Apie tai, kodėl svarbu gerti pakankamai vandens, žurnalui „Marie Claire“ pasakoja Artiomas Chačiatrjanas, gydytojas dietologas, organizmo valymo ir detoksikacijos programos autorius, senėjimo prevencija besidominčių gydytojų asociacijos narys.

Daug lemiantis veiksnys

Vandens įtaką įvairių organų funkcionavimui būtų sunku pervertinti. Vartojamas vanduo apsaugo organizmą nuo dehidratacijos. Jis atsakingas ir už deguonies transportavimą, šlakų bei toksinų šalinimą iš organizmo, regeneracijos procesų spartą, todėl daro tiesioginį poveikį grožio, jaunystės ir sveikatos išsaugojimui.

Didžiausią dalį žmogaus organizme užima vanduo. Visgi įvairiame amžiuje skysčio procentas žmogaus kūne nėra vienodas, tarkim, naujagimio organizme vanduo sudaro 80 proc., suaugusio žmogaus – 65 proc., o pagyvenusio – jau tiktai 40 proc. Jau vien tai rodo, kad su mažiumi dėmesys vandens balansui tiktai aktualėja, todėl net jeigu nekamuoja troškulys, ištisą dieną reikia po truputį gurkšnoti gryną negazuotą vandenį.

Tinkamas skysčio lygis organizme ir pastangos jį išlaikyti daro poveikį toliau išvardytoms sritims.

Organizmo valymas

Kai ima stigti vandens, organizmas praranda gebėjimą vykdyti detoksikaciją, o tai gali privesti prie rimtų susirgimų, ką jau kalbėti apie neigiamą poveikį išvaizdai.

Puiki odos išvaizda ir elastingumas

Organizme užsilaikantys toksinai dažnai tampa odą darkančių bėrimų priežastimi ir provokuoja raukšlių radimąsi bei odos sausėjimą.

Nepriekaištinga plaukų būklė

Kai stinga drėgmės, plaukų galiukai ima skilinėti, triušti, gali atsirasti pleiskanų, plaukai praranda žvilgesį ir netenka elastingumo.

Grakščios kūno linijos

Vanduo padeda skaidyti riebalus ir gerina žarnyno darbą, taigi, stimuliuoja organizmo valymąsi ir saugo nuo suvis nepageidaujamo kūno apimčių didėjimo.

Kaip palaikyti vandens balansą?

Kiekvieną rytą reikėtų pradėti stikline šilto vandens. Į jį galima įlašinti šiek tiek citrinų sulčių. Tuščiu skrandžiu išgertas vanduo kaipmat pažvalina ir inicijuoja viso organizmo darbą.

Visą dieną, net ir nejuntant troškulio, reikia reguliariai mažais gurkšneliais gerti vandenį. Vanduo paspartina medžiagų apykaitą ir riebalų ląstelių pasišalinimą iš organizmo. Šiltuoju metų sezonu, o ypač – kai nusistoja karščiai, taip pat sportuojant, vandens reikia išgerti daugiau nei įprastai. Minėtina, kad vandens trūkumas provokuoja skysčių kaupimąsi, mat negaudamas pakankamai vandens organizmas stengiasi išsaugoti gyvybiškai reikalingą drėgmę, todėl tam tikrose vietose kūnas gali pradėti tinti.

Savo organizmu reikia nuolatos rūpintis – tiktai tada ir kūnas, ir veidas atrodys dailiai ir sveikai. Gal kai kuriems atrodo ypač sunku gerti vandenį, o ne sultis arba kavą, valgyti sveiką maistą, o ne maitintis pusgaminiais, bet norint pakeisti kasdienius įpročius reikia pasiryžti ir pradėti. Įgudus taisyklingai maitintis ir gerti pakankamai vandens, tikrai nesinorės sugrįžti prie nesveikos gyvensenos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt