Daugybę metų skirtingose įmonėse vadovaujančias pareigas ėjęs „Glassbee“ vadovas Andrius Urbonas pranešime žiniasklaidai aiškina, kad pritraukti ir išlaikyti talentus nėra taip sunku, kaip atrodo. Anot jo, nereikia skaityti pretendentų gyvenimo aprašymų ar išsijuosus meluoti apie svajonių komandą bei įmonę. Vadovas dalinasi patarimais, kaip profesionalą išskirti iš kandidatų minios ir ką daryti, kad jis išliktų lojalus įmonei.

Kaip atpažinti specialistą?

Anksčiau A. Urbonas priimdamas į komandą naujus žmones vadovavosi gyvenimo aprašymu ir patirties peržiūrėjimu. Ilgainiui suprato, kad pats geriausias būdas sužinoti apie žmogaus galimybes ir kompetencijas – tiesioginio pokalbio metu. Jis sako užduodantis aktualius klausimus ir remdamasis atsakymais suprantantis, ar žmogus yra savo srities specialistas. Daugiau dėmesio jis kreipia į asmeninį bendravimą, o jeigu kyla abejonių, ieško rekomendacijų apie potencialų darbuotoją iš patikimų šaltinių.

„Pagrindinis mane, kaip darbdavį, dominantis dalykas – potencialus darbuotojas ateina į bendrovę vedamas principo “duoti” ar “gauti”. Duoti ateinantį žmogų į komandą priimti daug paprasčiau. Dabartinėje rinkoje daugelis jaunų specialistų, kurie yra ir mažiau patyrę, ateina prašyti ir pamiršta, ką gali suteikti patys.

Profesionalas dažniausiai atėjęs pirmiausia pasako, ką jis gali pasiūlyti kompanijai, o vėliau aptariamos kitos sąlygos. Jeigu darbuotojas ateina „gauti“, jis greičiausiai nėra specialistas, o tik „prekė“ rinkoje. Tai rodo, kad jis gali nebūti lojalus ir dažniau seks paskui pinigus, o ne įmonės vertybes“, – sako įmonės vadovas.

Kitas svarbus dalykas kalbant su potencialiu darbuotoju – išgirsti, ką jis sako. Jeigu jis domisi organizacija, savo atsakomybėmis, įmonės vertybėmis, lygina jas su savosiomis, domisi aktualiais dalykais, žmogus yra specialistas ir renkasi įmonę pagal artumą sau pačiam. Jeigu žmogus vos atėjęs iškart klausia „ką jūs man siūlote“, A. Urbonas sako pokalbio net nebevilkinantis. Svarbu išsiaiškinti, kaip galimas darbuotojas pritaikytų savo patirtį įmonėje ir galėtų dirbti dermėje, o ne dirbtų „iš reikalo“. Dažniausiai specialistas dar prieš eidamas į darbo pokalbį, žino, kaip ji funkcionuoja ir kaip jo patirtis galėtų būti pritaikyta.

Kaip išlaikyti gerą darbuotoją?

„Stengiuosi su visais galimais darbuotojais kalbėtis vienodai, nepaisant to, į kurią poziciją jie pretenduoja. Man svarbiausia išgirsti, kad žmogus turi reikiamas savybes įsilieti į komandą. Pastebiu žmones, kurie nori dirbti, išmokti, sužinoti ir kalba apie savo profesiją degančiomis akimis. Yra buvę atvejų, kai tinkamo išsilavinimo neturėję žmonės pasiekė labai daug vien dėl to, kad noriai tobulėjo“, – pasakoja Urbonas.

Jei darbuotojas mato savo ateitį organizacijoje, jis dažniausiai priima pasiūlymą. Vadovas sakė besistengiantis jau per pirmą pokalbį papasakoti įmonės 5-10 metų perspektyvas, kad žmogus suprastų, ar nori joje būti. Bet kuris specialistas, pajutęs bendrumą su įmone, nesunkiai prisijungia prie komandos. Geriausių žmonių nereikia įtikinėti ar kurti nebūtų dalykų – užtenka atvirai papasakoti, kokia yra situacija ir kas numatoma ateityje. Nuoširdus bendravimas turi daug įtakos specialistų pritraukimui.

Pasak pašnekovo, ilgainiui pasirodo, kurie žmonės orientuoti į materialius dalykus, o kurie – į organizaciją, komandą ir darbą bei poilsį kartu. Dirbti norintys žmonės daugeliu atveju domisi kitomis naudomis, kurias suteikia darbdavys, pavyzdžiui, šventės, sporto klubo abonementas, sveikatos draudimas ir panašūs dalykai.

Neskuba atleisti

Įmonės vadovas sako, kad per visą darbo praktiką nėra buvę, kad jo teigiamai įvertintas darbuotojas nepateisintų lūkesčių ir pasirodytų nesantis tuo, kuo prisistatė. Jam netenka atleisti žmonių dėl to, kad netinkamai juos pasirinko: „Stengiamės, kad darbuotojų kaita būtų minimali ir sveika – nesiektų 10 proc. Bet kuriai organizacijai didesnė kaita nėra naudinga. Į kiekvieną žmogų investuojamas laikas, pinigai, kiti resursai. Todėl stengiamės ilgiau rinktis iš galimų kandidatų, suteikti jiems visą reikiamą informaciją, kad vėliau nereikėtų atsisveikinti“.

Jis pridūrė, kad nė karto neatsidūrė situacijoje, kai galimas darbuotojas pateikė apie save klaidingą informaciją. Urbonas darbo pokalbio metu sako užduodantis paprastus klausimus, tarkime, ką žmogus veikia gyvenime, kuo dirbo anksčiau: „Specialistą tai pat galima atskirti iš detalių atsakant į klausimus, vizualinio portreto skaitymo metu, kūno kalbos. Galima užduoti klausimą apie specialią programą, kuria naudojasi tam tikros srities darbuotojai, atsakymas parodo – žmogus supranta, apie ką kalbama, ar ne“.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)