Vilniuje esančių Pavilnio sodų gyventojai jau ilgą laiką siekia atverti visuomenei gatvę, kuria šiuo metu gali naudotis tik keli išrinktieji. Tačiau visos pastangos atsimuša į savivaldybės biurokratų duris. Valdininkai, rodos, pasirengę bet kam, kad tik apgintų iš pradžių gatvę nelegaliai užtvėrusių žmonių interesus.
Taip šiandien atrodo užtverta gatvė
© DELFI / Karolina Pansevič

Gatvėje atsirado tvora

Dar pernai rudenį DELFI rašė, kad prie Liepiškių g. 13, 13A, 13B, 13C ir Juodojo kelio 64 yra įrengti eismą ribojantys stulpeliai. Ir jie užtikrina, kad iš vienos pusės užtverta gatve galėtų naudotis tik išvardytų sklypų gyventojai. Visi kiti norėdami iš sodų pasiekti Juodąjį kelią turi važiuoti aplinkinėmis gatvėmis. Tai užtrunka kur kas daugiau laiko nei važiuojant tiesiausiu keliu.

Tokia situacija piktina sodininkus. Jie mano, kad eismo ribojimo privalumais naudojasi išskirtinai kelių namų gyventojai, kurie turi privilegiją vieninteliai naudotis miesto gatve.

Tiesa, toje vietoje, kur dabar stovi eismą ribojantys stulpeliai, anksčiau stovėjo nelegali tvora. Tada ji, o ne stulpeliai, sodininkams užkirto kelią greičiausiu būdu pasiekti Juodąjį kelią. Neapsikentę savivalės vietos gyventojai 2015 metais kreipėsi į Seimo kontrolierių įstaigą.

Tuomet Seimo kontrolierius informaciją perdavė Nacionalinei žemės tarnybai ir paprašė patikrinti, ar nėra užimta valstybinė žemė.

„Nacionalinė žemės tarnyba, atlikusi žemės naudojimo valstybinę kontrolę, nustatė, kad žemės sklypo Juodasis kelias 64 savininkas bei žemės sklypo Pavilnio Sodų 2-oji g. (dabartinė Liepiškių g. – DELFI past.) 13 savininkas yra užėmę valstybinę žemę. Nacionalinė žemės tarnyba paprašė savininkus pašalinti pažeidimus. Pažeidimai buvo pašalinti. Seimo kontrolierius 2016 m. liepos mėnesį baigė kontroliuoti šią skundo bylą, nes, kaip informavo Nacionalinė žemės tarnyba, pažeidimai buvo pašalinti“, - DELFI praėjusį rudenį informavo Seimo kontrolierių įstaigos viešųjų ryšių vyriausiasis konsultantas Vytautas Valentinavičius.

Vis dėlto nuo to, kad ant gatvės neliko įstatymus pažeidžiančios tvoros, sodų gyventojams lengviau nepasidarė. Mat Liepiškių g. 13 gyventojai netrukus kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę leisti buvusios tvoros vietoje įrengti stulpelius, ribojančius automobilių eismą. Savivaldybė patenkino šį prašymą ir gatvė tapo pravažiuojama tik Juodojo kelio 64, Liepiškių g. 13, 13A, 13B ir 13C gyventojams. Visiems kitiems užgeso paskutinė viltis patogiai ir greitai pasiekti Juodąjį kelią.

Netoliese gyvenantys sodininkai ne vieną kartą kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę su klausimu, kodėl iš sodininkų atimta gatvė, tačiau aiškaus atsakymo taip gauti ir nepavyko. Į prašymus atlaisvinti gatvę sodininkams savivaldybės valdininkai reaguodavo visuomet taip pat – užtvaras legalus.

Savivaldybė nuomones keičia kaip kojines

Praėjusį rudenį DELFI susidomėjus šia istorija savivaldybė net kelis kartus pakeitė savo poziciją. Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis praėjusį rugsėjį laikėsi pozicijos, kad užtvaras teisėtas ir kad į sodininkų norą naudotis gatve atsižvelgta nebus.

„Gyventojų minima teritorija, esanti šalia Pavilnio Sodų 2-osios g. (dabartinės Liepiškių g. – DELFI past.) ties pastatu Juodasis kelias Nr. 64, pagal Vilniaus miesto teritorijų planavimo skaitmeninį žemėlapį yra suformuota kaip aklakelis. Ji nėra pritaikyta transporto eismui. Ši vieta skirta pėsčiųjų eismui. Šiuo metu įrengtos techninės eismo reguliavimo priemonės (stulpeliai) suteikia galimybes pėstiesiems iš Pavilnio Sodų 2-osios gatvės patekti į Juodąjį kelią. Atsižvelgiant į tai, vadovaujantis Techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo ir jų priežiūros Vilniaus mieste tvarkos aprašu buvo leista įrengti stulpelius. Stulpeliai įrengti 2016 m. spalio mėn. Pasikeitus minėtos teritorijos statusui į skirtą susisiekimui transporto priemonėmis bei jei ji infrastruktūriškai būtų pritaikyta važiuoti transportui, stulpeliai būtų išmontuoti“, - laiške redakcijai tuomet dėstė T. Kamaitis.

