56 metų Vilma Soltesz mirė nuo inkstų funkcionavimo sutrikimo savo gimtinėje Vengrijoje, spalio 24-ąją, kur ji ir jos vyras, Janošas Solteszas, išvyko atostogauti, sakė Solteszų teisininkė Holly Ostrov-Ronai.

V. Soltesz, turėjusi sveikatos problemų, bandė grįžti į Jungtines Valstijas, kur galėjo būti apžiūrėta savo gydytojų, pasakojo teisininkė.

Pora skrido iš Niujorko miesto į Budapeštą per Amsterdamą aviakampanijos „KLM Royal Dutch Airlines“ lėktuvu. Vienakojė V. Soltesz įsėdo į lėktuvą pasinaudodama specialiu keltuvu, o orlaivyje prisisegė prailgintu saugos diržu.

KLM poros pasiteiravo, kada jie ruošiasi skristi namo tam, kad galėtų deramai pasiruošti.

Kai pora spalio 15-ąją nuvyko į oro uostą norėdami įsėsti į naktinį KLM skrydį namo į Niujorką, jie sugebėjo tai padaryti. Tačiau, teisininkė pasakojo, kad pilotas paprašė, jog V. Soltesz išliptų, kadangi dėl sėdynės atramos negalėjo būti tinkamai prisegta.

„Šiuo atveju nebuvo jokios teisėtos priežasties atsisakyti ją skraidinti ar priversti ją išlipti iš lėktuvo“, - sakė teisininkė. „Jų nesugebėjimas prisitaikyti, ką jie sugebėjo padaryti anksčiau, privedė prie Vilmos mirties. Bet kokiu atveju tai nėra geriausios jų pastangos“.

Vilma Soltesz
Savo pareiškime KLM tvirtino, kad padaryta viskas, kad V. Soltesz sulauktų pagalbos.

Pora oro uoste pralaukė penkias valandas, kol avialinijos telefonu rado kitą vietą V. Soltesz.

Jiems buvo patarta vykti į Prahą, kur jie galėjo sėsti į „didesnį lėktuvą“, naudojamą „Delta airlines“. Kai jie atvyko, teigė teisininkė, porai buvo pasakyta, kad „Delta“ turi tik plastmasinį invalido vežimėlį, kuris netiko Vilmos svoriui, ir kad nebuvo jokio keltuvo, galinčio ją įkelti į lėktuvą.

„Deltos“ atstovas Russelas Casonas aviakompanijos vardu išreiškė "nuoširdžią užuojautą" dėl Vilmos Soltesz netekties.

„Nepaisant ryžtingų ir sąžiningų „Deltos“ pastangų, mes fiziškai taip pat negalėjome jos įsodinti į savo lėktuvą spalio 16-ąją. Iki šiol neturėjome problemų dėl pailginto saugos diržo naudojimo“, - sakė jis.

Pora grįžo į savo namus Vengrijoje ir šį kartą bandė skristi su „Lufthansa“, norėdami nusigauti atgal į Jungtines Valstijas. Kai jie įlipo į lėktuvą, kapitonas juos privertė išlipti todėl, kad Vilma negalėjo tinkamai prisisegti saugos diržo.


Avialinijos teigė dirbusios su vietiniais partneriais, ugniagesių komanda ir techniniais ekspertais, kad padėtų V. Soltesz, bet nesėkmingai.

„Po kelių daug laiko atėmusių pastangų buvo nuspręsta, kad dėl šios keleivės ir daugiau nei 140 kitų keleivių saugumo, „Lufthansa“ atsisako ją skraidinti“, - teigė aviakompanija savo pareiškime. „Norėdami išvengti tolimesnių skrydžio užlaikymų, dėl kurių lėktuve esantys keleiviai būtų nesuspėję persėsti į kitą lėktuvą ir patyrę didelių nepatogumų, šis sprendimas buvo neišvengiamas.“

Po dviejų dienų V. Soltesz mirė.

„Jie vaikė šiuos žmones nuo lėktuvo prie lėktuvo ir nepagarbiai su jais elgėsi tiesiog todėl, kad jie nenorėjo turėti reikalų su šią situacija“, - teigė poros teisininkė.

Ji pareiškė, kad J. Solteszas planuoja tęsti bylą prieš trejas avialinijas, kurios atsisakė parskraidinti jo žmoną namo, kur jai labai reikėjo gydymo.

„Janošas yra susikrimtęs“, - pasakojo H. Ostrov-Ronai. „Vienintelis dalykas, kuris verčia jį kasdien kovoti yra tas, kad jis nori teisingumo už tai, kas buvo padaryta Vilmai ir įsitikinti, kad tai niekam nepasikartos ateityje.“