Proceso efektyvumas – 80 proc.

Kaip rašoma Ilinojaus universiteto spaudos pranešime, perdirbimo proceso metu pagaminama gerokai daugiau energijos nei sunaudojama, o galutinis produktas yra automobiliniai degalai, pavyzdžiui, dyzelinas, kurie gali būti maišomi su mažai sieros turinčiu dyzelinu (angl. ultra-low-sulfur diesel) ar bio-dyzelinu. Kiti produktai, įskaitant gamtines dujas, benziną ir variklio alyvą, taip pat gali būti išgaunami iš plastikinių maišelių.

Tyrimui vadovavęs dr. Brajendras Kumaras Sharma iš „Ilinojaus darnių technologijų centro“ sakė, jog perdirbimo būdas, kurio metu maišeliai yra kaitinami bedeguonėje kameroje pirolizės metodu, turi ir daugiau pranašumų.

„Distiliuojant žaliavinę naftą tik apie 50 – 55 proc. jos pavirsta panaudojamu kuru, – kalbėjo mokslininkas. – Tuo metu plastikas jau yra pagamintas iš naftos, todėl iš jo mes galime susigrąžinti beveik 80 proc. kuro.”
Mokslininkas Brajendras Kumaras Sharma
Mūsų dyzelinas yra tobulas. Jį galima sėkmingai naudoti mišinyje su įprastu dyzeliniu kuru visiškai nekeičiant egzistuojančios infrastruktūros.

Tyrimas buvo išspausdintas moksliniame žurnale „Fuel Processing Technology“.

Vėžliai palaiko maišelius medūzomis

Aplinkosaugos tyrimų organizacijos „Worldwatch Institute“ duomenimis, amerikiečiai kasmet išmeta apie 100 milijardų plastikinių maišelių. Pasak Europos Komisijos, panašaus skaičiaus atsikrato ir Europos Sąjungos gyventojai. Tik nedidelė dalis maišelių yra perdirbama, likę patenka į sąvartynus ar teršia aplinką.

Maišeliai randami ir žmonių negyvenamose vietovėse, pasiekia Šiaurės ir Pietų ašigalius. Pasaulio vandenynuose plūduriuojančiose milžiniškose atliekų salose jie sudaro žymią dalį plastiko atliekų.

„Laikui bėgant ši medžiaga pradeda irti į mažesnes daleles ir yra praryjama jūros gyvūnų,“ – kalbėjo B. K. Sharma. Mokslininkai randa vis daugiau žuvų, paukščių, jūrų žinduolių ir kitų gyvūnų, kurių skrandžiuose gausu plastiko. 

Laukinei gyvūnijai grėsmę kelia ir nesuirę maišeliai.
„Pavyzdžiui, vėžliai dažnai suėda plastikinius maišelius, nes palaiko juos medūzomis,“ – kalbėjo mokslininkas. Mažesni gyvūnai gali įsipainioti į maišelius ir nuskęsti ar tapti lengvu grobiu plėšrūnams.

Trūksta paskatos perdirbti

Mokslininkai jau ir anksčiau yra perdirbę plastikinius maišelius į naftą. Ilinojaus universiteto tyrėjų komanda žengė kiek toliau – jie iš gautos naftos išgavo skirtingas naftos produktų frakcijas.

B.K. Sharma ir jo kolegos taip pat tyrė ar gauti dyzelino produktai atitinka reikalavimus keliamus šiuo metu naudojamiems itin mažai sieros turinčiam dyzeliniam kurui ir bio-dyzelinui.

Tyrėjams pavyko į įprastą dyzelinį kurą įmaišyti iki 30 proc. iš plastiko gauto dyzelino, bio-dyzelino atveju nebuvo jokių suderinamumo problemų. 

„Mūsų dyzelinas yra tobulas, - teigė B. K. Sharma. – Jį galima sėkmingai naudoti mišinyje su įprastu dyzeliniu kuru visiškai nekeičiant egzistuojančios infrastruktūros.“
Citata
Aplinkosaugos tyrimų organizacijos „Worldwatch Institute“ duomenimis, amerikiečiai kasmet išmeta apie 100 milijardų plastikinių maišelių. Pasak Europos Komisijos, panašaus skaičiaus atsikrato ir Europos Sąjungos gyventojai.

Teoriškai šis atradimas galėtų reikšmingai prisidėti mažinant plastikinių maišelių atliekų kiekį bei naftos žaliavos naudojimą gaminant dyzeliną ir kitokį kurą. Kita vertus, šiuo metu lengva ranka kasmet išmetami milijardai plastikinių maišelių, nors ir suvokiama, jog taip yra švaistomi ištekliai ir kenkiama aplinkai.

Tik esant gerokai didesnei paskatai rinkti ir perdirbti plastikinius maišelius, juos būtų galima iš tiesų efektyviai panaudoti kuro gamybai.