Penktadienį R. Masiulis žiniasklaidai komentavo, kad tokio slapto susitarimo nebuvo, nors raštas buvo. Tik jis, anot R. Masiulio, buvo rekomendacinio, o ne nurodomojo pobūdžio.

„Sumaišyti keli skirtingi dalykai. Pirmiausia, dėl kompensacijų už streiką nėra kalbėta, tai ne Švietimo ir mokslo ministerijos prerogatyva apie tai kalbėtis, – teigė R. Masiulis. – Tas raštas nebuvo slepiamas, jis buvo komentuojamas dar mokytojams esant ministerijoje.“

R. Masiulis teigė, kad akivaizdu, kad dėl streiko sutriko kai kurios mokymo programos, todėl būtina spręsti, kaip nepadaryti mokiniams žalos. „Akivaizdu, kad dėl streiko kai kurios programos sutriko, Švietimo ministerija gavo daug užklausų, kaip elgtis su tomis programomis. Atsakymas buvo pakankamai lakoniškas“, – kalbėjo R. Masiulis pridurdamas, kad mokinių švietimas yra svarbiausias dalykas.

Laikinai švietimo ir mokslo ministro pareigas einantis R. Masiulis teigė, kad raštas tikrai buvo. „Tas raštas daugiau buvo kaip atsakymas į daugybines užklausas, o kiekviena mokykla gali elgtis kaip tinkama“, – tikino R. Masiulis.

Beje, dėl mokytojų streiko kai kuriose mokyklose liko nepanaudotų lėšų, kurios metų pabaigoje turėjo grįžto į valstybės biudžetą. Vis dėlto, kai kuriose savivaldybėse tos sutaupytos lėšos buvo panaudotos kitoms reikmėms. Ministerija, anot R. Masiulio, nekontroliuos kiekvienos savivaldybės, todėl kita linkme panaudotų lėšų paskirstymo nekomentavo.

Ugdymo procesas jau atnaujintas, o programos turi būti išmoktos pamažu – iki mokslo metų pabaigos. „Kai diskutavome su mokyklomis dėl ugdymo programų, kalba nėjo apie praėjusius metus, kalba ėjo bendrai apie programas iki metų pabaigos, kad jie turi iki metų pabaigos tas programas praeiti“, – teigė R. Masiulis.

Jis dar kartą pakartojo, kad DELFI tyrime minimame rašte nebuvo jokių konkrečių nurodymų. „Ne, tą laišką galiu paviešinti, net galiu pacituoti. Jo dabar nepaėmiau su savimi“, – teigė R. Masiulis.

Jo teigimu, mokyklos turi sutarti, kaip bus sutarta dėl to, kad programos būtų pilnai įvykdytos, tačiau teigė, kad streikavę mokytojai turės galimybę papildomai vesti konsultacijas ir pamokas mokiniams, o tuo pačiu ir užsidirbti taip kompensuojant ir prarastą atlyginimą. „Negi kažkas gali sakyti, kad streikavęs mokytojas yra ne mokytojas ir jis negali mokyti. Aišku, jis gali mokyti, kaip ir kiti“, – teigė R. Masiulis.

Laikinai Švietimo ir mokslo ministro pareigas einantis R. Masiulis teigė, kad mokytojai niekada pinigų nelaikė prioritetu. „Prašymas dėl pinigų niekada nebuvo prioritetinis. Mokytojai niekada to nekėlė kaip esminio prioriteto, kad streikas būtų baigtas, tai niekada nebuvo derybinis objektas“, – tikino R. Masiulis.