„Egipto lėktuvai ir karinių jūrų pajėgų laivai rado keleivių asmeninių daiktų ir nuolaužų fragmentų už 290 km į šiaurę nuo Aleksandrijos“, – sakoma žinutėje, paskelbtoje kariuomenės atstovo „Facebook“ paskyroje.

Informaciją, kad rastos lėktuvo nuolaužos patvirtino ir oro linijų bendrovė „EgyptAir“, savo socialinio tinklo „Twitter“ paskyroje oro linijos išreiškė užuojautą artimiesiems.

Pranešama, kad rasti ir keleivių daiktai. Šiuo metu ieškoma lėktuvo juodosios dėžės.

Tuo tarpu Egipto prezidentūra pareiškė „giliai liūdinti ir nepaprastai apgailestaujanti“ dėl 66 keleivių ir įgulos narių žūties per „EgyptAir“ 804-ojo reiso lėktuvo katastrofą.

Penktadienį paskelbtas pranešimas buvo pirmoji oficiali žinia, pripažįstanti, kad tą dingusį lėktuvą ištiko tragiška katastrofa.

Jis pasirodė praėjus kelioms minutėms po to, kai Egipto kariuomenė pirmąkart paskelbė suradusi lėktuvo nuolaužų ir keleivių asmeninių daiktų.

Reguliaraus skrydžio iš Paryžiaus Šarlio de Golio oro uosto į Kairą metu „Airbus A320“ pradingimo virš Viduržemio jūros priežastys gali būti įvairios, tačiau JAV transporto saugumo pareigūnai tikina, kad labiau tikėtinas bombos sprogimo variantas.

„Pirminės nuorodos rodo, kad labiau tikėtinas bombos sprogimo variantas, negu techninis ar mechaninis gedimas", — SkyNews sakė JAV transporto saugumo departamento pareigūnas Johnas Goglia.

„Jau vien faktas, kad prieš katastrofą pilotas atliko staigų manevrą nepranešęs apie galimus sutrikimus man kelia įtarimą apie katastrofišką įvykį, sukeltą tam tikro prietaiso", — teigė pareigūnas.

Viduržemio jūroje tęsiamos didelio masto paieškos

Egipto aviacijos ministras nurodė, kad kol kas dar per anksti sakyti, kodėl sudužo 66 žmones skraidinęs laineris „Airbus A320“, bet pridūrė, kad „teroristinės“ atakos versija atrodo labiau tikėtina negu techninio gedimo.

Šis incidentas padidino nuogąstavimus, kad pasikartojo incidentas, panašus į vieno Rusijos keleivinio susprogdinimą pernai spalį virš Sinajaus pusiasalio. Dėl tos atakos, nusinešusios visų 224 lėktuve buvusių žmonių gyvybes, atsakomybę prisiėmė džihadistų judėjimas „Islamo valstybė“ (IS).

Tas lėktuvas praeitą naktį skrido iš Paryžiaus į Kairą ir dingo tarp Graikijos salų bei Egipto pakrantės, nepasiuntęs jokio nelaimės signalo.

Graikijos gynybos ministras Panas Kamenas anksčiau sakė, kad lėktuvas krito 6,7 km (22 tūkst. pėdų) ir dukart staigiai pasisuko prieš dingdamas iš radarų ekranų, įskridęs į Egipto oro erdvę.

Egiptas ir Graikija pasiuntė į numanomą katastrofos vietą lėktuvų ir karinių jūrų pajėgų laivų, prie kurių tikriausiai taip pat prisidės Prancūzijos paieškų komandos ir vienas JAV žvalgybos lėktuvas.

Egipto prezidentas Abdel Fattahas al Sisi pareikalavo „suintensyvinti paieškas“, kai buvo atšaukti pranešimai, jog rasta lainerio nuolaužų.

„EgyptAir“ savo „Twitter“ pranešime ketvirtadienį buvo paskelbusi, kad Egipto tarnybos rado dingusio lėktuvo nuolaužų, bet Graikijos aviacijos saugumo valdybos vadovas vėliau sakė naujienų agentūrai AFP, kad liekanos, rastos netoli numanomos sudužimo vietos, „nėra iš lėktuvo“.

Prancūzijos prezidentas Francois Hollande'as irgi sakė, kad lėktuvas „sudužo“ ir kad pareigūnai Paryžiuje bei Kaire pradėjo tyrimus.

Egipto aviacijos ministras Sherifas Fathy pareiškė neatmetąs, kad „EgyptAir“ laineris nukrito dėl išpuolio ar techninio gedimo.

Bendrovė nurodė, kad tarp 26 užsieniečių, skridusių tuo lėktuvu, buvo 15 Prancūzijos piliečių ir po vieną Britanijos bei Kanados pilietį.

Tiek Prancūzija, tiek Egiptas pastaraisiais mėnesiais buvo svarbūs islamo ekstremistų taikiniai, o F. Hollande'as pažadėjo, kad „EgyptAir“ lainerio katastrofa bus nuodugniai ištirta.

IS kovotojai puldinėja Egipto saugumo pajėgas, o pernai spalį ta grupuotė paskelbė susprogdinusi Rusijos lainerį, kuris skraidino atostogautojus iš Egipto Raudonosios jūros kurorto Šarm aš Šeicho.

Dingusio Malaizijos lėktuvo paieškos tikriausiai bus baigtos iki rugpjūčio pradžios

Didelio masto operacija atokiame Indijos vandenyno pietiniame regione, per kurią ieškoma dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ MH370 reiso lėktuvo, tikriausiai bus baigtos iki rugpjūčio pradžios, penktadienį pranešė operacijos vadovas.

Dar liko patikrinti mažesnę negu 15 tūkst. kv. km teritoriją 120 tūkst. kv. km. paieškų zonoje į vakarus nuo Australijos krantų, kur, kaip manoma, sudužo tas keleivinis lėktuvas.

Australijos transporto saugumo biuro (ATSB) vadovas Martinas Dolanas sakė, kad nėra jokių ženklų, jog ta paieškų zona bus dar labiau išplėsta.

„Mums dar reikia nemažai nuveikti, o mūsų geriausios prognozės – kad užbaigsime paieškas liepos pabaigoje arba rugpjūčio pradžioje; tai gali lemti nenumatytos aplinkybės“, – M.Dolanas sakė dienraščiui „The Australian“, turėdamas omenyje tikėtinus nepalankius orus.

„Techninių pajėgumų tęsti paieškas yra, bet tam reikalingi ištekliai – vyriausybės reikalas“, – pabrėžė jis.

Viltys, kad pavyks rasti 239 žmones skraidinusį lėktuvą „Boeing 777“, dingusį 2014 metų kovo 8 dieną, vis labiau blėsta.

„Šiuo metu mažėja pasitikėjimo lygis, kad surasime tą orlaivį“, – pripažino M.Dolanas.

Darbai paieškų zonoje kol kas nesuteikė jokių užuominų, kas nutiko MH370 laineriui, dingusiam skrendant iš Kvala Lumpūro į Pekiną per vieną iš mįslingiausių incidentų per aviacijos istoriją.

Penkios nuolaužos, kurios neabejotinai arba tikėtinai yra to lainerio dalys, buvo rastos už tūkstančių kilometrų nuo paieškų zonos – Pietų Afrikos Respublikoje, Mauricijuje, Mozambike ir Reunjono saloje, kur veikiausiai buvo atneštos vandenyno srovių.

Australija, Malaizija ir Kinija nurodė, kad jų bendrai organizuojamos paieškos tikriausiai bus nutrauktos, jeigu paieškų zonoje nebus nieko rasta.

Savaitiniame pranešime apie operacijos pažangą ATSB nurodė, kad trys laivai toliau ieškos lėktuvo, bet nusistovėjus žiemiškiems orams pakilusios didelės bangos ir smarkūs vėjai trikdo tas pastangas.

„The Australian“ pridūrė, kad tuo atveju, jeigu lėktuvas nebus rastas, ATSB parengs ataskaitą, kurioje bus apžvelgtos kitos galimybės, įskaitant „neprognozuojamo piloto“ scenarijų – kad lainerio kapitonas sąmoningai sudaužė lėktuvą jūroje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (372)