aA
Daugelis šio straipsnio adresatų nepratę prie ilgų tekstų, nepažįsta daug raidžių, todėl jiems trumpa santrauka. Visi kovojantys su policijos trikojais greičių matuokliais, visi, interneto grupėse viešinantys policijos matuoklių vietas arba matuoklius užstatantys savo kledarais, yra piktybiniai Lietuvos žmonių priešai ir kenkėjai.
Andrius Užkalnis
Andrius Užkalnis
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Įstatymų jiems sutramdyti kol kas nėra, kaip ir klausantiems koncertuojančių Kremliaus propagandinių beždžionių Lietuvoje arba neskiepijantiems vaikų, bet bus.

Kodėl taip gerai tai žinau? Nes taip visada buvo. Skirtingai nuo daugelio jaunų durnių, kurie fotografuojasi prie „BMW“, kurio net neturi, aš nugyvenau ilgą gyvenimą (per kurį turėjau net pora minėtų „BMW“, odinėmis sėdynėmis, ir su lietnykais, jeigu ką), ir per jį mačiau, kaip civilizacija sušukuoja ir pamažu prie būdos pririša net ir aršiausius siautulingus nevispročius.

Aš mačiau, kaip lietuvius atpratino važinėti vogtais Vokietijoje automobiliais (jiems buvo viskas gerai, nes vokiečiui juk apmokėjo draudimas, tai čia jokios žalos niekam).

Aš mačiau, kaip emigracijos ir gyvenimo užsienyje dėka lietuviški vargo plūgai išmoko minimalios kultūros ir pradėjo leisti važiuojančius iš šalutinio kelio.

Aš mačiau, kaip prietrankos, „netikintys saugos diržais“ (nes vaikystėje tėvas daug mušė diržo sagtimi, ir tikėjimas paprastais dalykais neatlaikė: dabar jie netiki skiepais, euru ir žemės trauka), išmoko juos segiotis. Taip, buvo laikai, kai kaimo japai aiškino, kad saugos diržas yra nesąmonė, kaip ir truputėlį išgerti prie vairo (gal pusbutelį degtinės) yra normalu, „jeigu žinai, ką darai“.

Aš mačiau, kaip užtilo choras pasipiktinusių privalomu automobilių draudimu. O, kaip jie bliovė prieš pora dešimtmečių (ar dar daugiau), kad padarė nesąmonę, kurios niekam nereikia, kuri neveiks ir kurią padarė tik tam, kad Paprastą Žmogų apiplėštų. Kas buvo blogai, kai visi po kelis šimtus litų vežiodavosi ir be policijos vietoje tarpusavyje atsiskaitinėdavo? Paprastam Žmogui – o bukaveidžiai su „BMW“ vietoje profilio nuotraukų visada garsiai pasisako už Paprastą Žmogų – nereikia jokios policijos ir jokių kelių eismo taisyklių.

Aš mačiau, kaip užtilo choras pasipiktinusių privalomu automobilių draudimu. O, kaip jie bliovė prieš pora dešimtmečių (ar dar daugiau), kad padarė nesąmonę, kurios niekam nereikia, kuri neveiks ir kurią padarė tik tam, kad Paprastą Žmogų apiplėštų. Kas buvo blogai, kai visi po kelis šimtus litų vežiodavosi ir be policijos vietoje tarpusavyje atsiskaitinėdavo?
Andrius Užkalnis


Paprastas Žmogus ir taip gerai moka vairuoti, jį tėvas su „Žiguliu“ kolektyviniuose soduose vairuot išmokė, kai jis dar buvo dvylikos metų, ir jis dabar yra lenktynininko lygyje. Ypač kai įkala kelias, kad kelias nedulkėtų.

Aš net mačiau, kaip žmonės išmoko naudotis dezodorantais ir praustis (ne visi, bet kažkur turi būti pradžia). Prieš 30 metų Paprasti Žmonės aiškino, kad vyras turi smirdėti ožiu.

Visus tuos Paprastus Žmones su jų gilia kolūkine išmintimi apie ekonomiką, vairavimą, skiepus ir valstybės administravimą gyvenimas ir civilizacija pastatė į vietą. Jų elgesys pasikeitė. Dabar jie truputį labiau civilizuoti.

Ateina laikai ir vaikmušiams, ir skrepliuojantiems ant šaligatvio dvikojams gyvuliams, ir mėtantiems nuorūkas pro automobilio langą. Nepakenktų padaryti kaip čia, Kalifornijoje, kur 1000 dolerių bauda laukia šiukšlinančių pakelėse. Ateis laikas, aš neabejoju. Tai bus aimanų ir dejonių iš Paprasto Žmogaus, kaip jis tik vieną šiukšlę švystelėjo, o teko visą butą parduoti.

Panašiai buvo prieš keletą metų, kai brakonierius baudomis patrumpino. Kai gavo marozėliai po keliasdešimt tūkstančių baudos už keliolika pagautų žuvų, dabar atsirado baimė Paprasto Žmogaus galvoje, pradėjo smegenų užuomazgomis mąstyti, prieš meškerę mesdamas.

Civilizacija, mat, užauga protingiems žmonėms civilizuotais būdais, o skeltanagiams ji skiepijama per baimę ir bausmes. Taip visada buvo. Prieš daugybę metų Islamas mokė tikinčiuosius nevalgyti kiaulienos ir apsiplauti ir palaikyti švarą, nes Dievui taip patinka. Nenori pragaro – nevalgyk kiaulienos. Tai buvo higienos ir saugios mitybos taisyklės, nes karštu oru kiauliena yra greičiausiai gendanti mėsa, bet kaip tai išaiškinsi Paprastam Žmogui? Geriau pabauginti pragaro liepsnom.

Be vairuotojo pažymėjimo ir be draudimo lakstantys klounai su trimis smegenų vingiais žino, kas saugu ir kas ne. Jie net vaikų netyčia prisigimdyti sugebėjo, bet policijai apie saugumą paaiškins.
Andrius Užkalnis


Šių dienų Paprastam Žmogui pragaro liepsnos nebaisios (antiskiepininkai net infekcinių ligų nebijo, ypač tų, kurios pažeidžia smegenis), tačiau jam gerai šutina baudos lietuviškais eurais.

Todėl dabar išmušė valanda tiems, kas laksto viršydami greitį ir nemano, kad ką nors daro blogai. Paklausykite jų paaiškinimų: acto garintojų dramos būrelis visame gražume.

„Greičio apribojimai nesąmoningi“. Jie žino, nes be vairuotojo pažymėjimo ir be draudimo lakstantys klounai su trimis smegenų vingiais žino, kas saugu ir kas ne. Jie net vaikų netyčia prisigimdyti sugebėjo, bet policijai apie saugumą paaiškins.

„Policija stato matuoklius ne ten, kur reikia“. Policija stato matuoklius ten, kur žmonės viršija leistiną greitį. Yra paprastas būdas negauti baudų už greičio viršijimą: neviršyti greičio. Skubi kažkur? Išvažiuok anksčiau. Kamščiai mieste? Išvažiuok dar anksčiau. Tik neviršyk, mes dabar turime priemonių tave sutramdyti.

Kodėl aš taip griežtai nusiteikęs šių piliečių atžvilgiu? Todėl, kad iš budulių su „BMW“ nuotraukomis išauga dideli buduliai, kurių veiksmai daro pasekmes. Kai mes dabar piktinamės tais, kad leidžia teršalus į upes, ežerus ir marias, arba tais, kas stumdo rusiškas trąšas, pamaišytas, kad apeitų įstatymą, nepamirškime, kad jie kažkada buvo tie, kas lakstė, viršydami greitį, nes marozams įstatymai yra nesąmonė.

Prašau policijos daugiau trikojų, daugiau reidų ir didesnių baudų, kad Lietuva būtų saugesnė, švaresnė ir teisingesnė šalis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(675 žmonės įvertino)
4.4948

Top naujienos

Dar vienas taršos skandalas Klaipėdoje: nevalytos nuotekos keliauja ir iš daugiabučių

Taršos ir smarvės skandalas Klaipėdoje netyla: prokuratūra surado AB „ Grigeo Klaipėda “...

Socialiniuose tinkluose plinta šokiruojantis pareigūno pasiūlymas išžagintai merginai papildyta policijos komentaru (214)

Vilniaus „Metelicos“ klube naktį iš penktadienio į šeštadienį buvo įvykdytas žiaurus...

Koronavirusas miesto gyvenimą pakeitė neatpažįstamai: gyventojai mokosi kitaip pirkti ir dirbti (4)

Pagal Johns Hopkins universiteto tyrėjų parengtą žemėlapį, šiuo metu yra žinoma, kad pasaulyje...

Prorusiški separatistai puolė Ukrainos pajėgas, šaudyta Minsko susitarimais uždraustais ginklais sureagavo Zelenskis (209)

Vasario 18 d. ryte prorusiški separatistai puolė Ukrainos kariuomenės pozicijas, esančias netoli...

KT padėjo tašką dėl atliekų deginimo jėgainių: statybų ribojimai prieštarauja Konstitucijai (57)

Konstitucinis teismas (KT) antradienį paskelbė sprendimą dėl valdančiųjų priimtų Atliekų...

„Maximos“ tragedijos Latvijoje atomazga: nuteistas tik vienas žmogus (1)

Rygos Pardaugavos teismas, išnagrinėjęs Zolitūdės tragedijos baudžiamąją bylą, kaltu...

Policija pateikė 7 miestų gatvių sąrašą, kur stovės „trikojai“: Vilniuje jų – per 30 (214)

Keliuose atsiradus „trikojais“ pramintiems mobiliems greičio matavimo įrenginiams vairuotojai...

Statybininkams Kaune moka ir per 4 tūkstančius eurų: yra dvi priežastys (40)

Kauno miesto savivaldybės administracijos vykdyto viešojo pirkimo konkurse kapitaliniams lopšelio...

Automobilių taršos mokestis dar neįsigaliojo, bet jau veikia: rinkoje pastebima pokyčių (300)

„Kalbos apie automobilių taršos mokestį galimai šiek tiek prisidėjo prie pokyčių Lietuvos...

|Maža didelių žinių kaina