Skaičiuojantys krovinių vežimo kaštus vežėjai dėmesį kreipia ne tik į vilkiko ekonomiškumo savybes. Kokios padangos, sumontuotos ant jūsų vilkiko bei priekabos ašių, irgi lemia galutinę reiso kainą. Mintį pasidomėti, ką ir kodėl renkasi transporto kompanijos, padiktavo ne iš vieno vežėjo girdėti gandai, kad Norvegijoje yra vos ne stebuklingų padangų, kurių „nesuėda“ specialia danga padengti skandinaviški keliai – esą Lietuvoje tokiomis padangomis gali važiuoti ir važiuoti, jos yra „beveik amžinos“.
© Shutterstock nuotr.

Gamintojai gumos mišinio skirtingoms rinkoms nesiūlo

Bridgestone“ sunkiojo transporto padangomis prekiaujančios bendrovės „Melgos ratai“ direktorius Vidmantas Žilėnas nustebo, išgirdęs klausimą apie „stebuklingas“ norvegiškas padangas: „Gamintojas tikrai nežino, į kurią rinką – Italijos, Ispanijos, Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos ar Norvegijos – keliaus jų produkcija. Todėl kalbėti, kad būtent atšiauriai Skandinavijos kelių dangai gaminamos atsparesnės padangos, yra visiška nesąmonė. Padangų kokybė ir gamybos technologija nepriklauso nuo užsakovo: gamykla net nežino, į kurią šalį iš sandėlio bus išgabenta pagaminta produkcija“, – pasakoja „Melgos ratų“ direktorius.

Tačiau aišku, kad platus didžiųjų gamintojų asortimentas ir atsijoja klientus – šiauriečiai renkasi vienus modelius, gerais keliais ir karštesniu klimatu krovinius vežantys, pavyzdžiui, ispanai – kitus.

„Mes daug metų dirbame Skandinavijos šalyse, tačiau apie ypatingas „norvegiškas“ padangas nieko negirdėjau. Vasarą mūsų vilkikai važinėja vasarinėmis padangomis, žiemos mėnesiais naudojam žiemines, renkamės „Michelin“ arba „Goodyear“ produkciją, – pasakoja bendrovės „Sumanus“ vadybininkas Marius Buikys. – Skandinavijos šalyse be žieminių padangų šaltuoju metu laiku tikrai neišsiversi, tokios padangos būtinos. Neteko girdėti, kad rinkoje būtų galima rasti vietos produkcijos, kuri patenkintų reiklių vežėjų poreikius. Neeksperimentuojame, perkame žinomų gamintojų tikrai laiko išbandytą produkciją, kad vairuotojams pavojinguose Skandinavijos žiemos keliuose netektų vairuoti ekstremaliomis sąlygomis“.

Skandinavai patikrą sugriežtino

Pasak V. Žilėno, šurmulio sunkvežimių padangų rinkoje būta praėjusių metų pabaigoje, kai Norvegijoje įsigaliojo reikalavimas žiemos mėnesiais naudoti žiemines padangas. Žymą M+S (mud+snow, purvas+sniegas) privalo turėti ir Lietuvoje šaltuoju metu laiku eksploatuojamų transporto priemonių padangos, tačiau čia patikra – ne tokia griežta. Ir sankcijos – nelabai skausmingos. „Skandinavijoje nepajuokausi, be to, ten paprasčiausiai nesuprantama, kaip žiemos mėnesiais galima važinėti ne žieminėmis padangomis“, – pasakoja verslininkas.

Todėl vežėjai, kurių maršrutai driekiasi į Šiaurės Europos valstybes pirko daugiau padangų, turinčių „žieminę“ žymą. Pavyzdžiui, „Bridgestone“ šiltesnio klimato Europos šalyse sėkmingai pardavinėja priekaboms skirtą R168 modelį. Tie, kieno maršrutai driekiasi į Skandinaviją, dažniau perka M748 modelio padangą.

Karkasas stipresnis, bet sąnaudos didesnės

„Turbūt kai kurie vežėjai kalba būtent apie šio modelio – M748 – padangą. Tai gana grubaus protektoriaus modelis, skirtas ir naudojimui bekelėje. Ypač tvirtas protektoriaus ir karkaso junginys leidžia šią padangą be problemų restauruoti ir naudoti išties ilgai. Šį modelį perka įmonės, kurių technika dirba, pavyzdžiui, miško pramonėje, ten, kur yra didelė tikimybė pradurti padangą, pažeisti karkasą. Bet jeigu kalbame apie tolimus tarptautinius reisus, ši padanga tikrai neturi privalumų – ji sunkesnė, protektorius – grubesnis, degalų sąnaudos tikrai bus didesnės, be to, nauja ji kainuoja apie 5 procentus brangiau nei kad R168 modelis. Bet žinau, kad kai kurie vežėjai, kurių maršrutai yra neilgi, kurie dirba tik vietos rinkoje, renkasi šias padangas. Aišku, jei jas pavyksta nupirkti už gerą kainą, gal kažkas ir sako, jog nebrangiai gavo itin atsparią dilimui padangą. Bet tie, kas važinėja po Vakarų Europą, šiuo modeliu tikrai nesidžiaugtų“, – teigia pašnekovas.

