„Šios siūlomos pataisos atvertų duris aukščiausios profesinės kvalifikacijos žemesnės grandies teisėjams greičiau kilti karjeros laiptais. Tačiau pažymėtina, kad išlieka teisėjo kvalifikacijos ir asmeninių savybių atitikimą šioms pareigoms užtikrinanti atrankos tvarka, kurioje dalyvauja Pretendentų į teisėjus  atrankos komisija,  Teisėjų taryba, prezidentas, o kai kuriais atvejais ir Seimas“, – įstatymo projekto svarstymo metu kalbėjo Teisėjų tarybos pirmininkas Gintaras Kryževičius.

Šiuo metu Lietuvos apeliacinio teismo teisėju ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėju gali tapti aštuonerių metų pedagoginio darbo stažą turintis teisės krypties socialinių mokslų daktaras arba apygardos ar apygardos administracinio teismo teisėjas, turintis mažiausiai devynerių metų teisėjo darbo stažą. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisėju gali tapti dešimties metų stažą turintis teisės krypties socialinių mokslų daktaras arba teisėjas, išskyrus dirbančius apylinkės teisme, turintis mažiausiai trylikos metų teisėjo darbo stažą. 

Pagal siūlomus pakeitimus būtų suvienodinti stažo reikalavimai mokslininkams ir teisėjams, o į  aukštesniuosius teismus galėtų pretenduoti bet kurios grandies teisme dirbantys  teisėjai.
Įstatymo projekte taip pat siūloma asmenims, siekiantiems tapti apygardos teismo teisėjais, nustatyti ketverių  metų privalomą darbo stažą apylinkės teisme ar dirbant pedagoginį darbą, taip sutrumpinant vieneriais metais iki šiol buvusį.

Kartu siūlomose įstatymo pataisose numatyti ir griežtesni reikalavimai pretendentams į teisėjus. Pretendentai į teisėjus, išlaikę egzaminą, tačiau nepaskirti į laisvas apylinkių teismo teisėjų vietas sąrašą, egzaminą turi laikyti iš naujo.

„Teisės aktai nuolat tobulinami ir keičiami, todėl trejų metų terminas yra protingas laikas po kurio pretendentai į teisėjus turėtų pakartotinai pasitikrinti teisės žinias ir egzaminą laikyti iš naujo“, – posėdyje kalbėjo Teisėjų tarybos narys Vigintas Višinskis.

Sprendžiant padidėjusio krūvio teismuose problemą, siūloma nustatyti, kad teisėjas be jo sutikimo galėtų būti perkeltas į kitą teismą Teisėjų tarybai konstatavus, jog dėl laikino pobūdžio priežasčių tai būtina siekiant užtikrinti tinkamą šio teismo funkcionavimą
 
Teisėjų taryba kreipsis į prezidentę inicijuoti šių pakeitimų svarstymą Seime.