniais laikais įrengti daugiabučių kiemai nebuvo pritaikyti tokiems automobilių kiekiams, kokie yra dabar. Tuomet reta šeima turėjo automobilį, dabar juo į darbą rieda kiekvieną rytą net keli tos pačios šeimos nariai.
Nekyla abejonių, kad daugiabučių kiemus rekonstruoti reikėjo jau seniai, tačiau ši auganti problema buvo savivaldybės ignoruojama ir palikta gyventojams. 

Daugiabučių kiemams reikalingos didelės investicijos – kiemus reikia platinti, duobes lopyti, didinti jų saugumą. Pagaliau, reikia padaryti taip, kad nereikėtų automobilių statyti ant vejos ar šaligatvio.

2014 metų Vilniaus miesto biudžete gatvių remontui bei greideriavimui, jų priežiūrai žiemą, kelių, šaligatvių, laiptų, turėklų ir kitų infrastruktūros statinių įrengimui, remontui ir priežiūrai skirta 0,6 mln. eurų (2,1 mln. litų), o gatvių dangai tvarkyti iš viso skirta 6,3 mln. eurų (22 mln. litų). Į šiuos darbus patenka ir šaligatvių dangos tvarkymas, gatvių ženklinimas ir kiti darbai.

Visgi esminis momentas dabartinėje aklavietėje yra ne finansavimas, o tai, kad nėra daugiabučių namų kiemų šeimininko. Jis privalo atsirasti! Šį atsakingą vaidmenį prisiimti turėtų namų bendrijos, o ten, kur jos negyvybingos – miestų ir rajonų savivaldybės.

Visgi gyventojai nesiryžta imtis iniciatyvos ir padaryti tvarką daugiabučių kiemuose. Ir ne tik dėl to, kad neturi pinigų, bet ir todėl, kad nėra įkūrę namų bendrijos arba, kaip dažnai nutinka – tiesiog nežino nuo ko pradėti.

Visi esame puikiai informuoti, kokioje skolų jūroje skęsta sostinė. Nors tai, žinoma, visai netrukdo kadenciją baigiančiam miesto vadovui internetą skandinti nesibaigiančiomis „megaprojektų“ vizualizacijomis ir vaizdo klipais. 

Bėda ta, kad gražūs klipai žmonių problemų nesprendžia, o gyventojai yra palikti patys tvarkytis savo kiemuose, savivaldybė paprasčiausiai nusimetė bet kokią atsakomybę. Visgi ir šioje keblioje padėtyje galima rasti išeičių. 

Visų pirma, net ir šiandien savivaldybės galėtų nemokamai parengti detaliuosius planus ir leidimus platinti bei rekonstruoti kiemus. Ir tai padaryti ne ilgiau kaip per 2 savaites. Tai būtų aiški parama gyventojams, nes projektavimo darbus, kurie taip pat kainuoja, atliktų savivaldybių tarnautojai. Galiausiai, tai yra jų darbas!

Prieš tvirtindama detalųjį planą naujoms statybos, šalia kurių jau jaučiamas automobilio statymo vietų stygius, savivaldybė turėtų nustatyti maksimalų automobilių statymo vietų reikalavimą pagal statybų techninius reikalavimus. Dabar dažniausiai nustatomas būtent minimalus vietų skaičius, to reikia atsisakyti.

Taip pat reikia išgyvendinti lauk chaosą – kiemų ir miesto priežiūros darbai turėtų būti vykdomi pagal iš anksto parengtą tvarkaraštį, sudarytą atsižvelgiant į dabartinę padėtį daugiabučių kiemuose. Pradedame nuo blogiausių, tų, kurių techninė būklė dabar apverktina ir judame link geresnių, ir taip toliau.

Norime būti europietiški, bet turime sovietines galimybes tam pasiekti. Kuomet sukursime galimybes saugiai ir laikantis Kelių eismo taisyklių statyti automobilius savo kiemuose – galėsime pradėti drausminti vairuotojus už automobilių statymą ant žalios vejos ar šaligatvio. Tačiau šiuo metu viskas apsivertę aukštyn kojom – į sovietinius rėmus bandome įsprausti europietišką patogumą.

Tačiau noriu jus nuraminti – jau greitai viskas bus gerai!