„Akivaizdu, kad šiandien nėra parengtų mokytojų šiai programai.(...) Nepagrįsta, kad būtent nuo šių metų rugsėjo 1 d. tos programos gali mokyti bet kurio dalyko mokytojai, o nuo 2026 m. jau yra numatytas reikalavimas, kad galės dirbti tik tie mokytojai, kurie bus baigę nacionalinės kvalifikacijos ugdymo programas. Jų trukmė tikrai solidi – 350 valandų. Matome, kad tik šį rudenį ši programa prasidės. (...) Todėl kalbėti apie kokybišką ugdymą būtų mažų mažiausiai neatsakinga“, – „Žinių radijui“ antradienį kalbėjo I. Segalovičienė.

Ji atkreipė dėmesį, kad mokytojų rengimas tiesiogiai lemia gyvenimo įgūdžių programos pamokų efektyvumą ir pasisekimą. Todėl, pažymėjo I. Segalovičienė, nereikėtų ignoruoti fakto, kad šiuo metu nėra tiesiogiai šios programos dėstymui paruoštų pedagogų.

„Programa siekiama suformuoti įgūdžius, kurie reikalauja tikrai labai aukštos kompetencijos. Ir tokius dalykus, kaip išvardinta programoje, kaip antai atsakingas elgesys, gerovės kūrimas, sveikatos stiprinimas ir saugojimas (…) gali išugdyti tik labai geri specialistai. Būtent dėstymo kokybė lemia programos kokybę“ – pabrėžė I. Segalovičienė.

„Pedagogų pasirengimo nereikėtų šluoti po kilimu. (...) Mūsų vaikai negali būti bandomųjų, pilotinių projektų objektai“, – sakė šalies vadovo patarėja.

Pastaruoju metu netyla diskusijos dėl nuo rugsėjo 5, 7 ir 9 klasėse atsiradusios gyvenimo įgūdžių pamokos. Rugsėjo pradžioje socialiniuose tinkluose imta dalintis netikru dokumentu, kuriame buvo rašoma, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių pamokoje moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“.

Nors Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) iškart pranešė, kad socialinėje erdvėje plintantis dokumentas neturi nieko bendro su tikruoju programos turiniu, dalis savivaldybių merų išreiškė kritiką ir nepasitikėjimą startavusia pamoka.

Nuo rugsėjo mokyklose pradėjus diegti atnaujintą ugdymo turinį, vis dar laukiama virš 10 naujų vadovėlių. Leidyklos pasiryžusios atnaujinti 94 vadovėlius 1–12 klasėms bei parengti 52 naujus vadovėlius.