Didžiausia paklausa – pigiausių gaminių

Kaip ir lengvųjų automobilių padangų rinkoje, sunkiosios technikos „apavo“ pardavimų lyderiai – tie patys trys „banginiai“: „Goodyear“, „Michelin“ ir „Bridgestone“. Tai aukščiausios kokybės, vadinamasis „premium“ segmentas. Aišku, visi jie turi antrines įmones kurių produkciją mieliau renkasi tie, kam reikia geresnės kainos. Ir galbūt kiek mažiau svarbūs kiti „premium“ segmento privalumai – tai ekonominės klasės padangos.

O bene populiariausios yra vadinamosios „biudžetinio“ segmento padangos: „Sava“, „Fulda“, „Kormoran“, netrukus Lietuvos rinkoje atsiras ir „Dayton“ produkcijos.

Jeigu kalbėsime apie tuos tris rinkos „banginius“ ir jų valdomas grupes, tai Lietuvos naujų sunkiojo transporto padangų rinkoje lyderiais derėtų vadinti „Goodyear Dunlop“ grupę, turinčią daug smulkesnių gamintojų, galinčių pasiūlyti itin platų asortimentą. Tačiau ir „Michelin“, ir „Bridgestone“ atsilieka tikrai labai nedaug.

Šių gamintojų atstovai Lietuvoje pripažino, kad apie „stebuklingas“ norvegiškas nėra girdėję. Norvegijoje tikrai neteko girdėti apie sunkvežimių padangų gamintojus, kurie siūlytų savo produkciją. Bet gali būti, kad garsių vardų gamintojų padangų karkasus restauruojantys skandinavų verslininkai nedideliais kiekiais „kepa“ padangas, kurios žinomos nedideliame regione. Ir jeigu kažkas įsigyja tokias „second hand“ padangas, gali būti, kad savybės nuo originalo stipriai skirsis. Protektoriaus atsparumas dilimui bus geresnis nei originalo. Tik lieka kitas klausimas – o kokios bus sukibimo su kelio danga savybės?

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pykstate už vairo? Esate tokie patys pavojingi, kaip ir neblaivūs vairuotojai (8)

Kitam vairuotojui neleidžiant persirikiuoti ar užkišus prieš nosį susinervinate, spaudžiate...

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė (1)

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (8)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

Top naujienos

Susiruošusiems apsipirkti į Lenkiją - puikios naujienos: tokių mažų kainų jau seniai nebuvo (143)

Šią savaitę apsipirkti į Lenkiją atkeliavusių lietuvių laukė malonus netikėtumas –...

„Misija Sibiras’18“ dalyvei Kazachstane prireikė medikų pagalbos (12)

Nuovargis ir karštis padarė savo – viena „ Misija Sibiras ’18“ komandos narė antrą...

„Alfa vyras“ merginas viliojo apsimesdamas fotografu: jos nepastebėjo svarbios detalės (185)

Anksčiau „Alfa vyro“ mokymais pagarsėjęs Airinas Arutiunianas liepos 12 d. sulaikytas už...

Vilniuje – masinė avarija: automobiliai visiškai suknežinti, vienas žmogus mirė papildyta 18.15 (94)

Sostinėje, Kirtimų g., penktadienio pavakarę susidūrė šešios transporto priemonės. Ugniagesiai...

Orai: savaitgalį – puikus oras, o vienai dienai atplūs tikras karštis (1)

Šeštadienį Lietuva pateks į mažo gradiento žemesnio atmosferos slėgio lauką.

Arti neeilinės pergalės: Gudzinevičiūtė gali papildyti olimpinio elito gretas (1)

„Džiūgauti dar tikrai anksti, tačiau šansai nemaži“, – taip Lietuvos tautinio olimpinio...

Po susitikimo su Putinu Trumpas įvarė save į kampą: Senatas jau ėmėsi veiksmų (230)

Jungtinės Valstijos Rusijai reikalingos kaip priešas, juolab kad tai idealus priešas, teigia...

„Telia“ aptarnavimo kokybė klientą išmušė iš vėžių: man tai nesuvokiama

Norėjau pranešti apie situacij1, su kuria teko susidurti naudojantis „ Telia “, vienos iš...

Britams pataria, kaip praleisti savaitgalį Vilniuje – „hipsterių sostinėje“ (2)

Vienas didžiausių Jungtinės Karalystės naujienų portalų „ The Independent “ trečiadienį...

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti (12)

Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų...