Įmonė, kuri kreipėsi į LVAT, teigė, jog buvo įkurta 2021 m. įgyvendinant Baltarusijos įmonės perkėlimo į Lietuvą projektą, tačiau po 2022 m. vasario 24 d. bendrovė nusprendė nutraukti visus ryšius su klientais iš Rusijos Federacijos bei pervesti 1 299 988 JAV dolerių.

Įmonė nurodė, jog gavus šias lėšas, jų panaudojimas banko buvo apribotas, siekiant nepažeisti tarptautinių sankcijų, tačiau nė vienam su įmone susijusių juridinių asmenų, bendrovės akcininkų, technologijų ir gaminių nebuvo taikomi apribojimai ir tarptautinės sankcijos. Dėl to bendrovė FNTT prašė patvirtinti nurodytą informaciją tam, jog šią informaciją vėliau būtų galima pateikti banko tarnybai ir panaikinti 1 299 988 JAV dolerių lėšų, kurias pareiškėjas planavo panaudoti kaip investiciją į įmonės plėtrą, apribojimą.

FNTT, atsakydamas į pareiškėjo pateiktą prašymą, konstatavo, jog tarptautiniu pavedimu bendrovės gauti 1 299 988 JAV dolerių įšaldyti teisėtai, remiantis faktu, kad aukšti Rusijos Federacijos pareigūnai netiesiogiai kontroliuoja su įmone susijusį juridinį asmenį, kuriam turi būti taikomos ribojamosios priemonės.

LVAT, išnagrinėjęs bylą pagal bendrovės skundą dėl FNTT sprendimo panaikinimo, pažymėjo, jog, jei viešojo administravimo subjektui yra pateiktas konkretus prašymas priimti tam tikrą administracinį sprendimą, šis subjektas ir turi priimti tokį administracinį sprendimą – teigiamą arba neigiamą, užuot priėmus kitos rūšies administracinį sprendimą, o asmens prašymo perkvalifikavimas prilyginamas pareigos motyvuoti priimamus administracinius aktus pažeidimui.

Teismas nutarė, kad šiuo atveju FNTT sprendimas pripažintinas nemotyvuotu, kadangi tarnyba neatsakė į pareiškėjo prašymą, o vertino kitas aplinkybes, taip išplečiant pirminį tyrimą dėl pareiškėjo nurodytų aplinkybių.

„Teismas pastebėjo, jog iš pareiškėjo prašymo galima suprasti, kad jis siekė gauti informaciją, jog įmonė nėra įtraukta į sankcionuotų įmonių sąrašą ir šios informacijos pagrindu pareiškėjas vėliau būtų kreipęsis dėl lėšų ribojimo panaikinimo. Kitaip tariant, šioje proceso stadijoje nebuvo keliamas ginčas dėl įmonės gautų lėšų naudojimo ribojimo panaikinimo. Dėl to LVAT sprendė, jog FNTT išnagrinėjo klausimą, kuris prašyme nebuvo keliamas, o gavusi pareiškėjo prašymą ir manydama, kad jis gali būti laikomas prašymu netaikyti tarptautinių sankcijų, apribojimų ir įpareigojimų, FNTT galėjo prašyti dokumentą patikslinti, prašyti pareiškėjo suformuluoti tikslesnį reikalavimą“, – nurodoma LVAT pranešime spaudai.

Dėl nurodytų motyvų teismo sprendimu ginčytas FNTT sprendimas panaikintas ir tarnyba įpareigota išnagrinėti bendrovės prašymą iš naujo.