Gamtinių dujų tiekėjai siūlo alternatyvą dyzelinui – naudoti itin mažai aplinką teršiančias suskystintąsias gamtines dujas. Europos Sąjungai priimant vis naujus aplinkosauginius reikalavimus dėl išmetamo anglies dvideginio kiekio, vežėjams darosi sudėtingiau atitikti normas.
© Gamintojo nuotr.

Ekspertai pastebi, kad Lietuva, statanti suskystintųjų gamtinių dujų terminalą, turėtų rimtai pagalvoti apie galimybę plėsti šių dujų panaudojimą ir transporte, praneša LRT Televizijos laida „Panorama“.

Lenkiškas autobusas yra vienas iš nedaugelio Europoje, varomas ne benzinu ar dyzelinu, o suskystintomis gamtinėmis dujomis. Šių dujų kaip kuro naudojimas transportui kol kas pasaulyje yra naujovė.

Autobuso bake telpa 130 kilogramų suskystintų gamtinių dujų. Su tokiu kiekiu autobusas mieste gali nuvažiuoti 400 kilometrų. Iš bako iki skysčio užšaldytos dujos teka į specialų įrenginį, kuris jį vėl paverčia dujomis ir siunčia į autobuso variklį.

„Naudojant suskystintas gamtines dujas, galima sutaupyti iki 30 proc., palyginti su dyzelino kaina. Žinoma, tai priklauso ir nuo vietinių kainų. Dar verta paminėti, kad kol kas šiomis dujomis neprekiaujama didmeniniu būdu, o tai irgi didina kainą“, – teigė autobusų gamintojo „Solbus“ atstovas Michalis Slizakas.

Suskystintų gamtinių dujų nereikėtų painioti su suskystintomis naftos dujomis, kurių galima rasti beveik visose Lietuvos degalinėse. Šios dujos taip pat skiriasi nuo suslėgtų gamtinių dujų, kurias Lietuvoje naudojau didžiųjų miestų autobusų parkai.

Lenkų gamybos autobusas dabar yra visiškai priklausomas nuo sunkvežimio, kuris iš tiesų yra mobili degalinė. Specialiu raktu žarną sujungus su autobusu, bakas visiškai pripildomas vos per keletą minučių.

„Vežėjai šiuo metu jaučia didelį spaudimą, kad atitiktų Europos Sąjungos aplinkosaugos reikalavimus. Jie gali rinktis taupesnius dyzelinius sunkvežimius, bet nėra jokių alternatyvų tolimųjų reisų vilkikams. Hibridiniai ar elektriniai varikliai čia ne išeitis. O suskystintos gamtinės dujos yra draugiškos aplinkai, nes jos išmeta 25 proc. mažiau anglies dvideginio nei įprastais degalais varomos priemonės“, – tvirtina „GAZPROM Germania“ atstovas Davidas Graebe.

Ekspertai pastebi, kad suskystintų gamtinių dujų terminalą statančios valstybės, tokios kaip Lietuva, turėtų rimtai pagalvoti ir apie šių dujų plėtrą transporto sektoriuje.

„Jei Lietuva turės didelio pajėgumo suskystintų gamtinių dujų terminalą, kodėl nepanaudojus šių dujų transporto priemonėms, kurios turi tam pritaikytus variklius? O jei tai yra ne sunkiasvorės priemonės, o lengvieji automobiliai, joms tame pačiame terminale būtų labai pravartu įrengti kitos rūšies – suslėgtų gamtinių dujų – kolonėlę“, – siūlo Europos gamtinėmis dujomis varomų automobilių asociacijos vadovas Matthias Maedge.

Šiuo metu Europoje tėra vos 30 degalinių, kuriose sunkiosios transporto priemonės gali įsipilti suskystintų gamtinių dujų. Jų gamintojai pastebi, kad būtina skatinti investicijas į tokių dujų degalinių tinklus.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Savo gyvenimo be lenktynių neįsivaizduojantis Rusteika: „Metame iššūkį lenktynininkams profesionalams“ (3)

Šį savaitgalį Palangoje susitiks greičio, adrenalino ir automobilių sporto mylėtojai. Juos į...

6 pasaulį labiausiai sukrėtusios autoavarijos (19)

Ten, kur automobiliai ir juos vairuojantys žmonės, neišvengiama ir žmogiškosios klaidos...

Pusė Lietuvos motociklininkų daro vieną itin pavojingą klaidą (11)

Saugumas svarbiausia – frazė, kurią žino ir turėtų vadovautis ekstremalių pramogų...

Tamsioji „Tesla“ pusė: darbuotojai pasakoja apie braidžiojimą po srutas ir incidentų nuslėpimus (42)

„ Tesla Model 3 “ gamybos sunkumai pareikalavo daug nervų ir pastangų. Iki šiol ne viskas yra...

Tobulas biznio planas: prašo tūkstančių už nemokamą paslaugą (48)

Kai kurie vairuotojai mėgsta pasirodyti išskirtiniais ne tik įsigydami dėmesį atkreipti...

Top naujienos

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (312)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (624)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (338)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (13)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (125)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (54)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (41)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...

Kaip aš sužinojau, kad mano vyras vedė kitą moterį (10)

Yve Gibney, nacionalinės sveikatos tarnybos medicinos sesuo iš Mersisaido, buvo laimingai...

Keleivis nufilmavo paskutines akimirkas prieš lėktuvo katastrofą (26)

Praeitą savaitę prie Pretorijos miesto Pietų Afrikos Respublikoje sudužo lėktuvas. Du žmonės...

Romantiškiausia Lietuvos vieta – čia jums reikės daug pinigų (69)

Nors romantika ir pinigai dažniausiai neturi nieko bendro, vis tik norėdami pasiekti...