Jeigu jūs būtumėte „Volkswagen“, atsakymas veikiausiai būtų „ne“, nes tokiu atveju užmuštumėte savo paties tėvą ir atimtumėte sau galimybę egzistuoti. Kas kita, jei esate C klasės „Mercedes-Benz“, kuriam neiškiltų toks laiko paradoksas.

Būtent šis automobilis partrenkia jaunąjį Adolfą išradingoje, bet itin gluminančioje reklamos parodijoje, kuri tapo kelių Vokietijos kino studentų baigiamuoju darbu, rašo adweek.com.

80 sekundžių trukmės klipe gimtajame A. Hitlerio miestelyje Austrijoje be vairuotojo važiuojantis automobilis spėja sustoti prieš kelyje žaidžiančius vaikus, bet partrenkia mažąjį Adolfą. Žiūrovams sakoma, kad šio automobilio susidūrimų prevencijos technologija pastebi pavojus dar prieš tai, kai jie nutinka. Po šių žodžių finaliniame kadre parodomas ant žemės gulinčio mokyklinio amžiaus fiurerio kūnas į svastiką sulenktomis galūnėmis.

Suprantama, kad „Mercedes“ gamintoja supyko ir privertė studentus paskelbti prie klipo aiškius įspėjimus, kad šis projektas tėra parodija. Ši kontroversija padėjo klipui išgarsėti: nuo penktadienio svetainėje „YouTube“ jis buvo peržiūrėtas beveik 1,3 mln. kartų.

Tačiau filmukas, pateikiamas lyg tikros automobilių gamintojos reklama, suteikia (nors veikiausiai netyčia) papildomos erdvės interpretacijoms, iškeldamas į pirmą planą pasaulinį korporacijos, pramonės ir žiniasklaidos kompleksą.

Filmuko kūrėjai Tobia Haase, Janas Mettleris ir Lydia Lohse teigė norėję patyrinėti technologijų moralę, klausdami, kas būtų, jei mašinos turėtų sielas. Įdomu, koks galėjo būti pasaulis, jei ją būtų turėjęs ir A. Hitleris