„Savivaldybių pareiškimai šiuo atveju yra labiau politinis veiksmas, nes savivaldybėms yra neleista koreguoti ugdymo programų – nei matematikos, nei lietuvių kalbos, nei gyvenimo įgūdžių“, – LRT radijui kai kurių merų išreikštą nepasitenkinimą komentavo A. Veryga.

Jis įspėjo, kad jei savivaldybių vadovybės sugalvos pakeisti gyvenimo įgūdžių programos turinį, moksleiviai negalėtų baigti mokyklos.

„Jeigu merai paimtų ir patys pakoreguotų ugdymo programas, tai ne tik gyvenimo įgūdžių, kažkas gali sugalvoti pakoreguoti matematikos, fizikos. Tai reikštų, kad vaikai yra nebaigę vidurinio ugdymo programos, tai jie negalėtų gauti atestato“, – sakė „valstietis“.

Todėl, anot jo, vienintelis būdas išspręsti viešojoje erdvėje kilusią diskusiją yra sustabdyti gyvenimo įgūdžių programos diegimą nacionaliniu mastu. A. Verygos teigimu, taip pat reikėtų iš programos pašalinti lytiškumo ugdymo temą.

„Vienintelis būdas išspręsti šitą problemą yra stabdyti šitą programą, kol bus vadovėliai, kol visi galės juos pamatyti, tikrai bus nuimtos visos baimės. Nes ten yra labai nemažai gerų dalykų, tikrai reikalingų, bet silpnoji šios programos dalis yra lytiškumo ugdymas. Jeigu jo nebūtų kaip programos dalies, aš manau, kad ji iš dalies galėtų būti dėstoma“, – sakė Seimo narys.

Politikas taip pat pridūrė, kad mokytojai nėra paruošti šios programos dėstymui.

Vis dėlto švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėja Agnė Liucilė Andriuškevičienė atkreipė dėmesį, kad gyvenimo įgūdžių programa šiais metais nėra įgyvendinama pilna apimtimi. Todėl, anot jos, mokytojai dar turi laiko pasiruošti jos diegimui.

„Reikėtų pastebėti, kad programa įgyvendinama ne pilna apimti šiais metais – ji startavo tik 5 ir 7 klasėse bei 9 klasėje“, – teigė A. L. Andriuškevičienė.

„Lygiagrečiai nuo kito mėnesio tiek Vytauto Didžiojo universitete, tiek Vilniaus universitete prasideda nacionalinės kvalifikacijos tobulinimo programos mokytojams, kur mokytojai savo kompetencijas galės tobulinti nemokamai“, – kalbėjo švietimo ministro patarėja.

Be to, pabrėžė ji, mokytojai su dauguma gyvenimo įgūdžių programos temų yra jau susipažinę ir dėstę anksčiau kitose pamokose.

„Taip pat mokyklose nuo 2017 metų buvo nuosekliai įgyvendinamos tiek prevencinės, tiek socialinio-emocinio ugdymo programos, (...) tai mokyklų bendruomenės tikrai yra sukaupę pakankamai kompetencijų tam tikrose temose. Tad sakyti, kad mokytojai yra neparengti arba nepasiruošę tiesiog negalima“, – akcentavo A. L. Andriuškevičienė.

ELTA primena, kad rugsėjo pradžioje socialiniuose tinkluose imta dalintis netikru dokumentu, kuriame buvo rašoma, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių pamokoje moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“. Tačiau Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) iškart pranešė, kad socialinėje erdvėje plintantis dokumentas neturi nieko bendro su tikruoju programos turiniu.

Savo ruožtu Širvintų merė Živilė Pinskuvienė pareiškė, kad, gavus daugybę nerimaujančių tėvų laiškų, nuspręsta, jog rajono mokyklose vaikai nebus mokomi apie lytinius santykius tarp tos pačios lyties asmenų.

Radviliškio rajono savivaldybės meras Kazimieras Račkauskis kreipėsi į Seimo narį Antaną Čepononį ir paprašė jo imtis iniciatyvos, kad visos šalies mastu mokyklose būtų stabdomas šios programos diegimas.

Nuo šio rugsėjo šalies mokyklose atsiranda nauja pamoka socialinėms-emocinėms kompetencijoms ugdyti. Naujas dalykas įvedamas 5 ir 7 klasėse – po vieną pamoką per savaitę, o 9 klasėje – po 1 pamoką per dvi savaites. Palaipsniui nuo 1 iki 10 klasės šiam dalykui bus skiriama po 1 savaitinę pamoką. Dalykas nebus vertinamas pažymiais.

Kaip anksčiau skelbė ŠMSM, programoje išskirtos keturios pasiekimų sritys: „Savęs pažinimas, kėlimas ir siekimas asmeninių tobulėjimo tikslų“, „Tarpusavio santykių kūrimas ir mokymasis bendradarbiauti“, „Atsakingas elgesys ir pasekmių įvertinimas“, „Asmens, bendruomenės gerovės kūrimas, sveikatos stiprinimas ir saugojimas“