„Planuoju stoti į žurnalistiką. Planavau laikyti anglų, istorijos, matematikos ir lietuvių kalbos egzaminus. Informacines technologijas pasirinkau mokytis B lygiu – turėjo užtekti metinio šio dalyko pažymio. Tačiau dabar paaiškėjo, kad turėsiu laikyti informacinių technologijų egzaminą“ – jis reikalingas stojant į žurnalistiką“, – piktinosi prie Seimo piketavusi Vilniaus „Minties“ gimnazijos moksleivė Raminta.

Mokydamasi B lygiu, ji gaus tik 50 proc. žinių. Tuo metu į A lygį moksleivė galės pereiti tik po pusės metų. „Mano pusės metų žinios nueis į niekur ir tikrai blogai išlaikysiu egzaminą – man bus sunkesnės galimybės įstoti“, – DELFI sakė Raminta.

Mokyklose – suirutė

Lietuvos moksleivių sąjungos (LMS) atstovė Milda Kuraitė pasakojo, kad akcija siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į reformą, apie kurią moksleiviai informuoti per vėlai. „Tai aktualiausia vienuoliktokams. Jie jau pavasarį susidarė individualų mokymo planą, o atėję rugsėjį sužinojo, kad papildomai reikės laikyti dar vieną ar net du egzaminus“, – kalbėjo M. Kuraitė.

Jos teigimu, mokyklose kilo suirutė: reikia rinktis papildomus dalykus, dėl to didėja mokinių krūviai, kyla problemų mokyklų administracijai. „Kai kurios mokyklos keisti krūvių neleidžia“, – sakė M. Kuraitė. LMS nuomone, naujovės turėtų būti atidėtos vieneriems metams.

Moksleiviai sakė planuojantys ir didesnes protesto akcijas. „Nesąmonė, pritariu. Nebijokit, spalį valdžia pasikeis ir sprendimą pakeis“, – protestuotojus drąsino pro Seimą ėjusi moteris.

Beje, „Minties“ gimnazijos moksleiviai DELFI pasakojo gavę Liberalų Sąjūdžio, kurio vienas lyderių švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, kvietimus dalyvauti partijos rinkimų kampanijoje. Moksleiviai viliojami vaikščioti po Lazdynus ir pristatyti Liberalų Sąjūdžio veiklą.

DELFI jau skelbė, kad G. Steponavičiaus įsakymu patvirtinta nauja tvarka 2014 m. geriausių abiturientų konkursinei eilei sudaryti nepatenkinti ir moksleiviai, ir mokytojai. Prezidentės vyriausioji patarėja Virginija Būdienė naujoves pavadino „tyliu bendrojo ugdymo perversmu“ .

G.Steponavičius: ne kiekviena musė yra dramblys

Pasak švietimo ir mokslo ministro G. Steponavičiaus, stojimo tvarkos pakeitimus paskatino noras, kad abiturientai būtų labiau motyvuoti rinktis tam tikras specialybes bei kad mokymosi rezultatus būtų galima pamatuoti ne vienos mokyklos mastu, o išlaikant egzaminą valstybės lygiu.

Gintaras Steponavičius
Tačiau kartu ministerijos vadovas pripažino, kad diskusijų apie naują stojimo tvarką pritrūko: „Pripažįstame, kad klausimas yra jautrus ir diskusijų tikriausiai nepakako. Todėl žiūrėdami į situaciją mes koncentruojamės, kad būtų aiškiai suprasta, kokio pobūdžio yra pakeitimai ir daugeliu atveju įsigilinus, nemaža dalis vienuoliktokų ir mokytojų supranta, kad ne kiekviena musė yra dramblys“.

G. Steponavičius žadėjo, kad ir toliau ministerijos atstovai susitiks su moksleivių atstovais. „Tuos pokalbius tęsime. Mokslo metams įsibėgėjus, reikia sudėlioti tvarkaraščius ir moksleiviai supras, kad šie sprendimai mokslo metų pradžioje tikrai nesukels tokių didelių nepatogumų, kaip kai kam atrodo. Du metai iki stojimo dar nėra toks trumpas laikotarpis“.