„Kaip ir pasimatymų atveju, po pirmojo darbo pokalbio galima imtis tam tikrų taktinių veiksmų, padėsiančių gauti kvietimą į antrąjį pokalbį, o gal net ir darbo pasiūlymą. Tačiau dauguma kandidatų nežino, kaip tiksliai reikėtų elgtis – derėtų paskambinti darbdaviui ar parašyti, o gal geriau neįkyrėti?“, – pranešime žiniasklaidai nusako „Bitės“ Žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė.
Darbo pokalbis

Padėkokite ir priminkite apie save

Po pokalbio reikėtų nepamiršti padėkoti darbdaviui, jog jus pasikvietė ir šitaip darkart pademonstruoti savo susidomėjimą būsimomis pareigomis. Darbdavys ne visada prisimins, ką sakėte per pokalbį, todėl pasinaudokite dar viena galimybe įrodyti savo vertę.

„Padėkokite, kad skyrė laiko su jumis susitikti, dar kartą pakartokite, kad jus domina pareigos, išreikškite entuziazmą dėl tolesnių veiksmų. Taip pat rekomenduočiau padėkoti visiems, su kuriais susitikote, ne tik tam žmogui, su kuriuo kalbėjotės. Pavyzdžiui, išsiųskite padėką pokalbį suorganizavusiam asistentui“, – pataria E. Staniulionė.

Tęskite tyrimus apie įmonę

Norėdami įsidarbinti, turėtumėte gerai pažinti įmonę, kurioje tikitės dirbti – jei prieš pokalbį to dar nepadarėte, dabar pats metas plėsti akiratį. Paieškokite apie įmonę informacijos internete, nepamirškite patikrinti svarbių naujienų antraščių, iššniukštinėkite įmonės „LinkedIn“ paskyrą.

„Kodėl tiek tyrimų atliekama po fakto? Jei pirmasis pokalbis buvo sėkmingas, būsite pakviestas į lemiamą antrąjį susitikimą su asmeniu, kuriam būsite pavaldus, jei gausite darbą. Kadangi jis jau bus susiaurinęs kandidatų sąrašą iki dviejų ar trijų, norėsite padaryti viską, kas įmanoma, kad taptumėte geriausiu kandidatu“, – sako „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Nepamirškite socialinių tinklų higienos

Nors socialiniuose tinkluose esame laisvi skelbti tai, ką norime, ekspertai ragina nepamiršti, kad juos gali stebėti ir potencialūs darbdaviai, kuriems svarbu rasti ne tik vertybiškai juos atliepiantį darbuotoją, bet ir būsimą prekės ženklo ambasadorių.

„2020-aisiais „The Harris Poll“ atlikto tyrimo duomenimis, 70 proc. darbdavių nurodė manantys, kad kiekviena įmonė samdos proceso metu turėtų peržiūrėti kandidato socialinius tinklus. Be to, net 78 proc. darbdavių tikino, kad darbuotojų soc. medijų profilis turėtų būti suderinamas su darbu.

Šiandien socialiniuose tinkluose rekomenduojama vengti kontroversiškų temų, įžeidinėjimų ir nuogybių. O geriausiai vertinami darbuotojai yra tie, kurie užsiima ir asmenine prekės ženklo ambasadoryste: dalijasi ekspertinėmis įžvalgomis, rodo susidomėjimą savo darbo sritimi“, – tikina personalo paieškos ir atrankos sprendimų įmonės „Emplonet“ personalo atrankų konsultantė Sandra Balandienė.

Dauguma darbdavių viešoje erdvėje netoleruoja neapykantos reiškimo, vakarėlių ar neleistinų medžiagų vartojimo vaizdų, neteisėto turinio. Taip pat darbuotojui užverti duris gali netaisyklinga rašyba bei konfidencialaus ar jautraus turinio skelbimas apie buvusią darbovietę.

„Paprastai sakant, jeigu išėjęs ar net atleistas iš darbo savo asmeninėse socialinių tinklų paskyrose skųsitės buvusiais kolegomis ar įmone, į naują kolektyvą galite ir nepatekti. Jeigu „LinkedIn“ prisistatote profesionalu, o, tarkime, „Instagram“ paskyroje dalinatės nuotraukomis, kaip pusnuogis šokate ant stalo su alkoholio buteliu rankoje, – tai tikrai nepatiks būsimiems darbdaviams“, – pastebi pastebi komunikacijos agentūros „Brandnomika“ vadovas Robertas Šapalas.

Ko vertėtų nedaryti?

Labai trokštant įsidarbinti, nepagalvojus ar paskubėjus galima atlikti ir tam tikrus veiksmus, kurie sukels priešingą efektą – sumažins tikimybę gauti darbą. Vienas tokių veiksmų yra įkyrėjimas el. laiškais bei skambučiais.

„Svarbiausia yra kantrybė. Padėkoję už pokalbį, susilaikykite ir neužverskite įdarbinimo vadybininko klausimais apie proceso eigą. Per didelis kandidato aktyvumas gali sukurti neigiamą įspūdį, o jeigu įmonė kandidatu susidomėjo, nuolatinis spaudimas ir raginimai greičiau pateikti atsakymą pastato jį į prastą derybų padėtį“, – atkreipia dėmesį Eglė Staniulionė.

Taip pat reikėtų gerbti bendravimo toną, kurį užveda pokalbio vedėjas. Pavyzdžiui, jeigu darbdavys ar jo atstovas prašo bendrauti el. paštu, laikykitės šio prašymo ir nesikreipkite telefonu.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją