"Ką tik yra patvirtintas dokumentas, kuris kalba apie 2014 metų stojimo į universitetus eilės sudarymą. Didžiai nuostabai, ten įtvirtinta nauja nuostata, kad negalės į universitetą įstoti, jei nebūsi pasiekęs užsienio kalbos B2 lygiu, į kolegiją - B1 lygiu. Bet apie lietuvių kalbos pasiekimo minimumą ten nekalbama", - antradienį interviu Žinių radijui sakė V.Būdienė.

Ji taip pat kritikavo rengiamą Valstybinės švietimo strategijos projektą, vadinama jį silpnu, nes nesuformuluojama, kokios mokyklos turėtų būti siekiama.

"Baigiasi valstybinės švietimo strategijos galiojimas 2012 metais ir yra parengtas projektas naujos strategijos, tačiau norėčiau pasakyti, kad jis yra silpnas, kadangi nėra aiškios vizijos. Mes nesuformulavome Lietuvoje savo mokyklai, kokią matom viziją, kokia ji turi būt, kokia jos svarbiausia misija, ką ji turi svarbiausiai daryti", - kalbėjo patarėja.
Virginija Būdienė

Jos vertinimu, strategijos pagrindas turi būti lituanistika paremtas Lietuvos mokyklos išskirtinumas, unikalumas. "Lietuvių kalba, lituanistika, baltistika, čia yra mūsų unikumas, todėl viziją reikia ant tokių kojų pastatyti, tokį pagrindą jai suteikti, nes dalykai, matematika, technologijos, fizika, kas nori - tai kaip visur pasauly", - sakė V.Būdienė.

"Mes turim atsakyti, kas turi būti mokyklos unikalumas. Tapatybės ugdymo vieta yra šeima ir mokykla, ypatingai mokyklose savo tapatybę įgyjame, sustipriname, tampame patriotais, išmokstame tokių dalykų, kurie vėliau tampa mūsų gebėjimais ir nuostatomis. Manau, kad mūsų mokyklos unikalumas turi būti tai, kas lietuviška, kas baltiška, ir lietuvių kalbos prioritetas turi būti kaip tapatybės ugdymo pagrindas", - kalbėjo prezidentės atstovė.