Taip pat jis teigė, kad transporto priemonės iš Liepiškių gatvės į Juodąjį kelią gali patekti per Pavilnio Sodų 1-ąją g.

Žurnalistams dar kartą kreipusis į savivaldybę ir paklausus, ar tokiu būdu kai kuriems asmenims nėra sudaromos išskirtinės sąlygos greičiau patekti į pagrindinį kelią, atsakymą pateikė mero patarėjas Aleksandras Zubriakovas. Atsakydamas į klausimus jis jau pateikė kiek kitokią poziciją, kad draudimas naudotis keliu tuomet turėtų įsigalioti visiems eismo dalyviams. „Dėl paties kelio, kaip rašė Tomas Kamaitis, jeigu kelias nėra pritaikytas transporto eismui, juo neturėtų važiuoti nei minėtų adresų, nei kiti gyventojai. Ši atkarpa skirta tik pėsčiųjų eismui“, - laiške pernai rugsėjį rašė A. Zubriakovas.

Savivaldybės planuojami pakeitimai
Savivaldybės planuojami pakeitimai
© Savivaldybės archyvas

Tačiau netrukus savivaldybė dar kartą pakeitė savo poziciją. Savivaldybės atstovė Neringa Kolkaitė perdavė papildytą Eismo organizavimo skyriaus vedėjo T. Kamaičio komentarą. Jis teigė, kad stulpelių turės nelikti, kai bus pašalinta likusi nelegalios tvoros dalis, kuri trukdo automobilių eismui.

„Esanti valstybinė žemė tarp Pavilnio Sodų 2-osios g. 13, 13A, 13B, 13C ir Juodojo kelio 64 sklypų neturi akligatvio statuso. Savininkai šį tarpą užtvėrė savavališkai. Minimas žemės tarpas gali ir turi būti naudojamas privažiavimui, bet privažiavimui į sklypus, esančius kitoje žemės tarpo pusėje. Ar pašalinti nelegalūs statiniai valstybinėje žemėje, tikrina Statybų inspekcija, tačiau užsitvėrimo klausimus vertino Nacionalinė žemės tarnyba su Statybų inspekcija, kurios ir įpareigojo pašalinti tvoras už sklypo ribų. Dėl kokių priežasčių nebuvo pabaigti šalinti visi tvoros elementai, įskaitant tvoros pamatą, duomenų neturime. Užtvarų nebuvo įrengta, signaliniai stulpeliai žymi likusį tvoros pamatą. Jei bus pabaigtos kliūčių šalinimo procedūros, dangos bus pritaikytos važiuoti transportui, įspėjamieji stulpeliai taps nebereikalingi ir bus pašalinti“, - pernai rugsėjį gautas toks savivaldybės atsakymas.

Papildomai telefonu susisiekus su N. Kolkaite, ji patvirtinto, kad stulpelius leista įrengti tik dėl to, kad likęs tvoros pamatas neapgadintų automobilių. Anot jos, gatvė turi būti atvira visiems ir tai įvyks, kai neliks nelegalaus tvoros pamato.

Žadėjo, kad stulpelių neliks, bet nutiko priešingai

Tačiau nepraėjus nė metams Vilniaus miesto savivaldybė ir vėl persigalvojo. DELFI nuvyko į vietą ir užfiksavo, kad nelegalios tvoros pamato jau neliko. Nacionalinės žemės tarnybos nurodymas visiškai įvykdytas. Neliko pamato – neliko ir kliūties ant gatvės, kuri galėtų trukdyti automobilių eismą.

Savivaldybės atstovė N. Kolkaitė DELFI buvo sakiusi, kad kai neliks tvoros pamato – neliks ir eismą ribojančių stulpelių. Tačiau nutiko priešingai.

DELFI kreipusis į savivaldybę su klausimu, kodėl nelikus nelegalios tvoros pamato stulpeliai tebestovi, Miesto ūkio ir transporto departamento Saugaus eismo poskyrio vedėjas Marius Maldeikis teigė, kad pašalinus pamatą situacija tapo dar blogesnė.

Kitaip tariant, vietoj to, kad savivaldybė pasirūpintų žvyro užpylimu į atsiradusią duobę, ji nusprendė ir toliau palikti stulpelius.

„Gyventojams pašalinus nelegaliai pastatytą tvorą ir pamatą, danga tarp Juodojo kelio 64 ir Liepiškių g. 13 sklypų (buvusi Pavilnio Sodų g. 13), tapo dar labiau netinkama ir nepritaikyta saugiam bei sklandžiam eismui. Tam pritarė ir šios teritorijos gyventojai, pateikę prašymą dėl sąlygų išdavimo suprojektuoti ir įrengti privažiavimą, nuo Liepiškių g. iki Liepiškių g. 13 sklypo. Tad dar šiemet planuojama parengti teritorijų planavimo dokumentus, o vėliau šioje teritorijoje atsiras nauja transporto eismo jungtis nuo Liepiškių g., skirta privažiavimui prie sklypų, bei aklakelis su Juoduoju keliu tam, kad nebūtų tranzitinio eismo šioje nepritaikytoje jungtyje. Minėti šviesą atspindintys stulpeliai bus išmontuoti tuomet, kai bus patikslinti teritorijų planavimo sprendiniai ir įrengta eismo jungtis, kuri bus pritaikyta saugiam transporto ir gyventojų eismui”, - teigiama M. Maldeikio komentare.

Paprašius patikslinti, atsakė N. Kolkaitė, kuri pridūrė, kad stulpeliai bus panaikinti ir suformuotas privažiavimas prie sklypų iš Liepiškių gatvės. „Transporto jungties važiuoti transporto priemonėms į/iš Juodojo kelio neliks”, - paaiškino N. Kolkaitė.

Raudonai apibraukta stulpelių vieta
Raudonai apibraukta stulpelių vieta
© Regia.lt

Kitaip tariant, savivaldybė nusprendė, kad privilegijos išskirtine teise naudotis gatve neliks Liepiškių g. 13, 13A, 13B, 13C ir Juodojo kelio 64 gyventojams. Jie, kaip ir likę sodų gyventojai, turės važiuoti aplinkkeliu.

Po DELFI tyrimo pašalinta dar viena tvora

Suprantamų atsakymų iš savivaldybės nesulaukiantys sodininkai kreipėsi į Seimo kontrolierių įstaigą. Tai patvirtino viešųjų ryšių vyriausiasis konsultantas V. Valentinavičius.

„Seimo kontrolierius R. Šukys gavo skundą iš pareiškėjo dėl jūsų laiške minimos situacijos. Seimo kontrolierius pradėjo tyrimą. Yra pateikti paklausimai Vilniaus miesto savivaldybei, Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai bei Nacionalinei žemės tarnybai. Šios institucijos atsakymus turi pateikti iki birželio mėn. pabaigos. Gavus atsakymus, dokumentus, kurių buvo prašoma, Seimo kontrolierius atliks jų vertinimą. Tyrimo metu taip pat analizuojamas teisinis reglamentavimas. Baigus tyrimą pareiškėjui bus pateiktos išvados”, - kokių veiksmų bus imtasi, DELFI informavo V. Valentinavičius.

Praėjusį rudenį soduose apsilankiusiems DELFI žurnalistams kilo įtarimų, kad Juodojo kelio 64 sklypo savininkai galbūt neišsitenka savo sklypo vadose. Pagal Regia.lt žemėlapį nustačius, kad galimai užimta ir dalis šalia esančios valstybinės žemės, informacija perduota Nacionalinei žemės tarnybai. Jos atstovė Renata Remeikaitė informavo, kad bus atlikta valstybinė kontrolė.

Prieš kelias savaites soduose vėl apsilankę DELFI žurnalistai tvoros valstybinėje žemėje jau nerado.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Naujas projektas sukėlė audrą: gyventojai savivaldybę kaltina korupcija (162)

Jau netrukus Senosios Šeškinės dalyje, Siesikų gatvėje, išdygs naujas daugiabučių kvartalas...

Sunkios būklės moters artimieji įsižeidė nugirdę gydytojos repliką (238)

„Kai mirs, palaidosit ir pabūsit“, – tarė Kauno klinikinės ligoninės gydytoja sunkios...

Apie olimpiadą pasvajojantis Motiejūnas: Lietuva yra mano šalis, o mano širdis – su rinktine interviu (50)

„Tai labai gabus žaidėjas. Negaliu prilyginti, kad jis toks kaip Sabonis, nes Sabonis yra toks...

Šiluma ir lietus dar nesitrauks

Ties Rusija įsitvirtinęs ciklonas ir artimiausiomis dienomis lems mūsų orus .

Pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu buvusi mergina: iki šiol atsimenu, kaip jis uostė mano plaukus (414)

Prieš ketverius metus buvau pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu Arutiunianu. Ne kaip eilinė...

Sostinėje įvyko avarija, pareikalavusi 34-erių motociklininko gyvybės (74)

Trečiadienio vakarą Vilniuje įvyko motociklininko mirtimi pasibaigusi avarija.

Garsus erotikos modelis Katie Price apgavo lietuvių dizainerę Elvyrą Monginienę: skandalas nuskambėjo užsienio spaudoje (50)

Visame pasaulyje nuogybėmis ir skandalais išgarsėjusi Katie Price , dar žinoma Jordan pseudonimu,...

Iš urvo Tailande išgelbėti berniukai turi netikėtą planą (27)

Berniukai kartu su savo futbolo treneriu kelias savaites įkalinti potvynio praleido požeminiame...

Tragiškas vakaras Prienų rajone: nukrito parasparnis, pilotas neišgyveno (51)

Trečiadienį 20.58 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Anglijos paplūdimiuose – būrys girtų kirų: paukščiai svaiginosi šiukšlėse (15)

Pietvakarių Anglijoje paplūdimiuose buvo rasta dešimtys kirų, kurie „nesiorientavo ir buvo...