Prie Dorohusko pasienio punkto išsirikiavusiais vilkikais atvykę protestuotojai blokavo beveik visą krovinių eismą, dėl sumažėjusio savo pelno kaltindami Europos Sąjungos taisyklių liberalizavimą.

„Norime, kad būtų grąžintos sąžiningos konkurencijos taisyklės,“ – naujienų agentūrai AFP Dorohuske aiškino vienas iš protesto organizatorių Rafalis Mekleris.

Grupė ryškias apsaugines liemenes dėvinčių protestuotojų su R. Mekleriu priešakyje savo vilkikus paliko ant pagrindinio Dorohusko punkto kelio, tokiu būdu iš esmės jį užblokuodami.

Ant automobilių buvo iškabintas plakatas, kuriame surašyti protestuojančiųjų reikalavimai. Pirmoje sąrašo vietoje – reikalavimas grąžinti įvažiavimo leidimus konkurentams iš Ukrainos.

Po to, kai Rusija pradėjo plataus masto invaziją Ukrainoje, ES Ukrainos transporto bendrovėms nebetaikė leidimų įvažiuoti į bloko šalis sistemos.

Lenkijos bendrovės teigia, kad dėl to sektoriuje padaugėjo konkurentų iš Ukrainos, o vietos bendrovių pelnas smuko žemyn.

„Jiems vilkikus aptarnauti, vairuotojus samdyti ir paprasčiausiai įmonę atidaryti ar draudimo įmokas mokėti kainuoja žymiai mažiau,“ – naujienų agentūrai AFP Dorohuske aiškino nuosavą transporto bendrovę turintis Marekas Oklinskis.

„Jie muša kainas ir perima krovinius, kuriuos pirmiau gabendavome mes,“ – pridūrė jis.

M. Oklinskis prekes į Ukrainą gabena jau 25 metus, tačiau, jo ir jo kolegų žodžiais tariant, konkurencija su ukrainiečiais darosi nebepakeliama.

Lemiamas momentas


Be leidimų įvažiuoti į ES, rūpestį kelia ir procedūros, kurias reikia atlikti, iš Ukrainos grįžus į Lenkiją.

„Ukrainiečiai sukūrė elektroninių eilių sistemą, kurioje turi užsiregistruoti vežėjas, pageidaujantis įvažiuoti į Lenkiją... Eilėje tenka laukti nuo 11 iki 12 dienų,“ – pasakojo R. Mekleris.

Tolimųjų reisų vairuotojų teigimu, vis prastėjančios sąlygos privertė kai kuriuos vairuotojus mesti darbą.

„Jie sako nesiruošią 12 dienų čia gyventi lauko sąlygomis, be galimybės pasinaudoti tualetu ar nusiprausti,“ – naujienų agentūrai AFP sakė transporto bendrovės savininkas Pawelas Ozygala, koordinuodamas kelio prie Dorohusko punkto blokadą.

Panašūs protestai įvyko ir prie Hrebenės bei Korčiovos pasienio punktų, per kuriuos keleiviniam transportui bei humanitarinę ir karinę pagalbą gabenančiam transportui visgi buvo leista važiuoti.

Lenkijos infrastruktūros ministerija nurodė, kad Varšuva negali patenkinti protestuojančių bendrovių reikalavimų vežėjams iš Ukrainos vėl pradėti taikyti leidimų sistemą, nurodydama ES taisykles.

„Susitarimą sudarė ES... taigi, kol šis susitarimas galioja, Lenkija praktiškai negali Ukrainai vėl imti taikyti leidimų sistemą,“ – teigiama naujienų agentūrai AFP išsiųstame ministerijos pranešime, o protestuotojai raginami nutraukti kelių blokadą.

Tačiau P. Ozygalai ir kitiems Dorohusko punktą užgulusiems vilkikų vairuotojams šis protestas yra lemiamas momentas.

„Mes vis dar bandome kovoti, tačiau iki naujųjų metų viskas pasibaigs ir, jei niekas nepasikeis, ukrainiečiai perims visą Lenkijos transporto rinką,“ – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją