Ilgalaikiai partneriai svarsto naujus aljansus, tuo tarpu Azijos konkurentai yra pasiryžę užimti didesnę rinkos, pastaruoju metu patyrusios nemažą nuosmukį, dalį. Čia tikrai yra dėl ko rizikuoti, nes lengvųjų komercinių automobilių sektorius laikomas aukso kasykla. Kiekvienas parduotas furgonas gamintojui atneša apie 9% pelno, panašia marža gali pasigirti tik prestižiniai automobiliai. Dėl to daugeliui bendrovių lengvieji komerciniai automobiliai yra tikras išsigelbėjimas.
„Bernstein Research“ analitikas Maxas Warburtonas teigia, kad daugumai gamintojų, pastaraisiais metais besistengiančių išvengti nuostolių, lengvųjų komercinių automobilių uždirbtas pelnas kompensuoja dalį praradimų. Dauguma automobilių gamintojų neišskiria lengvųjų komercinių automobilių pardavimo finansinių rezultatų ir niekas neteikia regioninių rezultatų. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ grupė pateikia tik bendrus lengvųjų komercinių automobilių padalinio rezultatus. Pasak jų, 2012-aisiais per tris metų ketvirčius šis padalinys uždirbo 300 milijonų eurų (apie 1 mlrd. Lt) pelno, o tuo pačiu laikotarpiu prieš metus buvo gauta 328 mln. eurų (1,1 mlrd. Lt) pelno.
Europos gamintojai ir „Ford Motor“ šiame sektoriuje kol kas patiria gana nedidelę Azijos gamintojų konkurenciją. Vis dėlto „Hyundai Motor“ ir „Toyota Motor“ planuoja labiau skverbtis į rinką, kurią sudaro asmeninių automobilių pagrindu gaminami maži furgonai, pikapai, o taip pat vidutiniai bei dideli furgonai, kurių bendroji masė neviršija 3,5 t.
Kas bus su aljansais?
Lengvųjų komercinių automobilių pardavimų pelnas ateityje gali nukentėti dėl numatomų persitvarkymų tarp ilgalaikių partnerių. Pirmą kartą per kelis dešimtmečius rinkoje tvyro netikrumo dvasia dėl dviejų naujų automobilių gamintojų aljansų susikūrimo. Pirmasis apima PSA ir „General Motors“. Šis aljansas susiformavo tik praėjusiais metais. Antrasis yra tarp „Renault-Nissan“ ir „Daimler“ valdomos „Mercedes-Benz“ markės. Pastarasis susiformavo kiek anksčiau – 2010 m.
Ilgus metus „Opel“/„Vauxhall“ gaudavo didelius furgonus iš „Renault“ ir vidutinio dydžio furgonus iš „Fiat“, tačiau šie susitarimai baigiasi dešimtmečio viduryje, tad PSA tampa potencialiu tolesniu partneriu. Savo ruožtu „Renault“ jau bendradarbiauja su „Daimler“. Prancūzijos automobilių gamintojas pradėjo tiekti „Mercedes–Benz“ savąjį „Kangoo“, kurį šis parduoda „Citan“ vardu. Žiniasklaida pastebi, kad „Volkswagen“ planuoja nustoti pirkti didelius furgonus „Crafter“ iš „Daimler“ iki 2016-ųjų. Ši aplinkybė gali sudaryti puikias sąlygas „Daimler“ ir „Renault“ bendradarbiavimui. Michaelis Gartside’as, „PricewaterhouseCoopers“ automobilių rinkos tyrimų padalinio „Autofacts“ vadovas, neabejoja, kad yra galimybių didelėms permainoms aljansuose gaminant lengvuosius komercinius automobilius. Pasak jo, PSA galėtų kompensuoti laipsnišką „Sevel“ gamyklų apimčių mažėjimą praplėsdama bendradarbiavimą su „General Motors“.
Europiečiams – grėsmė iš Azijos
„Hyundai Motor“, kuris praėjusiais metais Europoje pardavė vos 3 tūkst. lengvųjų komercinių automobilių, lapkritį paskelbė, jog yra pasiruošęs išleisti 200 milijonų dolerių (516 mln. Lt), kad išplėstų bendradarbiavimą su „Karsan“. Šis Turkijos komercinio transporto gamintojas 2014 m. pabaigoje pradės tiekti „Hyundai Motor“ savo furgonus ir mikroautobusus. „Karsan“ jau nuo 2011 m. „Hyundai“ tiekia vidutinius sunkvežimius. Partneriai per pirmuosius septynerius bendradarbiavimo metus tikisi pagaminti apie 200 tūkst. furgonų, sunkvežimių ir autobusų. Automobiliai bus eksportuojami į Europą, Artimuosius Rytus, Šiaurės Afriką ir Rusiją.
Nepaisant to, kad Europoje atsiranda vis daugiau azijietiškos produkcijos, jai dar sunku konkuruoti su dabartiniais rinkos lyderiais. PSA, „Renault“-„Nissan“, „Volkswagen“ grupė, „Ford Motor“, „Fiat“ ir „Daimler“ šiandien kontroliuoja 85% rinkos.