Oficialiuose Izraelio užsienio reikalų ministerijos socialinių tinklų kanaluose ir mokamoje reklamoje rodoma dešimtys vaizdo įrašų, kuriuose matyti sudeginti kūnai, artimųjų netekusios šeimos, gelbėtojai ir patologai, girdėti riksmai ir sirenos.

Taip siekiama priminti užsienio visuomenei, kaip „Hamas“ teroristai kirto Gazos ir Izraelio sieną ir, Izraelio valdžios atstovų teigimu, nužudė maždaug 1 400 žmonių, pagrinde civilių, o dar 230 asmenų paėmė įkaitais.

Internetine kampanija taip pat siekiama pateisinti nesiliaujantį po šių išpuolių Izraelio vykdomą Gazos bombardavimą, kurio metu, kaip praneša „Hamas“ kontroliuojama sveikatos apsaugos ministerija, jau žuvo daugiau nei 8 300 žmonių, tarp jų – 3 000 vaikų.

Kai kurie vaizdo įrašai gali šokiruoti – pavyzdžiui, viename iš jų patologas nupasakoja sudeginto vaiko kūno nuotraukas.

Kiti yra begėdiškai jaudinantys: tarp vaivorykščių straksi animuoti vienaragiai, kol ekrane pasirodo užrašas didžiosiomis raidėmis „Lygiai, kaip jūs dėl savo vaiko padarytumėte bet ką, mes padarysime viską, kad apsaugotume savuosius“.

„Tokia yra mūsų komunikacija 2023 m.,“ – naujienų agentūrai AFP paaiškino Izraelio užsienio reikalų ministerijos atstovas Emmanuelis Nahshonas.

Tačiau ekspertai sako, kad dėl šios kampanijos galima netekti dalies auditorijų.

Dėl šios kampanijos jau kilo šioks-toks pasipriešinimas – „Google“ apribojo galimybes peržiūrėti vieną šokiruojantį vaizdo įrašą, o viena žaidimus kurianti firma pareikalavo reklamą pašalinti.

1,1 mlrd. peržiūrų

E. Nahshonas kalbėjo, kad pasauliui siunčiama žinia, jog savo žiaurumu „Hamas“ prilygsta „Islamo valstybės“ grupuotei, dar vadinamai ISIS, kuri yra liūdnai pagarsėjusi tuo, kad mėgsta viešinti savo surengtų skerdynių ir įkaitų grobimo vaizdus.

Izraelio vaizdo įrašai transliuojami su dalintis skirtais šūkiais, tokiais, kaip „GrąžinkiteJuosNamo“, „Palaikyk Izraelį, palaikyk žmogiškumą“ ar „„Hamas“ = ISIS“, nors ekspertai ir kritikuoja „Hamas“ palyginimą su „Islamo valstybės“ džihadistais.

E. Nahshonas teigė, kad vaizdo įrašai jau sulaukė daugiau nei milijardo peržiūrų – tą patvirtina ir JAV skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Semrush“ duomenys, rodantys, kad maždaug 30 šalių kampanijos medžiaga buvo peržiūrėta 1,1 mlrd. kartų.

E. Nahshonas paaiškino, kad vyriausybė investavo „kelis šimtus tūkstančių dolerių“, nors bendrovės „Semrush“ turimi duomenys leidžia manyti, kad kampanija kainavo 8,5 mln. JAV dolerių.

Pagrindinė tikslinė reklaminės kampanijos auditorija yra Prancūzija, kur yra didžiausios Europoje žydų ir arabų-musulmonų bendruomenės. Šiai kampanijai buvo išleista 4,6 mln. JAV dolerių.

Antroje vietoje atsidūrė Vokietija – šiai šaliai skirtai kampanijai buvo išleista 2,4 mln. JAV dolerių. Jungtinė Karalystė, kuriai skirta kampanija, bendrovės „Semrush“ duomenimis, kainavo 1,2 mln. JAV dolerių, yra trečia.

Karas Izraelyje

„Vaizdai, į kuriuos neįmanoma žiūrėti“

Karo komunikacijos strategijų specialistės Stephanie Lamy teigimu, Izraelio kampanija siekiama vienintelio tikslo – pateisinti Gazos bombardavimą.

„Siekiama pateisinti smurtą ir net užsitikrinti nebaudžiamumą, jei būtų pažeista tarptautinė teisė,“ – sakė ji.

„Hamas“ taip pat vykdo savo internetinę informacinę kampaniją, kurioje nušviečiama Izraelio agresija Gazoje ir jos aukos – nekalti palestiniečiai.

Tačiau Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga laiko grupuotę „Hamas“ teroristine, todėl jai uždrausta skelbti informaciją pagrindinėse socialinių tinklų platformose.

Teroristų grupuotė savo žinią skelbė oficialiuose platformos „Telegram“ kanaluose, kuriuose taip pat talpino šokiruojančius vaizdo įrašus iš Izraelio bombarduojamos Gazos ir keleto jos smogikų per spalio 7 d. išpuolius nufilmuotus vaizdus.

Pastarosiomis dienomis šie kanalai „Google“ platformoje „Android“ buvo išjungti.

Su kliūtimis susidūrė ir Izraelio kampanija.

„Google“ praėjusią savaitę pranešė naujienų agentūrai AFP, kad buvo uždrausta jauniems žmonėms peržiūrėti vaizdo įrašą, kuriame matyti sudegęs vaiko kūnas, be to šis įrašas pažymėtas įspėjimu dėl šokiruojančio turinio.

Žaidimą „Angry Birds“ sukūrusi suomių bendrovė „Rovio“ pranešė paprašiusi savo reklamos partnerių užblokuoti Izraelio reklamą po to, kai socialiniuose tinkluose buvo gauta vartotojų nusiskundimų.

Tai reiškia, kad Izraelis pagal peržiūrų skaičių vis tiek gerokai pirmauja informaciniame kare.

Tačiau ekspertai perspėja, kad bet kokie pasiekimai gali brangiai atsieiti.

„Rodyti žmonėms vaizdus, į kuriuos neįmanoma žiūrėti – rizikinga strategija,“ – teigė komunikacijos ekspertas Arnaudas Mercieris.

„Jeigu auditorija neprašo jai to rodyti, rezultatai netgi gali būti priešingi.“

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)