Jūsų dėmesiui – tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovės Dianos Blažaitienės 11 sėkmingo darbo įgūdžių.

1. Griežtai atskirkite darbą ir poilsį.

Sudėliokite savo darbotvarkę taip, kad joje būtų laiko ne tik darbui, bet ir sau bei šeimai. Suplanuokite šeimos veiklas, skaitykite verslo naujienas ar knygas, mankštinkitės ar tiesiog ramiai išgerkite puodelį kavos. Nusiteikimą dirbti padeda palaikyti tinkama apranga. Žinoma, galbūt nėra poreikio vilkėti kostiumą, bet išlaikyti bent jau dalykinį aprangos stilių rekomenduojama.

2. Kelkitės tuo pačiu metu.

Tai, jog dirbate iš namų ir nereikia važiuoti į darbą, vežti vaikų į darželį ar mokyklą, nereiškia, kad reikėtų ilgiau miegoti. Sėkmingi žmonės praktikuoja ankstyvą kėlimąsi kaip ramybės metą. Disciplina leidžia lengviau įgyvendinti užduotis ir darbus.

Diana Blažaitienė

3. Susikurkite tinkamą darbo vietą.

Labai svarbu, kad smegenys susietų tam tikrus veiksmus ir vietą su darbu. Yra žmonių, kuriems patogu kaskart dirbti skirtingose vietose. Tačiau, ypač dabar, jei dirbate namuose ne vieni, o su visa šeima – svarbu, kad būtų galimybė bent šiek tiek atsiriboti. Jei ne atskiras kambarys, tai bent sienelė iš knygų pagelbėtų.

4. Kai dirbate – dirbkite.

Darbo metu labai svarbu nesiblaškyti. Žinoma, gali kilti pagunda, užuot sprendus sudėtingas ar nemalonias užduotis, užsiimti namų ruoša, pažaisti su vaikais, pabendrauti su partneriu, bet taip darbai tik kaupsis ir problemos liks neišsispręstos. Atkreipkite dėmesį ir į tai, kad tam, jog vėl „įsivažiuotumėte” į darbus, reikia bent 20 minučių.

5. Darbus planuokite itin kruopščiai.

Mažiausias dalykas, kuris leidžia nepraleisti svarbių darbų yra jų žymėjimasis, o ne nuolatinis „prisiminimas“ apie tai, ką pamiršote padaryti arba kolegų atsiprašinėjimas, kad neatsiuntėte kažkokių atliktų užduočių. Jei dirbate su keliais projektais vienu metu, naudinga išnaudoti technologijas, pavyzdžiui, projektų valdymo programą „Asana“, kuri leidžia suplanuoti užduočių atlikimo laikus ir matyti progresą. Man taip pat labai patinka susidėlioti darbus pagal „Eisenhoverio“ matricą ir taip paskirstyti dienos prioritetus. Kruopštus darbų planavimas, nustatant prioritetus, leidžia efektyviau laikytis darbotvarkės. Ypač, jei dirbate be komandos.

6. Suplanuokite darbo pabaigą.

Rekomenduojama kas 45–50 minučių daryti pertraukas. Pavaikščioti, pasirąžyti, pasitikrinti „LinkedIn“ profilį, išgerti kavos. Dirbant namuose išnyksta riba tarp darbo ir poilsio, atrodo lyg ir nieko čia tokio, nes „kaip ir namie, kaip ir smagu, ramu, niekas netrukdo, patogu, gerai dirbasi“. Tokiais atsiliepimais pasidalijo pirmosios karantino savaitės vaizdo seminarų apie darbą iš namų dalyviai.

Visgi, nuolatinis darbas be reguliaraus poilsio, sveikos mitybos ir, pripažinkime, lėtinis stresas, su kuriuo susiduriame paskutines kelias savaites, greitai gali sukelti perdergimo sindromą. Todėl būtina laikytis disciplinos ne tik su darbais, bet ir su poilsiu. Suplanuokite, ką veiksite per pietų pertrauką. Gal eisite pasivaikščioti, 15 minučių nusnūsite, paskaitysite knygą.

Lygiai taip pat darbo pabaigoje – sugalvokite, ką darysite, kad pakeistumėte aplinką. Išeikite pasivaikščioti. Kas kartą rinkitės vis kitą kelią, kad smegenys neįprastų prie automatinio veiksmo ir nepradėtų galvoti apie darbus, o galvotų apie aplinką. Praktikuokite sąmoningumą skatinančius užsiėmimus, mokykitės naujų įgūdžių, jie ne tik užims, bet ir pravers, jei keisite veiklą arba darbą. Dabar yra geriausias laikas įgyvendinti tai, ką ilgai planavote padaryti: išmokti naują užsienio kalbą, patobulinti įgūdžius, perskaityti sukauptą knygų krūvą, pradėti sportuoti ir daugiau laiko praleisti su šeima. O gal pabandyti įgyvendinti verslo idėją, kuriai vis nerasdavote laiko?

Darbų planavimas

7. Dalykitės savo pasiekimais.

Dar vienas labai svarbus dalykas dirbant iš namų, pasidalyti tuo, ką veikiate su kolegomis ar vadovu. Kartais darbuotojai jaučiasi įpareigoti „pateisinti” vadovo pasitikėjimą ir klaidingai įsivaizduoja, kad palengvins vadovui darbą parodydami, kad jie daug dirba: siunčia laiškus su klausimais, komentarais, dalijasi kiekviena padaryta užduotimi. Tačiau ar iš tikrųjų to reikia vadovams? Aptarkite su vadovu, kaip dažnai, kokiu formatu, kokiu „gyliu“ ar kiekiu dalintis informacija. Galbūt geriau rečiau, bet kokybiškiau.

8. Bendraukite vaizdo skambučiais.

Nors atrodo, kad darbas iš namų yra individualus, bet dirbdami komandoje jūs bendraujate vieni su kitais, dalijatės užduotimis, aptariate darbus, projektus, dirbate strateginėse sesijose. Efektyviausia yra palaikyti ryšį per vaizdo konferencijas, ne telefono skambučiais, nes kai matote vieni kitus labiau pajaučiate komandos dvasią. Patariu prisijungti ir keliomis minutėmis anksčiau. Tiesiog pabendrauti su kolegomis.

Apskritai, net ir intravertams ilgainiui gali trūkti žmonių dėmesio. Todėl nelaukite kol kas nors jums paskambins, padarykite tai patys. Susisiekite su tais, kuriuos susitinkate retkarčiais, giminaičiais, kurių seniai nematėte. Dabar daug lengviau susiruošti, nes nereikės važiuoti. Na, o tiems, kurie negali gyventi be žmonių, verta susiplanuoti, su kuo pabendrausite pabaigę darbus, ar per pietų pertrauką.

9. Nusistatykite darbo grafiką. Ypač, jei dirbate ne pilnu etatu. Suderinę su vadovais, iškomunikuokite komandos nariams, kad pavyzdžiui, dirbate kasdien nuo 10 iki 14 val. Tuomet galėsite ramiai palikti telefoną ar netikrinti el. laiškų ir skirti laiką poilsiui. Turbūt ne vienas žmogus susiduria su situacija, kai baigus darbus skamba telefonas, o tai erzina ir kelia streso.

10. Žinokite, į ką kreiptis dėl techninių nesklandumų. Kartais produktyvumas gali nukentėti dėl techninių problemų. Ne kiekviena įmonė turi atskirą IT departamentą, todėl paprašykite pagalbos kolegų arba įmonės, kuri galėtų padėti išspręsti problemas nuotoliniu būdu. Turėkite kontaktus žmogaus, į kurį galėtumėte kreiptis pagalbos.

11. Apdovanokite save. Žinoma, maloniausias dalykas yra apdovanoti save už pasiekimus, įgyvendintas užduotis, baigtus projektus ar kitus dienos darbus. Varžykitės pats su savimi: jei padarysiu šiuos darbus, gausiu prizą. Kokį, sugalvokite patys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)