- Kaip atsitiko, kad pasaulio ralio čempionatą organizuoja dvi šalys?

- Ši idėja sklandė jau seniai. Prieš kelis metus ją mums pasiūlė Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Jeanas Todtas. Mes pritarėme jo minčiai, kad būtų įdomu rengti ralį per kelias šalis. Tada mes iškart pagalvojome apie mūsų kaimynus lietuvius. Lenkijos automobilių ir motociklų federacija (PZM) pradėjo bendrauti su Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) ir galiausiai turime bendrą rezultatą – WRC etapą Lietuvoje ir Lenkijoje. Mes labai džiaugiamės, kad rengiame šį ralį su kaimynais. Šiandien Lietuva prisijungė ir tapo 32-a valstybe pasaulyje, kuri organizuoja WRC etapą.

- Pasaulio ralio čempionatą organizavote 2009 metais. Dirbate ir šiemet. Gal galite palyginti šiuos du renginius?

- Pirmas pasaulio ralio čempionato etapas 1973 metais buvo surengtas taip pat Lenkijoje, Krokuvoje. Iki tol buvo rengiamas Europos ralio čempionatas. Pirmame čempionate taškus rinko ir dėl titulo varžėsi tik gamyklų komandos. Įdomu tai, kad šį ralį laimėjo vokietis Achimas Warmboldas, kurio šturmanas buvo dabartinis FIA prezidentas J. Todtas. Tik 1979 metais atsirado asmeninė įskaita, kurios nugalėtoju tapo švedas Bjornas Waldegardas.

Žinoma, sudėtinga lyginti 1973-ių ralį su 2009-ų, nes tada buvo visiškai skirtingi reikalavimai ir automobiliai. Tačiau, kalbant apie šių metų ralį ir 2009 metų, galiu pastebėti, kad prieš penkerius metus Lenkijos etapas buvo daug kompaktiškesnis. Šiemet ralis bus kur kas ilgesnis, visgi, sportininkai lenktyniaus dviejose valstybėse.

Turime 5 visiškai naujus greičio ruožus - du Lietuvoje ir tris Lenkijoje. Atsižvelgiant į tai, kad jais bus važiuojama po du kartus, išeina 10 naujų greičio ruožų. Tai organizuojamuose WRC etapuose yra tikrai neįprasta. Likę ruožai taip pat yra labai stipriai pakeisti, todėl nuo 2009 metų, galima sakyti, kad tik Mikolaikų arenos etapas yra žinomas dalyviams.

Taip pat išaugo ir reikalavimai renginiui, pasikeitė organizavimo standartai, kurie tapo kur kas aukštesni nei buvo prieš 5-erius metus. Manau, kad susidomėjimas šių metų raliu daug didesnis, nei buvo 2009 metais. Neabejoju, kad dviejų šalių bendras renginys džiugins automobilių sporto gerbėjus.

- Kas buvo sudėtingiausia šiemet organizuojant WRC etapą?

- Vien automobilių sporto varžybų formatą organizuoti yra labai sudėtinga. Dažniausiai sporto varžybos vyksta vienoje vietoje – stadione ar arenoje. Tačiau čia varžybos vyks dviejose šalyse.
Automobilių sporte visada didžiausias iššūkis yra saugumas. Tai visada yra didžiausia problema. Mes visada stengiamės užtikrinti didžiausią įmanomą saugumą ralio fanams, dalyviams, žiniasklaidos atstovams. Dirbame pagal visus FIA saugumo reikalavimus, kurie yra labai aukšti. Visada svarbiausia yra saugumas.

Mums taip pat reikia išspręsti labai daug techninių klausimų. Renginyje dalyvaus apie 400 žiniasklaidos atstovų iš viso pasaulio, daugybė televizijos transliuotojų. Tam, kad viską vyktų sklandžiai, ralio metu dirba apie 2000 žmonių armija ir jie visi stengiasi, kad Pasaulio ralio čempionato etapas būtų suorganizuotas nepriekaištingai.

- Ką Lietuvoje ir Lenkijoje pamatys ralio fanai, ko niekur kitur neišvys?

Pirmiausia, šis ralis išsiskirs unikalia vieta. WRC etapas vyks labai gražioje teritorijoje, Mikolaikų ir Druskininkų kurortuose. Taip pat ir greičio ruožai, drieksis per fantastišką gamtą, todėl čia stebėti ralį bus tikrai nepaprastai įdomu.

Esu tikras, kad sulauksime labai daug gerbėjų iš viso pasaulio. Lenkijoje, Mikolaikose nebegalima rasti laisvo kambario, didžioji dauguma viešbučių buvo rezervuota prieš 8-10 mėnesių, tik paskelbus ralio datą.

- Kaip manote, kas laimės Lenkijos ir Lietuvos etapą?

- Labai sunku prognozuoti, kas taps šio ralio nugalėtoju, nes jis visiems bus naujas. Žinoma, jame startuos 15 WRC automobilių, kurie yra didžiausi favoritai. Visgi, turiu išskirti Sebastienas Ogier, kuris yra važiavęs Lenkijoje 2009 metais. Deja, važiuojant 4-oje pozicijoje tuomet sugedo jo automobilio variklis ir ralio dabartinis pasaulio čempionas nebaigė.

Taip pat daug šansų laimėti turi Jari-Matti Latvala, kuris 2009 metais, taip pat kaip ir S. Ogier, nebaigė ralio. Visgi, suomiui iki finišo buvo likę tik du kilometrai, o jis važiavo antras, kai sulūžo jo automobilio pakaba. Manau, kad jis labai norės revanšo.

Dar vienas pretendentas yra Mikko Hirvonenas, kuris prieš penkerius metus laimėjo Lenkijos etapą ir yra pratęs važiuoti mūsų dangomis. Taip pat negalime pamiršti ir „Citroen“ vaikinų: Kriso Meeke, kuris yra važiavęs Lenkijoje 2009 metais, nors ir ne su tokiu galingu automobiliu, bei jo komandos draugo Madso Ostbergo, kuris vis dar laukia savo pirmosios pergalės.

Neabejoju, kad mūsų fanai nori, jog triumfuotų Robert Kubica. Negaliu pasakyti, ar tai šiai dienai realu, ar tai tik fanų ir paties sportininko svajonė.

Lietuvoje geriausi pasaulio ralio meistrai skries birželio 27 dieną Druskininkų apylinkėse.

VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ rengia Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą Lietuvoje ir Lenkijoje. WRC organizuojamas nuo 1973 metų, o varžybos vyksta 15-oje pasaulio šalių. Šis čempionatas yra laikomas vienu sudėtingiausių ir populiariausių pasaulyje. Lietuvoje WRC etapas rengiamas pirmą kartą ir vyks bent trejus metus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)