„Lietuvos automobilių vairuotojams vis dar trūksta sąmoningumo – kelių eismo taisyklių nesilaikymas dažniausiai yra pagrindinė visų skaudžių nelaimių pervažose priežastis. Tuo tarpu pats traukinio mašinistas ne visada turi galimybę laiku pastebėti kliūtį pervažoje ir sustabdyti važiuojantį traukinį. Siekdami užtikrinti tokių įvykių prevenciją, stipriname pervažų apsaugą – kartu su fizinės apsaugos priemonėmis planuojame diegti naujausiomis technologijomis paremtus sprendimus, kurie leis laiku įspėti traukinio mašinistą apie pavojų ir, svarbiausia, laiku sustabdyti traukinį“, – poreikį stiprinti eismo pervažose saugumą pabrėžia AB „Lietuvos geležinkeliai“ vyriausiasis saugos inspektorius Andrius Janušauskas.

Kompleksinius sprendimus, padidinsiančius geležinkelių eismo ir pervažų valdymo patikimumą, diegia intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“.

„Visų pirma iš pagrindų atnaujinsime eismo valdymo sistemą – seną relinę pervažų valdymo sistemą pakeisime modernia mikroprocesorine sistema, atitinkančia aukščiausius saugumo reikalavimus, modernizuosime elektros tiekimo ir duomenų perdavimo sistemas. Pervažose taip pat bus sumontuotos papildomos saugos priemonės – dieninio ir naktinio matymo vaizdo kameros, indukcinės kilpos, kurios identifikuoja automobilius, bei bus įdiegta informacijos perdavimo mašinistui į kabiną bevieliu ryšiu sistema“, – atliekamus darbus pervažose vardijo „Fima“ Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.

Informaciją apie kliūtis geležinkelio pervažose traukinių eismo valdymo centrui Vilniuje teiks vaizdo kameros bei po kelio danga sumontuotos indukcinės kilpos. Gavę pervažų stebėjimo duomenis, traukinių eismo valdymo centro darbuotojai priims sprendimą, ar įjungti šviesoforo signalą ir stabdyti traukinį.

Viena iš pervažose planuojamų saugumo priemonių Lietuvoje bus diegiama pirmą kartą – traukinyje bus sumontuota speciali įranga, kuri leis traukinio mašinistui matyti pervažos, prie kurios artėjama, vaizdą. Tiesioginį vaizdą iš pervažos bus galima matyti iki jos likus ne mažiau kaip pustrečio kilometro. Ši sistema leis traukinio mašinistui įvertinti esamą situaciją pervažoje ir, reikalui esant, priimti sprendimą mažinti greitį arba stabdyti traukinį.

Sistemų projektavimo darbai jau pradėti. Planuojama, kad saugos sprendimai pervažose bus įdiegti iki šių metų rudens. Saugos sprendimų diegimas šiose pervažose – bandomasis projektas. Pasiteisinus sprendimams, bus svarstoma juos diegti ir kitose Lietuvos geležinkelių pervažose.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ eksploatuoja 538 pervažas, 29 iš jų eismas stebimas vaizdo kameromis. 2012 m. geležinkelio pervažose įvyko 9 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 3 ir sužeisti 2 žmonės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)