Socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidoje vis dažniau matomos istorijos apie nepriimtiną pavežėjų elgesį. Dažniausiai priekabiavimu skundžiasi moterys, kuriuos grįžta namo naktį.

Organizacija, siekianti užkirsti kelią seksualiniam smurtui prieš keletą mėnesių pradėjo rinkti anonimines istorijas, kuriose merginos atvirauja apie siaubingus vairuotojų poelgius.

„Konkrečiai su pavežėjimo paslaugomis susijusio seksualinio priekabiavimu ir prievarta, šiuo metu esame gavę 6 anonimines moterų istorijas“, – LNK sakė „Ribologija.lt“ bedraįkūrėja Rugilė Butkevičiūtė.

Moterų pasakojimai – sukrečiantys. Vienas laikė užrakintas automobilyje, lietė merginą ir ignoravo prašymus išleisti. Kitoms žėrė nepadorius prašymus.

„Viena iš istorijų buvo, kad mergina tamsiu paros metu važiavo per miškingą vietovę. Ir miške „Bolt“ vairuotojas kartas nuo karto sustodavo, atsisukdavo į ją ir klausdavo, gal ji nori pasibučiuoti“, – vieną iš istorijų perpasakojo R. Butkevičiūtė.

Pavežėjų atstovams šios istorijos yra žinomos.

„Tokių istorijų pasitaiko. Aišku, reikia turėti omenyje, kad kiekvieną mėnesį Lietuvoje įvyksta milijonai kelionių ir tokių incidentų yra absoliutūs vienetai. Kiekvieną tokią istoriją mes vertiname absoliučiai neigiamai, visada bendradarbiaujame su policija, pateikiame visus duomenis“, – LNK žinioms sakė „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.

„Šios situacijos niekam nėra malonios, turbūt net patiems pavežėjams, nei keleiviams. Žinoma, tokie atvejai yra vertinami neigiamai. Iš kitos pusės, yra gerai, kad jie išeina į viešumą. Iš to atsiranda teigiami sprendimai“, – teigė Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas Dalius Rudoka.

Pasak „Ribologija.lt“ atstovės, moterys dalijasi ne tik priekabiavimo istorijomis, bet ir nuogąstavimais, jog šiuo metu yra tiesiog baisu naudotis pavežėjimo paslaugomis.

Dėl vieno vairuotojo priekabiavimo į pareigūnus kreipiamasi retai. Esą moterys bijo pasmerkimo.

„Merginos istorija buvo tokia, kad ji išgėrusi važiavo tamsiu paros metu su „Bolt“. Ir tam tikru momentu ji pajuto, kad užmigo, o kai atsikėlė, vairuotojas jau bandė ją bučiuoti, nuimti jos marškinėlius. Mergina labai išsigando ir šiaip ne taip sugebėjo pabėgti iš tos mašinos.

Ji sako, kad nesikreipė į policijos pareigūnus, nes ji buvo išgėrusi, aplink nieko nebuvo, nebuvo liudininkų“, – sakė „Ribologija.lt“ bedraįkūrėja R. Butkevičiūtė.

Tai, kad seksualinio priekabiavimo aukos itin retai kreipiasi į teisėsaugą patvirtina ir policija.

„Dėl priekabiavimo tai yra visiškai vienetiniai atvejai. Jeigu moterys rašytų ne socialiniuose tinkluose, o kreiptųsi į policiją, tai būtų žymiai naudingiau“, – kalbėjo Lietuvos policijos atstovas Ramūnas Matonis.

„Mes turime tokių skaudžių istorijų, kur, pavyzdžiui, merginos nenorėjo niekur kreiptis, nes pas mus vis dar yra stigma visuomenėje – jeigu važiavai tamsiu paros metus, buvai išgėrusi, vadinasi su tavimi galima daryti beveik bet ką. Merginos labai nedrąsiai jaučiasi“, – LNK teigė „Ribologija.lt“ bedraįkūrėja R. Butkevičiūtė.

„Bolt“

Nepaisant to, skundų dėl nepriimtino pavežėjo elgesio policija sulaukia gana nemažai.

„Praėjusiais metais, pirminiais duomenimis, yra gauta 58 įvairūs pranešimai dėl nederamo taksi vairuotojo elgesio. Tačiau daugiausiai vyrauja konfliktinės situacijos, nemandagus elgesys“, – kalbėjo policijos atstovas R. Matonis.

Socialiniuose tinkluose neseniai nuskambėjo istorija, kaip „Bolt“ pavežėjas esą sumušė keleivį. Į Kaune nutikusį įvykį buvo iškviesti medikai ir policija. Tiesa, pats vairuotojas aiškino, kad ne jis, o keleivis elgėsi netinkamai ir tą neva įrodys vaizdo registratorius.

„Yra gautas toks pareiškimas ir šiuo metu vyksta aplinkybių patikslinimas“, – sakė R. Matonis.

„Bolt“ vadovai tikina siekiantys užkirsti kelią netinkamam vairuotojų elgesiui ir žada periodiškai tikrinti visų pavežėjų tapatybę.

„Stengiamės spręsti tai technologiniu būdu. Naujausia priemonė – automatinis asmenybės patvirtinimas, kai vairuotojai reguliariai turi padaryti asmenukę. Šiuo metu jau pusei vairuotojų tas yra taikoma, vasario mėnesio viduryje tai turėtų būti pilnai pritaikyta“, – kalbėjo „Bolt“ vadovas Lietuvoje A. Pacevičius.

„Bolt“ pavežėjų programėlėje veikia automatinis vairuotojų paskyros blokavimas. Tai nutinka tuomet, kai pavežėjo įvertinimas nukrenta žemiau 4,7 balo.

Visą LNK reportažą žiūrėkite čia: