aA
Versija, jog prie Maskvos sudužusiame keleiviniame lėktuve „An-148“ galėjo būti įvykdytas teroristinis aktas, svarstoma, tačiau nėra prioritetinė, nes sprogstamųjų užtaisų specialistai, atlikę sudužusio orlaivio liekanų analizę, jokių sprogstamųjų medžiagų pėdsakų neaptiko, skelbia RBK, remdamasis šaltiniu, susipažinusiu su katastrofos tyrimo eiga.

Rusijos Tyrimų komitetas tikina, kad bus tiriamos visos įmanomos nelaimės versijos, skelbia newsru.com.

Portalas taip pat skelbia, kad lėktuvo varikliai dirbo iki pat tos akimirkos, kai orlaivis rėžėsi į žemę.

Remiantis šaltinio suteikta informacija, apžiūrėję variklius ir sparnų mechanizmo elementus, ekspertai priėjo prie išvados, jog lėktuvas sprogo ne ore.

Vienas tragedijos liudininkas „Interfax“ sakė, kad lėktuvo sudužimo vietoje liko maždaug dviejų metrų gylio ir maždaug 17 metrų skersmens duobė.

Remiantis šiuo metu turimais duomenimis, galima daryti išvadą, kad lėktuvas sprogo atsitrenkęs į žemę.

Kai kurie tragediją mačiusieji tvirtina, kad iš pradžių kažkas sprogo po lėktuvo sparnu, tada jis užsidegė. Netrukus pasirodė dar vienas liepsnų šaltinis, ir lėktuvas nėrė žemyn.

Rusijos pilotų profesinės sąjungos viceprezidentas Alfredas Malinovskis sako, kad lėktuvo „An-148“ katastrofa prie Maskvos galėjo nutikti sugedus nuo apledėjimo saugančiai variklio sistemai.

Tikroji tragedijos priežastis paaiškės tik iššifravus orlaivio savirašius prietaisus.

A.Malinovskis sako, kad visai tikėtina, jog galėjo įvykti ir kažkoks sprogimas.

„Sprogimas įmanomas ne vien diversijos atveju. Tokią situaciją galėjo lemti ir tokie veiksniai: oro temperatūra buvo kiek žemiau nulio, labai didelis santykinis oro drėgnumas, visai galimas variantas – apledėjimas.

Sugedus nuo apledėjimo saugančiai variklio sistemai, į variklio kompresoriaus vidų galėjo patekti ledo gabalas“, – paaiškina ekspertas.

„Didelė duobė nelaimės vietoje, apie kurią kalba liudininkai, leidžia daryti išvadą, kad lėktuvas krito chaotiškai, vertikaliai, nebuvo jokių bandymų leistis. Ekipažas nespėjo nieko padaryti, nespėjo pasiųsti nelaimės signalo. Tai byloja apie momentinę įvykių raidą“, – sako A. Malinovskis.

Paskelbti dispečerių pokalbiai

Svetainėje „LiveATC“, kuri transliuoja aviacijos dispečerių iš viso pasaulio pokalbius, skelbiamas garso įrašas, kuriame girdima, kaip skrydžių valdymo darbuotojai nesėkmingai bando susisiekti su Maskvos srityje sudužusio keleivinio lėktuvo „An-148“ pilotais, skelbia rbc.ru.

Įraše, kuris skelbiamas LiveATC.net, užfiksuoti aviacijos dispečerių pokalbiai. Jie vienas kitam teigia negalintys susisiekti su iš Domodedovo oro uosto pakilusiu keleiviniu lėktuvu „An-148“, skridusiu reisu 6W703 Maskva-Orskas.

29-ąją pokalbio minutę vienas iš dispečerių konstatuoja, kad minėtojo lėktuvo pilotai neatsako.

Pokalbio 29-osios minutės 46-ąją sekundę girdima, kaip dispečeris dar kartą pabando susisiekti su minėtojo orlaivio pilotu.

„703-asis, jis neatsako. Saratovas 703, atsakyk (...). Saratovas 703,(...) atsakyk! Žinai, kad Saratovą 703 Maskva kviečia ir negali prisikviesti?“ – teigiama įraše.

Netrukus kitas dispečeris (įrašo 30-osios minutės 15 sekundę) prisijungia: „703, atsakykite Šeremetjevui“.

Sudužo vos pakilęs

Saratovo avialinijų keleivinis lėktuvas „An-148“ sudužo Maskvos srities Ramenskojės rajone. Pirminiais duomenimis, lėktuvu skrido 65 keleiviai ir šeši įgulos nariai. Apie katastrofos metu išsigelbėjusius žmones nepranešama.

Lėktuvu galėjo skristi du užsieniečiai, pranešė Rusijos ypatingųjų situacijų ministerija.

„Nacionalinis krizių valdymo centras kartu su Vidaus reikalų ministerija ir užsienio šalių diplomatinėmis tarnybomis ėmėsi darbų, susijusių su šiuo lėktuvu skridusių užsienio piliečių identifikavimo“, – sakė Ypatingųjų situacijų ministerijos atstovas.

„Aiškinamasi dėl dviejų žmonių pilietybės“, – pabrėžė jis.

Orsko administracija anksčiau skelbė, jog šiuo lėktuvu skrido vienas užsienietis – Šveicarijos pilietis.

Tyrimų komiteto atstovė spaudai Svetlana Petrenko agentūrai „Interfax“ sakė, jog tyrėjai išnagrinės visas įmanomas įvykusios nelaimės versijas, tarp kurių – galima žmogiškoji klaida, prasta lėktuvo techninė būklė ar oro sąlygos.

Nacionalinis krizių valdymo centras skelbia, jog jau rasta viena iš dviejų sudužusio lėktuvo „juodųjų dėžių“.

Pareigūnai atliko „Saratov Airlines“ dokumentų poėmius, apklausia šios bendrovės darbuotojus, taip pat Domodedovo oro uosto personalą ir oro eismo kontrolierius.

Lėktuvu skrido 65 keleiviai ir šeši įgulos nariai. Visi jie žuvo.

71-o žmogaus gyvybę sekmadienį nusinešusi lėktuvo katastrofa netoli Rusijos sostinės – didžiausia pagal aukų skaičių pasaulyje nuo 2016 metų pabaigos.

2016-ųjų gruodžio 25-ąją Rusijos gynybos ministerijos lėktuvas Tu-154, iš Adlero oro uosto pakilęs skrydžiui į Siriją, iš radiolokatorių ekranų dingo taip pat praėjusius kelioms minutėms po pakilimo – lėktuvas nukrito į Juodąją jūrą netoli Sočio. Juo skrido 92 žmonės: aštuoni įgulos nariai ir 84 keleiviai, tarp jų – kariškiai, žurnalistai, Aleksandrovo vardo dainų ir šokių ansamblis, fondo „Spravedlivaja pomošč“ vadovė Jelizaveta Glinka.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Petrauskienė: mokytojai sako, kad atlyginimai – ne pagrindinė streiko priežastis (63)

Net ir įvedus etatinį mokytojų apmokėjimą maždaug penktadalio mokytojų atlyginimai mažėjo,...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (155)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

Prieš naują maitinimo strategiją mokyklose ir darželiuose – eksperimentas: ką vaikams teko valgyti? (82)

Sveikatos apsaugos ministerija pirmą kartą inicijavo tokį eksperimentą: pagal specialistės...

Šokiruojantis moksleivių muštynių stadione vaizdo įrašas: kas ir kodėl buvo nutylėta (301)

Keliasdešimt moksleivių su mobiliaisiais telefonais, filmuojantys dviejų bendraamžių muštynes...

Legendinis Arlauckas prisiminė nuotykius su Sabu ir Kurtinaičiu: istorijų „stiprumas“ gali priblokšti (33)

Žodžio kišenėje neieškanti Eurolygos legenda Joe Arlauckas davė išskirtinį ir Ispanijoje...

Akis į akį susidūrė su Rusijos FSB: pasakė, kad turiu du variantus (127)

Leidinys „The Insider“ ir „ Bellingcat “ tyrėjų grupė paviešino tyrimą, kuriuo...

Panevėžyje vandalai nesiliauja niokoję daugiabučio: gyventojai jau svarsto budėti naktimis (27)

Renovuoto Panevėžio daugiabučio gyventojai, nebeapsikentę sutvarkytą sieną niokojančių...

Mokslininkai sutarė nuo šiol kilogramą skaičiuoti kitaip (35)

Istoriniu balsavimu šalys, dažnai nesutariančios dėl daugybės kitų klausimų, penktadienį...

Kibernetinės atakos vyksta nuolat, nors apie jas garsiai ir nekalbama (4)

Kibertechnologijų ekspertas, beveik trisdešimt metų Izraelio gynybos pajėgose tarnavęs generolas...

Įvardijo Klaipėdos problemas – rado ir sisteminių bėdų (6)

Stotelę nuo autobuso skiria dviračių takas , kai kuriose gatvėse ne tik lopas ant lopo, bet ir...