Visgi, pažymi politikai, svarbu užtikrinti tinkamą tokių ribojimų įgyvendinimą ir nuolat vertinti, ar sistemoje nėra spragų.

„Aš labai džiaugiuosi Komisijos išaiškinimu. Drąsus išaiškinimas. Tai išaiškinimas, kuris liudija, kad ir Europoje pradedama suprasti, kad tai nėra tik Putino karas – tai sistemos karas, už tai atsakinga ir visuomenė. Ji turi mokėti savo kainą. Nėra teisinga, kai ukrainiečiai yra bombarduojami, naikinami, o rusai gali toliau laisvai automobiliais važinėti į Europą“, – antradienį Eltai sakė NSGK pirmininkas Laurynas Kasčiūnas.

„Viskas subalansuota (...) – įvažiuojant į Europos Sąjungos šalis, Rusijos piliečiai bus įspėti, kad automobilio neteks. Viskas labai tvarkingai ir gerai“, – NSGK pirmininkui antrino Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis.

Visgi, politikai sutartinai pabrėžia – įgyvendinant EK nurodymus, itin svarbu užtikrinti, kad sistemoje neliktų spragų ar šalių, kurios praleistų į Europos Sąjungos teritoriją draudžiamus automobilius.

„Kaip įgyvendinama Europos Sąjungos teisė – yra atskiras mechanizmas, kuris leidžia įvertinti, ar įgyvendinama, ar ne. Jeigu matosi, kad yra spragų – yra europinės institucijos, kurios tikrai gali reaguoti. Ir privalės reaguoti“, – pabrėžė NSGK narys S. Skvernelis.

Jam antrino ir L. Kasčiūnas, tačiau pažymėjo, kad reikia nepamiršti ir Kaliningrado tranzito įsipareigojimų.

Kaliningrado tranzitas lieka išimtis. Tai yra išimtis, kurią reikia akcentuoti – ji tokia yra. Bet esmė – taikyti principingai. Tik principingai. Nėra kito varianto. Manau, kad reikia padaryti monitoringą – kokios šalys ir kaip elgiasi“, – svarstė NSGK pirmininkas.

„Įsivaizduokite – vieni praleidinės, tada vėl matysime per kokią nors mūsų kaimynę į šalį įvažiavusią mašiną... Tai kur tie konfiskavimai? Nuolat reikia palaikyti dėmesį, kad ribojimas būtų stiprus“, – pabrėžė jis.

Tuo metu klausiami apie techninius ribojimų įgyvendinimo aspektus, NSGK nariai pažymėjo, kad institucijos turės susidėlioti atitinkamus algoritmus ir suplanuoti savo darbą. Visgi, komitetas ketina nuolat domėtis, ar EK ribojimai įgyvendinami tvarkingai.

„Palikime institucijoms (suderinti technines detales – ELTA) – aš, kaip komiteto pirmininkas, tikrai pasidomėsiu, kaip bus įgyvendinami ribojimai. Duokime šiek tiek laiko įsibėgėti, susidėlioti algoritmą ir tada galėsime pasitikrinti“, – sakė L. Kasčiūnas.

Kaip ELTA skelbė anksčiau, penktadienį atnaujintuose EK išaiškinimuose nurodoma, kad į ES teritoriją net laikinai negalima įvežti automobilių ar kitų sankcijose numatytų asmeninių daiktų, pavyzdžiui, fotoaparatų, nešiojamųjų kompiuterių, telefonų, cigarečių, skutimosi priemonių, šampūno, muilo ir kitų prekių.

Kaip pirmadienį LRT televizijai sakė užsienio reikalų viceministrė Jovita Neliupšienė, į Lietuvą patekus su Rusijoje registruotu automobiliu, vairuotojui, kuris nevyksta Kaliningrado tranzitu, grės automobilio konfiskacija.

Tuo metu ministras Gabrielius Landsbergis antradienį nurodė, kad Lietuva konsultuojasi su EK, kaip reikėtų įgyvendinti naują tvarką.

Pasak jo, papildomi išaiškinimai reikalingi, mat, Lietuva turi įvertinti ir Kaliningrado tranzito faktorių.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)