aA
Šį savaitgalį Latvijoje vyksiantis „Rally Talsi 2015“ tituluotam Lietuvos lenktynininkui kelia ypatingas emocijas. Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku iki šiol yra vienintelis ekipažas, du kartus iškovojęs Čempionų taurę. Šiemet prestižinis apdovanojimas atiteks kitiems, bet kauniečiai turi ambicijų jį vėl susigrąžinti.
Vytautas Švedas
© Organizatorių nuotr.

Pirmąkart sėkmė „Juta Racing“ komandos tandemui nusišypsojo 2011 m., o pernai ją pavyko pakartoti. Į Latviją išvykstantys lenktynininkai drauge vežasi ir pereinamąjį trofėjų, dėl kurio varžosi įvairių čempionatų nugalėtojai. Kadangi pernai V. Švedui čempiono vardo pelnyti nepavyko, sportininkas garbingą apdovanojimą perleis į kolegų rankas, bet tikisi, kad neilgam. Daugkartinis Lietuvos čempionas norėtų Čempionų taurę susigrąžinti visam laikui, mat tris kartus ją iškovojęs ekipažas gauna teisę trofėjų pasilikti.

„Pasiilgau važiavimo. Neturėjome padorios žiemos, todėl per paskutinį pusmetį neteko rimčiau palenktyniauti. „Talsi“ ralis suteiks progą grįžti į sportinį ritmą ant taip mėgstamo žvyro. Šiemet mūsų prioritetas – Lietuvos ralio čempionatas. „Winter“ ralyje nepavyko susitarti su automobiliu ant nuolat kisdavusios kelio dangos, todėl rezultatas nebuvo pats geriausias. Tačiau turime džiaugtis, kad pagaliau išvis finišavome ir pelnėme pirmuosius sezono taškus, nes kelerius metus iki tol mums žiemos ralis būdavo lyg užkeiktas – vis neatvažiuodavome iki finišo dėl klaidų ir gedimų“, – sausio pabaigoje vykusiame „Halls Winter Rally“ iškovotą trečią vietą prisimena V. Švedas.

„Juta Racing“ ekipažas tvirtina esąs pasirengęs ralio vasaros sezonui. Tuo sportininkai įsitikino praėjusį savaitgalį Zarasų apylinkėse surengtuose testuose. Pasak V. Švedo, komandos mechanikai labai daug dirbo ruošdami „Mitsubishi Lancer EVO X“ lenktyninį automobilį. Tvirtu užnugariu ekipažui tapo ir ištikimi komandos rėmėjai. Pernai ne kartą dėl gedimų finišo nepasiekę sportininkai viliasi, kad visi technikos kaprizai jau pasiliko praeityje ir pagaliau fortūna į juos atsigręžė veidu.

Per paskutinį pusmetį, net ir nedalyvaudamas lenktynėse, V. Švedas nestokojo veiklos. Ralio meistras lankėsi mokyklose, skaitė paskaitas ir vis pasirodydavo televizijos eteryje, kur būsimus, pradedančius ir jau patyrusius vairuotojus mokė saugaus elgesio kelyje: „Manau, kad kiekvienas save gerbiantis lenktynininkas privalo būti pavyzdžiu kitiems, kaip paisyti Kelių eismo taisyklių ir profesionaliai elgtis prie automobilio vairo – stebėti ar net gebėti skaityti kelią bei vengti bet kokių avarinių situacijų su visais jų skaudžiais padariniais. Taigi, kol ilgėjausi ralio, energiją skyriau socialinei veiklai, kuri neleido pamiršti kasdienio vairavimo įgūdžių, nes teko daug pasivažinėti po Lietuvą.“

Šiuo metu visas V. Švedo dėmesys sukoncentruotas į savaitgalio lenktynes Latvijoje, kurios sykiu taps ir antruoju Lietuvos ralio čempionato etapu. Pašnekovas neslepia simpatijų broliukų latvių rengiamam raliui. Šis dėl savo kokybiškos organizacijos bei techniškų trasų kasmet sutraukia daug dalyvių ir žiūrovų. Šiemet prie starto linijos išsirikiuos apie 80 ekipažų iš Baltijos šalių, Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Suomijos, Rusijos ir Baltarusijos.

„Iš tikrųjų tai yra lenktynės, į kurias kasmet norisi grįžti ir pasivaržyti su greičiausiais Baltijos šalių pilotais. Jau po pirmojo etapo savo kraityje turėdami šiek tiek taškų, galime jaustis drąsiau, nes Lietuvos čempionate galioja „vieno minuso“ sistema, kuomet galutinėje lentelėje atmetamas blogiausias vienų lenktynių rezultatas. Tai nuteikia optimistiškai ir tikiu, kad leis trasoje važiuoti šiek tiek greičiau. Mėginsime iš savęs ir automobilio pareikalauti dar daugiau, kad užsitikrintume kuo aukštesnę poziciją galutinėje sezono rikiuotėje“, – savo lūkesčiais dalijasi V. Švedas.

Lenktynininkas tikisi kaimyninės Latvijos trasose sulaukti gausaus tautiečių palaikymo. Anot jo, pagrindinis šių varžybų organizatorius, buvęs garsus ralio pilotas Raimonds Strokšs, kaskart ypatingą dėmesį skiria žiūrovų patogumui. Kartais dėl to sportininkams tenka įveikti didesnius atstumus iš vieno greičio ruožo į kitą ar prireikia ilgiau palaukti savo eilės prie startų linijų.

„Planuojantiems savaitgalį praleisti „Talsi“ ralyje, jei iki šiol neteko ten būti, trumpai pasakysiu, kad organizatoriai jau pasirūpino, kaip gerai praleisti laiką, kol jūs dar nė neatvykote. Pakeliui degalinėse verta pasirūpinti ralio žurnalu, kuriame tiksliai ir aiškiai nurodyta, kada ir kur važiuoti, ką stebėti, – pataria V. Švedas. – Tad belieka susitikti lenktynėse.“

„Rally Talsi 2015“ dalyviai per dvi dienas nuvažiuos daugiau kaip pusketvirto šimto kilometrų, iš kurių 115,6 km sudarys 11 greičio ruožų. Sekmadienį vakare Talsi mieste įvyks iškilminga apdovanojimų ceremonija.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patikrinęs savo Dakaro bolido „vidurius“, A. Juknevičius rado nepradžiuginusių siurprizų (2)

Tarp išardytų lokomotyvų, traukinių vagonų, grandinių ir tepaluotų įrankių specialiai...

Antanas Juknevičius išsidavė: jei finišuosime bent viena pozicija aukščiau, tikslas bus pasiektas (12)

Kone visiems ateinančių metų Dakaro ralyje dalyvausiantiems lietuviams pasigyrus gautais starto...

Skelbia „žiemos žaidynių“ Nemuno žiedo trasoje: kausis ir „drifteriai“, ir ralio meistrai

Per du šimtus automobilių, keturios skirtingos disciplinos ir Lietuvos automobilių sporto elitas...

Dakaro bolido bandymuose Vaidotas Žala prisipažino: galiu save vadinti „fūristu“ (15)

Penktadienį Pagirių karjere, netoli Vilniaus, Vaidotas Žala , „ Agrorodeo “ komandos pilotas,...

Vaidotas Žala apie gautą startinį numerį Dakare: dykuma plati, o mums lenkti patinka (13)

Lietuvos lenktynininkai, besiruošiantys sausį vyksiančiam Dakaro ralio maratonui, jau žino, kokiu...

Top naujienos

Andrius Tapinas. Laisvas mokytojų laikas – pasityčiokit dar, premjere, jums gerai sekasi

Ilgai galvojau apie tai, ką vakar drėbtelėjo mano valstybės premjeras, o šiandien kaip...

„Norfa“ atsitraukia: pirkėjai privertė keisti prekybos tinklo planus (131)

Prieš metus pirmąją parduotuvę be tradicinių kasų atidaręs mažmeninės prekybos tinklas...

Naujausiuose reitinguose – didėjanti praraja tarp lyderių (693)

Spalį smuko visuomenės palaikymas didžiausiai valdančiajai „valstiečių“ partijai, tačiau...

Vilniaus planuose – visiška Ukmergės gatvės transformacija (3)

Intensyvi ir dažnai spūsčių kaustoma Ukmergės gatvė Vilniuje keisis neatpažįstamai, ją...

Pranckietis ragina pedagogus nedramatizuoti: gauna didesnį atlyginimą nei universiteto docentas (180)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis trečiadienį paragino pernelyg nedramatizuoti trečią...

Formalumus tvarkysiančios rinktinės sąraše – du „žali“ naujokai, penki „Ryto“ atstovai (24)

Lietuva jau turi kišenėje kelialapį į kitų metų pasaulio krepšinio pirmenybes, bet rinktinės...

Atskleidė schemą, kaip laimimi viešieji pirkimai ligoninėse: nustatė įdomią tendenciją papildyta (46)

STT analitinės antikorupcinės žvalgybos pareigūnai atliko tyrimą, kuriuo nustatė atvejus, kai...

Pietų pertrauka vietoje, kokios iki šiol nebuvo: nenorėjau iš čia išeiti iki paskutinės minutės (18)

Manęs labai dažnai paklausia, kokia gi ta mano mėgstamiausia pietų vieta Vilniuje. Ilgą laiką...

Apokaliptinės užuominos: Maskva turi planų prie pat JAV sienų? (321)

Panašu, kad Vladimiras Putinas ketina atkurti sovietmečio laikų radioelektroninės žvalgybos...

Nausėda: Lietuvos rezervai krizei amortizuoti nėra pakankami (58)

Seime prabilus apie artėjančią krizę skubama pabrėžti, kad ji nebūtų tokia, kaip 1998 metais...