„Prezidentas turėjo geriausią galimybę imtis tarpininkavimo vaidmens, nepasirašydamas biudžeto. Bet, kaip matome, jis jį pasirašė. Tai gal kitaip negalėjo, gal tie mokytojų reikalai, visgi, ne tokie svarbūs pasirodė“, – Eltai teigė A. Navickas.

„Nors prezidentui gal ir nelengva vetuoti biudžetą, bet mokytojams nuspręsti streikuoti taip pat nelengva, tai galima būtų atsižvelgti ir į tai. (...) Nuvilia, kai yra galimybė, bet prezidentas ja nepasinaudoja“, – pridūrė jis.

Visgi, kaip pažymi A. Navickas, profsąjunga rankų po nesėkmingų derybų dėl pedagogų darbo užmokesčio šiemet nenuleis ir žada kitąmet pokalbius šia tema tęsti su kitomis politinėmis jėgomis.

„Manome, kad mūsų streikai paruošė gerą dirvą deryboms kitais metais – kadangi bus formuojama nauja Vyriausybė ir naujas Seimas jau tvirtins biudžetą, galvojame būti aktyvūs ir išnaudoti tai deryboms su kitomis politinėmis partijomis“, – teigė A. Navickas.

LŠDPS gruodžio pradžioje kreipėsi į prezidentą Gitaną Nausėdą su prašymu vetuoti kitų metų valstybės biudžetą. Vis dėlto, šią savaitę prezidentas pasirašė 2024 m. valstybės biudžeto projektą, neatsižvelgęs į mokytojų prašymus.

Nuo vasario mėnesio Lietuvos švietimo darbuotojų profesinei sąjungai (LŠDPS) ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (ŠMSM) nepavyksta rasti sutarimo dėl 20 mokytojų iškeltų reikalavimų. Neradus kompromiso dėl pedagogų darbo atlyginimo, A. Navicko vadovaujama profsąjunga atsisakė susitarti ir dėl kitų reikalavimų, tokių kaip mokinių klasėse mažinimas ar pedagogo etato struktūros keitimas.

ELTA primena, kad rugsėjo 29 dieną prasidėjo pirmoji mokytojų profesinių sąjungų streiko banga. Streikas buvo atnaujintas lapkričio 22-ąją, švietimo darbuotojų profesinei sąjungai su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) nesutarus dėl mokytojų keltų reikalavimų: darbo užmokesčio pedagogams, darbo krūvio sandaros ir mokinių skaičiaus klasėse mažinimo.

Vėliau, gruodžio 5-ąją, LŠDPS streiką dar kartą atnaujino, siekdami stabdyti kitų metų valstybės biudžeto pasirašymą, kol nebus įgyvendinti mokytojų reikalavimai.