Internete reiškiamas pasipiktinimas šiuo naujausiu prieštaringai vertinamo Kinijos paveldo saugojimo pavyzdžiu. Pastaraisiais metais šalyje buvo sunaikinta daug senovinių statinių, kuriuos kai kuriais atvejais pakeitė originalų kopijos.

Minima budistų šventykla Čaojange, šalies šiaurės rytuose esančioje Liaoningo provincijoje, buvo pastatyta daugiau kaip prieš 270 metų ir iki atlikto „atnaujinimo“ joje buvo išlikusios subtilios originalios freskos, nors ir aptrupėjusios.

Naujieji piešiniai yra ryškūs, pernelyg supaprastinti ir vaizduojantys visai ką kita, rodo nuotraukos.

Kinijos interneto vartotojai socialiniuose tinkluose užsipuola „restauravimo“ rezultatą ir naujuosius piešinius vadina „dar blogesniais už karikatūras“.

„Būdamas žmogus iš Čaojango, tikrai jaučiu, kad kai kurių žmonių smegenis išspyrė asilas, – rašė vartotojas „Brave Brick“. – Jei būčiau tai numatęs, bučiau peiliu išsipjovęs tas freskas ir parsinešęs jas namo“.

Už šventyklą atsakingi turizmo pareigūnai remontui nusamdė „standartų neatitinkančius“ rangovus ir rezultatas yra „prastas“, portalui „News Express“ sakė vienas miesto valdžios pareigūnas.

Laikraštis „Global Times“, remdamasis tuo pačiu pareigūnu, pranešė, kad dėl incidento buvo atleisti du pareigūnai.

Šventyklos komplekse esanti pagoda buvo pastatyta Liao periodu (916–1125), bet minimos freskos buvo vienoje Čingų dinastijos salėje.

Perpieštas Jėzus

DELFI primena, kad 2012 m. visą pasaulį šokiravo subjauroto XIX amžiaus Ispanijoje sukurto Jėzaus portreto nuotraukos.

Pensininkė Cecilia Gimenez iš pradžių pakoregavo tik rūbą, tačiau, kai restauruoti pradėjo galvą, prasidėjo tikros bėdos.

„Ji tiesiog sugadino paveikslą“, - sakė kūrinio autoriaus anūkė.

Restauruotą Jėzaus paveikslą kai kas apibūdino kaip spalvotais pieštukais pieštą labai plaukuotos beždžionės kraupiai netinkančiu rūbu piešinėlį.