Kaip rašo „Ukrinform“, Vyriausioji žvalgybos valdyba tai pranešė feisbuke.

„Rosaviacija“ yra atsakinga už skrydžių saugumą ir fiksuoja visus incidentus, kurie ištinka Rusijos orlaivius.

Tarp duomenų, gautų įsilaužus į Rusijos informacines sistemas, – kasdienės „Rosaviacijos“ ataskaitos per daugiau kaip pusantrų metų.

Jų analizė rodo, kad Rusijos civilinės aviacija yra prie žlugimo slenksčio, pabrėžė Ukrainos žvalgyba.

2023 metų sausį Rusijos civilinėje aviacijoje buvo užfiksuoti 185 įvykiai. Maždaug trečdalis jų kvalifikuojami kaip įvairaus pavojingumo lygio incidentai. Čia lyderiu tapo Rusijos trumpųjų nuotolių lėktuvas „Suchoi Superjet“ – 34 probleminiai atvejai.

Per pirmuosius devynis 2023 metų mėnesius Rusijoje užregistruota 150 orlaivių techninių gedimų atvejų. Per tą patį 2022 metų laikotarpį buvo užfiksuota 50 tokių incidentų. Todėl skrydžių pavojingumas Rusijoje padidėjo trigubai.

Problemiškiausiomis Rusijos aviacijos vietomis išlieka varikliai ir važiuoklės bei kiti svarbūs elementai: hidraulinės sistemos, sklendės ir programinė įranga.

Kaip pažymėjo Ukrainos žvalgyba, Rusija taip pat susiduria su dideliais sunkumų, prižiūrėdama daug išskraidžiusius orlaivius. Trūkstant pajėgumų ir specialistų, Maskva bando lėktuvų techninei priežiūrai pasitelkti Iraną, kur atitinkami darbai atliekami amatininkų lygiu, be atitinkamų sertifikatų.

2022 metų kovo mėnesį rusai turėjo apie 820 užsienyje pagamintų civilinių orlaivių. Tuo metu tik iki 10 proc. jų buvo remontuojami be sertifikatų ir naudojant neautentiškas atsargines dalis, o „dabar jau beveik 70 proc. aviacijos parko pasinaudojo tokiomis paslaugomis“, informuoja Vyriausioji žvalgybos valdyba.

Didelis atsarginių dalių stygius privedė Rusiją prie vadinamojo aviacijos kanibalizmo, kai vieni lėktuvai išardomi, kad būtų galima remontuoti kitus. Turimais duomenimis, iki 2023 metų vidurio Rusijoje „donorais“ tapo daugiau kaip 35 proc. orlaivių.

Dauguma sovietinių lėktuvų An-2 dabar negali pakilti nuo žemės, nes jiems skirti varikliai buvo gaminami Lenkijoje, tačiau dėl sankcijų jų tiekimas buvo sustabdytas.

Be to, vien tik 2023 metų sausį užfiksuota 19 įvairių gedimų laineriuose „Airbus“, kurių Rusijoje iš viso yra 220. Devyniuose kompanijos „Aeroflot“ lėktuvuose užfiksuota 17 uždūminimo atvejų.

Boeing“ lėktuvuose, kurių Rusija turi 230, užfiksuoti 33 techniniai vienos ar kitos sistemos gedimai.

Kas septintas Brazilijos pagamintas lėktuvas „Embraer“ neatlaikė eksploatavimo sąlygų, o jų Rusija turi 21.

Vyriausioji žvalgybos valdyba primena, kad dar 2022 metų rugsėjį Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO) „paženklino“ Rusiją raudona spalva kartu su Liberija ir Butanu, o tai rodo itin didelę riziką skrydžių saugumui.

Aviacijos incidentų pobūdžio analizė byloja, kad nemažai gedimų, ypač susijusių su varikliais, važiuokle ir sparnų mechanizmais, yra sisteminio pobūdžio. Tendencija rodo, kad Rusijos civilinė aviacija „yra smarkios turbulencijos zonoje, kur gresia didelis pavojus staigiai smigti žemyn“, konstatuoja Ukrainos žvalgyba.

Ši tikrovė yra tiesioginis Rusijai taikomų sankcijų padarinys, o skaudžiausios buvo:

  • draudimas tiekti orlaivius ir jų atsargines dalis;
  • atsisakymas rūpintis technine priežiūra ir teikti paslaugas;
  • atsisakymas atnaujinti programinę įrangą;
  • Rusijos orlaivių sulaikymas užsienyje;
  • prieigos prie meteorologijos informacijos oro navigacijai apribojimas.


Rusija, keldama savo gyventojams mirtiną pavojų, trūks plyš stengiasi nuslėpti didžiules civilinės aviacijos problemas, pabrėžia Ukrainos žvalgyba.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją