Po stiprių speigų, kurie ledu sukaustė net didžiąsias Lietuvos upes bei ežerus atsirado darbo ir ledą laužantiems Valstybinio Klaipėdos jūrų uosto vilkikams. Uosto Laivyno skyriaus viršininkas Vytautas Saulėnas GRYNAS.lt teigė, jog tikrų ledlaužių uostas neturi, tačiau jis ir neužšąla tokiu ledu, kurio neįveiktų vilkikai su ledo klase.

Laivus prišvartuoti trunkas triskart ilgiau

„Vilkikus su ledo klase, kitaip tariant – sustiprintu, storesnio metalo korpusu turi kelios Klaipėdos uoste dirbančios kompanijos: „Towmar Smit Baltic“ ir „Klasco Towage Systems“. Klaipėdos uostas turi tik vieną vilkiką - „Stumbrą“. Šis vilkikas vadinamosios ledo klasės neturi, tačiau yra pakankamai galingas, kad sulaužytų iki 20-ies centimetrų ledą,“ - teigė Vytautas Saulėnas.

22, 23 centimetrai – dar ne bėda, tačiau niekas negali tiksliai pasakyti, kokio ledo vilkikas jau „nepaimtų“. V. Saulėnas teigia, jog neįmanoma misija galingiems laivams taptų nebent pusmetrio storio ledas.

Laivyno skyriaus viršininkas teigė, jog sunkiausia padėtis – prie Vakarų laivų gamyklos, kruizinių laivų terminalo, Žiemos įlankoje. Ten ledas susidaro storesnis ir jį sulaužyti – gerokai sudėtingiau. Anksčiau laivą Vakarų laivų gamykloje prišvartuodavę per valandą šiandien vilkikai zuja geras tris.

Ledai palaužė senąjį vilkiką

„Vilkikai dirba kiekvieną dieną. Tempdami laivą švartuoti jie ir taip sulaužo ledą, tačiau kad pavyktų laivą prispausti prie krantinės, ledo luitus reikia dar išstumdyti į šonus,“ - aiškina V. Saulėnas.

Kovą su sugrūsto ledo luitais vakar, vasario 9-ąją pralaimėjo ir seniausias uosto vilkikas - 1973-iųjų „Stumbras“. Jame kažkas sugedo. Tačiau uoste dirba dar mažiausiai 9 kitų kompanijų vilkikai, galintys įveikti ledą, todėl tokio atvejo, kad laivo nepavyktų prišvartuoti dėl susidariusių ledų sangrūdų dar nepasitaikė.

Vairuoti vilkiką sugebėtų ne kiekvienas

V. Saulėnas pasakojo, jog uostas pradeda trauktis ledu vėliau nei Lietuvos upės ar ežerai. Sunku įvardyti, prie kokios temperatūros, nes ledą ir jo storį neretai lemia įvairios šiltesnės ar šaltesnės srovės, vėjai, vandens temperatūra. Atneštas jūros vanduo užšąla lėčiau. V. Saulėno teigimu, 8-10 laipsnių šaltis bei dėl jo susidarantis ižas dar nėra baisus. Tačiau paspaudus didesniam šalčiui, uosto darbas sudėtingėja.

Dvidešimties centimetrų ledas uosto laiveliams dar nebaisus

„Ledas vilkikų korpuso nepramuša, žinoma, jei jį protingai valdo – negalima užlėkti ant ledo su didele jėga. Visgi ledo gabalai, lytys gali stipriai pakenkti sraigtui ir vairo plokštei. Todėl manevruoti reikia labai švelniai bei atsargiai, - teigia Laivyno skyriaus viršininkas. - Vilkikų su ledo klase priekis yra šiek tiek nuožulnus, kad laivas galėtų užvažiuoti ant lyties. Korpusas gaminamas iš storesnio metalo – jie pagaminti taip, kad turėtų ledlaužio savybes.“

GRYNAS.lt skaitytojas redakcijai atsiuntė vaizdo įrašą, kuriame užfiksuotas vilkiko darbas.
Kaip girdėti iš įrašo, sulaužytas ledas patinka ne visiems klaipėdiečiams, tačiau uostas – pirmiausia laivams, o ne žiemos pramogoms: