Dviejose Lietuvos geležinkelių pervažose Vilniaus mieste pradėti bandomieji saugos sistemų, paremtų naujausiomis technologijomis, diegimo projektai. Subačiaus-Juodojo kelio ir Pavilnio-Žemosios gatvių pervažose šiais metais planuojama įdiegti kompleksinę saugos sistemą, kuri laiku informuos traukinio mašinistą apie pervažoje pastebėtą kliūtį bei iki minimumo sumažins galimybę autotransporto priemonei pervažiuoti pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui.
© DELFI skaitytojo nuotr.

„Lietuvos automobilių vairuotojams vis dar trūksta sąmoningumo – kelių eismo taisyklių nesilaikymas dažniausiai yra pagrindinė visų skaudžių nelaimių pervažose priežastis. Tuo tarpu pats traukinio mašinistas ne visada turi galimybę laiku pastebėti kliūtį pervažoje ir sustabdyti važiuojantį traukinį. Siekdami užtikrinti tokių įvykių prevenciją, stipriname pervažų apsaugą – kartu su fizinės apsaugos priemonėmis planuojame diegti naujausiomis technologijomis paremtus sprendimus, kurie leis laiku įspėti traukinio mašinistą apie pavojų ir, svarbiausia, laiku sustabdyti traukinį“, – poreikį stiprinti eismo pervažose saugumą pabrėžia AB „Lietuvos geležinkeliai“ vyriausiasis saugos inspektorius Andrius Janušauskas.

Kompleksinius sprendimus, padidinsiančius geležinkelių eismo ir pervažų valdymo patikimumą, diegia intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“.

„Visų pirma iš pagrindų atnaujinsime eismo valdymo sistemą – seną relinę pervažų valdymo sistemą pakeisime modernia mikroprocesorine sistema, atitinkančia aukščiausius saugumo reikalavimus, modernizuosime elektros tiekimo ir duomenų perdavimo sistemas. Pervažose taip pat bus sumontuotos papildomos saugos priemonės – dieninio ir naktinio matymo vaizdo kameros, indukcinės kilpos, kurios identifikuoja automobilius, bei bus įdiegta informacijos perdavimo mašinistui į kabiną bevieliu ryšiu sistema“, – atliekamus darbus pervažose vardijo „Fima“ Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.

Informaciją apie kliūtis geležinkelio pervažose traukinių eismo valdymo centrui Vilniuje teiks vaizdo kameros bei po kelio danga sumontuotos indukcinės kilpos. Gavę pervažų stebėjimo duomenis, traukinių eismo valdymo centro darbuotojai priims sprendimą, ar įjungti šviesoforo signalą ir stabdyti traukinį.

Viena iš pervažose planuojamų saugumo priemonių Lietuvoje bus diegiama pirmą kartą – traukinyje bus sumontuota speciali įranga, kuri leis traukinio mašinistui matyti pervažos, prie kurios artėjama, vaizdą. Tiesioginį vaizdą iš pervažos bus galima matyti iki jos likus ne mažiau kaip pustrečio kilometro. Ši sistema leis traukinio mašinistui įvertinti esamą situaciją pervažoje ir, reikalui esant, priimti sprendimą mažinti greitį arba stabdyti traukinį.

Sistemų projektavimo darbai jau pradėti. Planuojama, kad saugos sprendimai pervažose bus įdiegti iki šių metų rudens. Saugos sprendimų diegimas šiose pervažose – bandomasis projektas. Pasiteisinus sprendimams, bus svarstoma juos diegti ir kitose Lietuvos geležinkelių pervažose.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ eksploatuoja 538 pervažas, 29 iš jų eismas stebimas vaizdo kameromis. 2012 m. geležinkelio pervažose įvyko 9 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 3 ir sužeisti 2 žmonės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ keis žymėjimą naujuose valstybiniuose numeriuose (14)

Nuo 2018 metų balandžio bus supaprastinta numerio ženklų išdavimo tvarka juos pametusiems. Taip...

Policija palygino vairuotojų elgesį pernai ir šiemet: vienas pokytis akivaizdus (59)

Praėjus beveik dviems savaitėms po to, kai pasibaigė privalomas laikotarpis, iki kurio galima buvo...

Pažadėjo: tarp pirmaujančių saugaus eismo valstybių Lietuva atsidurs 2022 metais (39)

Paskutinę šių metų dieną po šešerių metų baigs galioti saugaus eismo plėtros programa....

Gudrybės, padėsiančios vairuotojams (3)

Geras matomumas vairuotojams reikalingas visada, tačiau lapkritį bei gruodį šios savybės įtaka...

„Regitra“ primena, kada nebus išduodami vairuotojo pažymėjimai (20)

Nuo gruodžio 1 d. pažeidusiems Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir nesusimokėjusiems visų...

Top naujienos

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (65)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (45)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (19)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (108)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (163)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Neigia, kad Lietuvoje populiarėja mokėjimo kortelės (40)

Lietuvoje atsiskaitymas grynaisiais pinigais vis dar išlieka populiariausiu būdų sumokėti už...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (153)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...