Prioritetas – komandos laimė
Atviri ir skaidrūs santykiai su komanda, kuomet pasisakyti gali kiekvienas darbuotojas, o vadovas skatina juos išdrįsti kalbėti, stengiasi išklausyti, išgirsti, padėkoti bei padrąsinti. Tokio personalo valdymo modelio šiandien siekia šiuolaikiškas, moderniai mąstantis verslas.
Norint jį įgyvendinti praktiškai, būtina kurti grįžtamąjį ryšį su darbuotojais. Tačiau viešai ar anonimiškai darbdavys kalbėsis su komanda, pastebi išmaniųjų sprendimų mažmeninei prekybos rinkai kūrėjo „StrongPoint“ personalo vadovė Baltijos šalims Monika Romeiko, būtina apsispręsti individualiai.
Tokiu būdu, priduria ji, darbuotojai gali pasidalinti, kokiais rūpesčiais gyvena, kaip jaučiasi, ar yra laimingi. Savo ruožtu vadovui, pažymi M. Romeiko, aktualesni turėtų būti šie klausimai, o ne gebėjimas laiku atlikti tam tikrą užduočių kiekį.
„Tačiau darbuotojo veiklos efektyvumas nepraranda svarbos – skiriasi tik priemonės. Mat praktika rodo: laiminga ir atvira komanda gali nuveikti daug daugiau, nei ta, kurią slegia rūpesčiai“, – kalba M. Romeiko.
Nori daugiau skaidrumo ir atvirumo
M. Romeiko išsakytai nuomonei pritaria ir komunikacijos konsultantė Giedrė Simanauskaitė. Nors, anot jos, Lietuvoje veikiantis verslas dažniausiai tebenaudoja anoniminius klausimynus, trumpas apklausas per renginius ar balsavimus, pastaruoju metu pastebima tendencija žengti iš tokios kultūros į atvirą santykį su darbuotojais.
„Žengti iš anoniminės į viešą grįžtamojo ryšio kultūrą yra didžiulis pokytis. Darbuotojai turi suprasti, kodėl jis vyksta, kad tai nėra siekis surasti kaltus, išsiaiškinti skundikus, pagauti nepatenkintus. Antraip, pokyčio detaliai nesuplanavus, gali būti taip, jog bent kurį laiką per susirinkimus kalbės tik vadovas, o, pakvietus užduoti klausimus, aplink vyraus spengianti auditorijos tyla. Kad taip nenutiktų, verta suprasti, ko nori darbuotojai, ypač – rinkoje po pandemijos. Jiems reikia ne daugiau vidinės komunikacijos, bet daugiau skaidrumo ir atvirumo joje“, – akcentuoja G. Simanauskaitė.
Tai, pasak jos, rodo ir pavyzdinių įmonių, kurios dažniausiai tampa geidžiamaisiais darbdaviai, praktika. Atvira kultūra, atsakymai į rūpimus klausimus, nuoširdūs santykiai bei vidinis dialogas sumažina įtampą, užkerta kelią dažnai komandos kaitai ir skatina darbuotojus didžiuotis savo darbo vieta.
Naudingi net paplepėjimai prie kavos
Hibridinį, kuomet skatinamas tiek viešas, tiek ir anoniminis grįžtamasis ryšis, anot M. Romeiko, savo veiklai pasitelkė ir „StrongPoint“. Įmonės pavyzdys rodo – galėdama rinktis, komanda jaučiasi labiau užtikrinta, o tokia praktika formuoja pasitikėjimą ir darbuotojais, ir darbdaviu.
Kad grįžtamojo ryšio modelis veiktų apskritai, ji siūlo pasitelkti praktiškas priemones. M. Romeiko teigimu, įmonė naudoja kasmėnesinį anonimišką darbuotojų tyrimą, kuomet įvertinamas komandos įsitraukimas, darbo krūvis, santykiai su kolegomis ar vadovų palaikymas. Taip pat – asmeniškus susitikimus, baigiamųjų rezultatu sesijas, metinio vertinimo anketas.
Kuriant atvirą santykį su darbuotojais, anot pašnekovės, praverčia ir internetinė programa „Sli.do“, leidžianti paklausti pačius svarbiausius klausimus ir tuo pačiu pareikšti savo nuomonę per susirinkimus. Taipogi – bendros komandų dirbtuvės, kurios padeda vadovams susidaryti veiksmų planą, kaip gerinti darbo sąlygas komandai.
„Naudos turi netgi trumpi, jaukūs pokalbiai prie kavos virtuvėlėje. Jie gali dar labiau sustiprinti darbuotojų įsitraukimą ir prisirišimą nei oficialūs, suplanuoti susitikimai. Viena mūsų pagrindinių vertybių yra „Pasakyk tai“ (angl. „Say it‘). Ši paskata komandai leidžia kalbėti ir būti išgirstai. Pastebime – ji puikiai veikia“, – šypsosi M. Romeiko.