Ketvirtadienį „Login“ konferencijoje buvo organizuojama diskusija „Ar „Youtube“ išaugins žvaigždes Lietuvoje?“. Joje dalyvavo bene garsiausi Lietuvos muzikos, kompiuterinių žaidimų, grožio ir gyvenimo būdo kanalus kuruojantys jaunuoliai.

Diskusiją vesti patikėta pirmojo ir vienintelio oficialaus lietuviško „YouTube“ reklamos tinklo „Videostars“, skirto video kūrėjams bei reklamos užsakovams, idėjos autoriui ir įkūrėjui Rokui Kondratui.

Jis pasakojo, kad visi youtuberiai uždirba iš reklamų. Pavyzdžiui, populiariausio „Youtube“ kanalo savininkas per mėnesį uždirba apie 6 milijonus dolerių.

Top 3 populiariausi žmonės „Youtube“

Pasirodo, tokią algą kasmet gauna youtuberis „PewDiePie“, kuris filmuoja, kaip žaidžia kompiuterinius žaidimus. Iš viso jo kanalą prenumeruoja 22 milijonai žmonių.

Antras pagal populiarumą kanalas „Youtube“ – „HolaSoyGerman“. Jį taip pat seka 22 milijonai prenumeratorių. Įdomu tai, kad kanalo savininkas kalba ir filmukus filmuoja ispaniškai, o ne angliškai.

Trečioje vietoje – „Smosh“ kanalas, kurį prenumeruoja apie 21 milijonas žmonių. Jo įkūrėjai filmuoja įvairius smagius filmukus.

Populiariausi youtuberiai Lietuvoje uždarbiu nesiskundžia

Diskusijoje apie Lietuvos youtuberius dalyvavo populiariausi Lietuvoje „Youtube“ kanalų autoriai: Aidas Bartkevičius, Irmantas Budėnas, Edvinas Navickas, Gediminas Gabalis, Eglė Guskovaitė, Laura Judickaitė.

Anot jų, uždirbti iš filmukų kūrimo tikrai galima ir Lietuvoje. Nors tikslios sumos youtuberiai neįvardijo, patikino, kad per mėnesį uždirbta suma gali būti ir didesnė nei dvi vidutinės lietuvių algos.

Diskusija „Ar „Youtube“ išaugins žvaigždes Lietuvoje?“

Tėvai nesupranta, ką daro jų vaikai

Kanalo „Marvellous Music“ įkūrėjai Aidas Bartkevičius ir Irmantas Budėnas pasakojo, kad idėja sukurti muzikos kanalą jiems gimė pradėjus studijuoti.

„Norėjome, kad visa mūsų mėgiama muzika būtų vienoje vietoje. Pagalvojome, kad sukursime kanalą savo reikmėms. Vėliau pamatėme, kad galime iš to užsidirbti, taip viskas ir prasidėjo“, – pasakojo jie.

Anot jų, kai bandai paaiškinti, ką veiki ir kas yra tie yotuberiai, tėvai to suprasti nesugeba.

„Paskutinės diskusijos su tėvais pabaigoje nuskambėjo klausimas: Ar Jūs vagiate muziką?“, – šyptelėjo kanalo kūrėjai.

Iš tiesų vogti muzikos jiems net nereikia. Tam tikrų dainų atlikėjus jie suranda ir ima su jais bendradarbiauti, kiti muzikantai patys su youtuberiais susisiekia.

Tiesą, pagrindiniai jų klausytojai nėra lietuviai. 70 proc. jų kanalo prenumeratorių gyvena svetur, dažniausiai juos klauso žmonės, gyvenantys Anglijoje. Paprastai tai jaunuoliai nuo 18 iki 25 metų.

Sutikę gatvėje prašo autografo

Apie savo pomėgį kurti vaizdo filmukus pasakojo ir kanalo „The3dvinas“ savininkas septyniolikmetis Edvinas Navickas. Filmuoti pirmuosius vaizdo įrašus jis pradėjo vos 13-os.

„Dar besimokydamas trečioje ar ketvirtoje klasėje labai susidomėjau vaizdo kameromis. Anksčiau žiūrėdavau, kaip kiti kuria vaizdo filmukus, man tai labai patiko. Pats savo pirmąjį vaizdo įrašą nufilmavau prieš maždaug ketverius metus“, – pasakojo youtuberis.

Dabar jo filmuotus vaizdo įrašus kaskart peržiūri maždaug po 30 tūkst. žmonių. Gatvėje atpažįsta ne tik jį, bet ir jo katiną ir mamą.

„Dažniausiai filmuoju, kai būnu vienas namuose. Tačiau po atostogų, kai mama pastebėjo, kad prie manęs prieina žmonės, klausinėja visko, prašo autografų, turėjau jai pasakyti, kuo užsiimu“, – pasakojo jis. Vėliau E. Navickas nufilmavo vaizdo įrašą kartu su mama.

Pagrindinė jo auditorija – jaunuoliai nuo 14 iki 18 metų.

„Idėja, kokybė ir rezultatas“, – paklaustas, ko reikia, kad tavo kurti vaizdo filmukai būtų pastebėti, sakė jis.

Išpopuliarėjo žaisdamas kompiuterinius žaidimus

Gediminas Gabalis, geriau žinomas kaip „Vėjavaikis“, „Youtube“ išgarsėjo filmuodamas, kaip žaidžia kompiuterinius žaidimus.

„Tuo metu, kai pradėjau filmuoti, buvau 12-oje klasėje. Tai buvo laikotarpis, kai su draugais kartu dažnai žaisdavome kompiuterinius žaidimus, nes nenorėjome mokytis. Žaisdami juokdavomės iki ašarų. Kilo mintis visą tai nufilmuoti“, – pasakojo G. Gabalis, šiuo metu turintis beveik 44 tūkst. sekėjų.

Dauguma jų – 16-20 metų jaunuoliai. Kaip sako G. Gabalis, savo auditoriją jis užsiaugino, mat anksčiau populiarus buvo tarp keturiolikmečių.

Viešai pasakoja apie grožį

Diskusijoje dalyvavo ir dvi grožio blogerės – „Egle Gus“ kanalo savininkė Eglė Guskovaitė ir kanalo „Lauritta“ įkūrėja Laura Judickaitė.

Abi merginos pasakojo, kad filmuoti šios srities filmukus jos įkvėpė užsieniečių grožio youtuberių pavyzdys.

„Mane įkvėpė užsienietės grožio blogerės. Sugalvojau, kad noriu daryti tą patį lietuviškai“, – sakė E. Guskovaitė.

Anot jos, yra tam tikri trendai, kuriuos daro daugelis grožio blogerių. Populiariausios vaizdo įrašų rūšys: „Kaip atrodau šiandien?, iššūkiai ir atsakymai į žiūrovėms arba kitoms youtuberėms rūpimus klausimus.

Jai pritarė ir L. Judickaitė. Anot jos, Lietuvos youtuberiams sunku būti išskirtiniais, tad ji nevengia filmuoti tokius pačius vaizdo įrašus, kaip ir kitos youtuberės, tačiau patikino, kad persistengti šioje srityje nereikia.

„Yra tiek daug pasirinkimų, ką žiūrėti, kad žmonės tikrai rinksis kokybiškiau atrodantį vaizdo įrašą. Be to, reikia elgtis reguliariai, kopijuoti – nėra gera strategija“, – kalbėdama apie tai, kaip išgarsinti savo kanalą, sakė L. Judickaitė, dabar turinti beveik 5 tūks. sekėjų.