Analizės metu nustatyta, kad beveik pusė savivaldybėje atliekamų pirkimų nėra įtraukiami į metinį savivaldybės pirkimų planą, o dėl nereglamentuoto pirkimų vertės nustatymo nėra aišku kuo jos yra grindžiamos. Be to, savivaldybėje egzistuoja galimybė infrastruktūros objektų viešuosius pirkimus vykdyti neatlikus pačios savivaldybės nustatytos rinkos tyrimo procedūros.

Pirkimo iniciatoriai turi per didelę diskreciją nustatant ar pagrindžiant planuojamą infrastruktūros objektų, kuriems privalomas techninis projektas, pirkimo vertę.

„Praktikoje šių pirkimų vertę apibrėžianti statybos skaičiuojamoji kaina yra nepatvirtinama savivaldybės dokumentu. Dėl to pirkimo iniciatoriai įgyja teisę priimti vienasmenius sprendimus dėl maksimalios perkamo objekto vertės nustatymo būdo“, – rašoma pranešime.

STT korupcijos prevencijos pareigūnai pastebėjo, kad visi sprendimai, susiję su nagrinėtų pirkimų sutarčių keitimais dėl kiekių ar apimčių, yra sukoncentruojami „vieno asmens rankose“. Praktikoje vienas asmuo priima visus sprendimus, susijusius su papildomais susitarimais dėl keičiamų darbų kiekių (apimčių), kuriais atsisakoma atlikti dalį sutartyje numatytų darbų ir (ar) numatoma atlikti papildomus, sutartyje nenumatytus darbus ir (ar) atlikti sutartyje numatytus darbus, kurie viršija numatytus kiekius.

Tokie susitarimai yra sudaromi didžiojoje dalyje savivaldybės infrastruktūros objektų statybos, rekonstrukcijos ar kapitalinio remonto darbų sutarčių. Šie sprendimai gali būti šališki dėl sutarčių keitimo nuostatų, sudarančių galimybę savivaldybei pasirinkti kaip elgtis – ar keisti sutartį, ar reikalauti, kad rangovas ją vykdytų savo sąskaita.

„Taip pat pastebėta, kad savivaldybės infrastruktūros objektų viešuosiuose pirkimuose neidentifikuojami galimi konkurenciją ribojantys susitarimai. Analizės metu nustatyta atvejų, kai savivaldybei vykdant viešuosius pirkimus, tiekėjai pateikia pasiūlymus, kurių kainos ženkliai viršija savivaldybės nustatytą pirkimo kainą ir dėl to pirkimas neįvyksta“, – pažymima pranešime.

Savivaldybei paskelbus pakartotinį pirkimą ir nustačius didesnę jo kainą, tie patys tiekėjai pateikia pasiūlymus, kurių kaina yra mažesnė nei prieš tai buvo pateikta to paties objekto pirkime. Savivaldybė nesiima pakankamų priemonių identifikuoti galimų draudžiamų susitarimų tarp viešųjų pirkimų dalyvių ir taip neužtikrina efektyvios konkurencijos.

STT Kauno miesto savivaldybei pateikė pasiūlymus dėl aiškesnio ir detalesnio viešųjų pirkimų procesų reglamentavimo ir papildomų vidaus kontrolės priemonių nustatyto. Savivaldybė per 3 mėnesius turi viešai paskelbti, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į STT pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)