Idėja nutiesti tiltą nuo Didžiosios Britanijos žemyninės dalies iki Šiaurės Airijos sklando jau kelerius metus, tačiau prie valdžios vairo stojus B. Johnsonui – didelių infrastruktūros projektų fanui – įgavo naują stimulą.

Tilto šalininkai vadina tai galimybe sustiprinti santykius tų šalies dalių, kurias paveikė „Brexit“. Vis dėto kritikai argumentuoja, kad projektas sunkiai įgyvendinamas dėl gilaus vandens ir sąsiauryje vyraujančio vėjo.

Sąsiauris siauriausioje jo vietoje yra 19 km pločio. Britų laikraštyje „The Sun“ buvo pavaizduotas tiltas tarp Portpatriko Škotijoje ir Larno Šiaurės Airijoje. Kaip pavyzdys inžinieriams esą turėtų tarnauti Eresūno tiltas tarp Danijos ir Švedijos.

Savo ilgiu tiltas pralenkų Kerčės sąsiaurį jungiantį tiltą, kuri Rusijos prezidentas nurodė pastatyti po Krymo aneksijos. 2018 metais atidarytas tiltas 18,1 km ilgį.

Dar vienas klausimas yra tokio megaprojekto kaštai. 2007-aisiais ekspertai tilto tarp salų išlaidas vertino 4,1 mlrd. eurų. Dabar suma esą gali siekti mažiausiai 17-23 mlrd. eurų.

B. Johnsonas žinomas dėk savo meilės dideliems infrastruktūros projektams. Būdamas Londono meras, jis norėjo pastatyti naują tiltą per Temzę. Tačiau projektas galiausiai žlugo dėl didelių kaštų, kurie buvo vertinami 63 mln. eurų.