„Mokyklas skatiname ugdymo procesą organizuoti taip, kad mokiniai aktyviai įsitrauktų į praktinę ir kūrybinę veiklą. STEAM ugdymas gali būti sėkmingai organizuojamas ne tik mokyklose, tačiau ir kitose erdvėse, pavyzdžiui, STEAM atviros prieigos centruose, verslo įmonėse, profesinėse ir aukštosiose mokyklose“, – sakė švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ramūnas Skaudžius.

Kaip teigiama ministerijos išplatintame pranešime, STEAM plane numatytos keturios prioritetinės kryptys – STEAM aktualizavimas, praktinės veiklos, pagalba mokytojui, priemonių prieinamumo didinimas.

STEAM krypties ugdymui keliami strateginiai tikslai – skatinti tvarų vartojimą ir gamybą, tausų gamtos išteklių naudojimą, raginti ieškoti priemonių klimato kaitai stabdyti.

Nuo kitų mokslo metų numatyta, kad 4 ir 8 klasių mokiniai turės galimybę išbandyti bandomąjį nacionalinį mokinių pasiekimų patikrinimą, skirtą pasitikrinti integruoto praktinio gamtos mokslų ir visuomeninių mokslų pasiekimus.

STEAM ugdymo kokybė, pasak ministerijos, būtų stiprinama skatinant aukštųjų mokyklų bendradarbiavimą su mokyklomis ir STEAM centrais.

Taip pat, kaip nurodoma ŠMSM pranešime, numatoma ir pagalba mokytojams – bus parengtos STEAM stiprinimo bei aktualizavimo gairės, tobulinamos STEAM mokytojų kompetencijos. 2025 m. numatyta sukurti STEAM centrų darbuotojų kompetencijų kėlimo programą.

Kitais metais planuojama sukurti mokslininkų, dėstytojų ir aukštųjų mokyklų siūlomų veiklų centralizuotą duomenų bazę. Taip pat bus parengtas bendras standartas mokyklos priemonėms, rekomendacijos STEAM ugdymo aplinkai, pažymima pranešime.

ŠMSM primena, kad STEAM krypties ugdymo stiprinimo planą parengė ministro sudaryta darbo grupė.

Nuo 2021 m. savivaldybėse buvo atidaryti 7 regioniniai STEAM atviros prieigos centrai. Kiekviename regioniniame centre įrengtos biologijos-chemijos, fizikos-inžinerijos ar robotikos-IT laboratorijos, taip pat po specializuotą laboratoriją, atsižvelgiant į regiono poreikius.