Dvejus metus iš eilės Europos keliuose žuvusių žmonių skaičiaus mažėjimas buvo itin pastebimas, tačiau 2014 m. ataskaita apie žuvusiuosius keliuose nuvilia. Skelbiama, kad pernai žuvusiųjų keliuose skaičius, palyginti su 2013 m., sumažėjo 1 proc.
© DELFI

Prieš tai (2012 ir 2013 m.) žūčių sumažėjo 8 proc. 2014 m. 28 ES valstybėse narėse iš viso žuvo 25 700 žmonių. Nors tai 5 700 mažiau nei 2010 m., tačiau žūčių skaičių tikėtasi sumažinti dar labiau.

Lietuva vis dar yra tarp tų ES šalių, kurių keliuose žūsta daugiausiai žmonių. Nurodoma, kad mūsų šalyje 2014 m. žuvusiųjų keliuose skaičius milijonui gyventojų buvo 90 (t.y. 4 proc. daugiau nei 2013 m.). Pagal šį rodiklį Lietuva yra tame pačiame lygyje kaip ir Bulgarija, o blogesnė situacija tik Latvijoje ir Rumunijoje.

„Liūdna ir sunku dėl to, kad kasdien mūsų keliuose žūva beveik 70 europiečių, o dar daugiau žmonių sunkiai sužalojama. Šiandien paskelbti duomenys turėtų mus supurtyti: už skaičių ir statistinių duomenų slypi sutuoktinių, tėvų, vaikų, brolių ir seserų, kolegų ir draugų skausmas. Jie mums taip pat primena, kad kelių saugumui reikia nuolat skirti dėmesio ir daugiau pastangų“, – sakė už transportą atsakinga Komisijos narė Violeta Bulc.

Palyginus skirtingų valstybių 2014 m. statistinius duomenis, matyti, kad žūčių keliuose skaičius ES šalyse vis dar labai skiriasi. 2014 m. ES keliuose vidutiniškai žuvo 51 iš milijono gyventojų. Kaip ir anksčiau, santykinai mažiausia žūstama Maltos, Nyderlandų, Švedijos ir Jungtinės Karalystės keliuose: ten užfiksuojama mažiau nei 30 žūčių milijonui gyventojų. Keturiose šalyse ir toliau žūsta daugiau nei 90 iš milijono gyventojų: Bulgarijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Rumunijoje.

Tiesa, šiandien paskelbti duomenys reiškia, kad nuo 2010 m. bendras žuvusiųjų ES keliuose skaičius sumažėjo 18,2 proc. Kelios Europos šalys (Graikija, Portugalija ir Ispanija) praneša apie žymesnį nei vidutinis kelių saugumo padidėjimą per kelerius praėjusius metus. Apie didesnį už ES vidurkį žūčių keliuose sumažėjimą 2010–2014 m. pranešė Danija, Kroatija, Maltas, Kipras, Rumunija, Italija, Slovėnija ir Čekija.

ES turi tikslą, kad nuo 2010 m. iki 2020 m. būtų perpus sumažintas žūčių keliuose skaičius.

Žuvusiųjų keliuose skaičius milijonui gyventojų       Pokytis metais
                       2010     2013         2014            2010-2014         2013-2014


Austrija 66 54 51 -22% -5%
Belgija 77 65 64 -15% -1%
Bulgarija 105 83 90 -16% 9%
Kroatija 99 86 73 -28% -16%
Kipras 73 51 52 -25% 2%
Čekija 77 62 61 -20% -3%
Danija 46 34 33 -28% -4%
Estija 59 61 59 -1% -4%
Suomija 51 48 41 -18% -14%
Prancūzija 64 51 53 -15% 4%
Vokietija 45 41 42 -8% 1%
Graikija 112 79 72 -37% -9%
Vengrija 74 60 63 -15% 6%
Airija 47 41 43 -7% 4%
Italija 70 57 52 -23% -6%
Latvija 103 88 106 -3% 18%
Lietuva 95 86 90 -11% 4%
Liuksemburgas 64 84 65 13% -20%
Malta 36 43 26 -27% -39%
Olandija 32 28 - -11% -
Lenkija 102 87 84 -17% -3%
Portugalija 80 61 59 -34% -3%
Rumunija 117 93 91 -24% -2%
Slovakija 65 46 54 -18% 16%
Slovėnija 67 61 52 -22% -14%
Ispanija 53 36 36 -32% 0%
Švedija 28 27 29 3% 6%
Jungtinė Karalystė 30 28 29 -4% 3%
ES 62 51 50.5 -18% -1%

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Avarijos kaltininko paieškos: nemandagus elgesys, psichologinis spaudimas ar net grasinimai

Rudenį, lyginant su šiltuoju sezonu, keliuose penktadaliu išauga eismo nelaimių skaičius, rašoma...

Transporto spūstys mieste: patarimai, kaip prie jų prisitaikyti (23)

Jeigu kiekvieną darbo dieną transporto spūstyje užstringate bent valandai, tai per metus susidaro...

Skaitytoją papiktino būsimi „žali klevo lapai“: jų judėjimas – nenuspėjamas (17)

Ne paslaptis, jog dažną vairuotoją piktina spūstys keliuose, o ką jau kalbėti apie kitų...

V. Radžiūnas. Išlenk stikliuką ir sėsk prie vairo (komentaras) (29)

Spalio 13 dieną Europos šalyse minima Europos saugaus eismo diena. Šią dieną siekiama atkreipti...

Nevaldomas reiškinys virsta galvos skausmu – valdininkai tik skėsčioja rankomis (106)

Jei nedraudžiama, tai galima. Tokia nuostata vadovaujasi dalis smulkiųjų verslininkų, savo...

Top naujienos

R.I.T.A. Gyvenimą pašventė Lietuvai, o dabar tenka kovoti dėl kompensacijų (66)

Iš Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų į atsargą savo noru išėjo apie 40...

Lietuviškas vanduo brangesnis dėl to, kad yra kietas (39)

Pakeisti visus vandens skaitiklius, kur kas dažniau juos metrologiškai tikrinti, o kartu ir didinti...

NT rinką gali ištraukti tik vienas dalykas (4)

Oficialiai šiemet užsieniečiams išduoda apie 9 tūkst. leidimų dirbti. Tai vienas didžiausių...

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (155)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (5)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

Gydytojas A. Unikauskas: storėjate ne tada, kai valgote riebiai

„Nuo seno galvojama: valgysiu riebalus – storėsiu. Tai nelogiška. Juk visas maistas, kurį mes...

Ne pats geriausias pasirinkimas: 6 baldai, kurių dizaineriai negali pakęsti

Jaučiatės pasirengę išleisti ganėtinai įspūdingą sumą naujiems baldams įsigyti? Tuomet...

Žymus futurologas atskleidė, kokie iššūkiai mūsų lauks iki 2030-ųjų (1)

Ray‘us Hammondas visame pasaulyje pripažintas ir kaip futurologas, ir kaip verslininkas. 17...

Įvardijo labiausiai tikėtinus princo Williamo ir K. Middleton trečiojo karališkojo kūdikio vardus

Praėjusią savaitę britų karališkosios šeimos gerbėjai džiaugėsi, pagaliau pamatę viešumoje...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (713)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...