Tūkstančiams automobilių pardavėjų – VMI naujiena

 (304)
Kiekvienam aišku, kad iš salono vos išriedėjusio automobilio kaina bėgant laikui vis mažėja. Tačiau sprendžiant iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenų, tūkstančiai lietuvių, savo pačių nuostabai, šį mitą sugebėjo paneigti. Jie sugebėjo pavažinėtus parduoti brangiau nei pirko, bet dėl to turės sumokėti daugiau mokesčių.
Tūkstančiams automobilių pardavėjų – VMI naujiena
© R. Guigos nuotr.

DELFI jau rašė, kad VMI šiemet pateikė ne vieną gyventoją nustebinusią naujovę – į preliminarias mokesčių deklaracijas įtraukė iš „Regitros“ gautus duomenis apie gyventojų pajamas gautas pardavus mažiau nei trejus metus turėtus automobilius.

Anksčiau tokius duomenis privalėjo pateikti patys gyventojai. Jeigu automobiliai buvo parduoti brangiau negu pirkti, nuo susidariusio skirtumo turėjo sumokėti 15 proc. gyventojų pajamų mokestį.

„Tvarka nesikeitė, tiesiog tai yra paslauga mokesčių mokėtojams. VMI kasmet įkelia vis daugiau informacijos iš trečiųjų šalinių, kad mokesčių mokėtojams būtų kuo paprasčiau pateikti deklaraciją, kad kuo mažiau darbo reikėtų daryti pačiam“, – apie naujovę pasakojo VMI komunikacijos specialistė Rūta Asadauskaitė.

Jos teigimu, pernai 35 tūkst. šalies gyventojų, skaičiuojant ir besiverčiančius individualia veikla, ir visus kitus, automobilius pardavė brangiau negu pirko.

Nuo kainų skirtumo skaičiuojamas 15 proc. gyventojų pajamų mokestis, tad minėti asmenys į valstybės biudžetą turės sumokėti 3 mln. Eur.

VMI nedetalizavo, kokį skaičių automobilių gyventojai pardavė brangiau nei pirko. Automobilių prekyba vykdydami individualią veiklą verčiasi 859 gyventojai. Vadinasi, apie 34 tūkst. yra pavieniai „paprasti“ pardavėjai.

DELFI pakalbino daugelį metų automobiliais prekiaujantį kaunietį, prašiusį neatskleisti jo vardo ir pavardės. Jis stebėjosi, kad tiek daug gyventojų, kurį laiką pavažinėję įsigytais automobiliais, juos sugeba parduoti brangiau, nes, pasak jo, „perekupai“ labai retai perka ir parduoda mašinas savo vardu.

„Neįsivaizduoju, kas gali būti tie žmonės, kurie sugeba mašinas oficialiai parduoti „su pliusu“. Daugiau nuriedėjusi, senesnių metų mašina tiesiog negali būti brangesnė. Nebent surastum kokį visiškai kainose nesigaudantį pirkėją, kas šiais interneto laikais praktiškai neįmanoma“, – DELFI sakė naudotais automobiliais daugelį metų prekiaujantis kaunietis, prašęs neskelbti jo vardo ir pavardės.

Jo teigimu, visiems seniai žinoma, kad už brangiau parduotą mašiną gautas pelnas, yra apmokestinamas. Prie tokios tvarkos prekeiviai yra prisitaikę ir dokumentuose labai retai nurodomos realios sumos, ypač jei sandoris sudaromas tarp fizinių asmenų.

„Iš tikrųjų beveik viskas ten būna fiktyvu, skaičiai surašomi „iš lempos“. Kas tuo užsiima tikrai susitaria, kokias sumas nurodyti, kad tiek pardavėjas, tiek pirkėjas nenukentėtų dėl būsimų mokesčių“, – aiškino jis ir pridūrė, kad ir prancūzai ar vokiečiai mašinų pardavimo dokumentuose nurodo mažas sandorio vertes, o dalį pinigų už mašiną pasiima grynaisiais.

Verslininkas svarstė, kad galbūt į VMI akiratį dabar dažniau pateks gyventojai, į pirkimo sutartį įrašę tą sumą, kurią nurodyti paprašė pardavėjas arba pamiršo, kad pirkdami automobilį, dokumentuose nurodė sumažintą kainą, o parduodami – daugmaž realią.

Kita vertus, esą, gali būti, kad gyventojas nežino už kiek oficialiai buvo pirktas ar parduotas jo automobilis, nes dokumentus tvarkė ne pats, bet jo įgalioti asmenys. O šie nurodė oficialias sumas taip, kaip jiems patiems buvo geriau.

„Nežinau, kam čia ta naujovė su pajamų deklaracijomis – gal kokį vieną kitą žioplį mokesčių prigaus, bet šešėlio šiame versle neišnaikins, nes nei pardavėjams nei pirkėjams nėra naudinga nurodyti realias pirkimo pardavimo sumas“, – skeptiškai kalbėjo jis.

Beje, kaip DELFI sakė „Regitros” viešųjų ryšių specialistė dr. Aurelija Juodytė VMI transporto priemonės valdymą pagrindžiančių dokumentų duomenis gauna nuolatos nuo 2013 m.

Pasak VMI atstovų, sprendimas įtraukti šiuos duomenis į preliminarias deklaracijas „galėjo būti įgyvendintas atlikus tam tikrus sistemos patobulinimus“.

VMI nepateikė duomenų, kiek gyventojų automobilius pardavė brangiau nei pirko ankstesniais metais ir kiek jų deklaravo kitokią pardavimo sumą nei fiksuota „Regitroje”.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Naujienos

„Brexit“ padarinius lenkai jau pajuto (112)

Paaiškėjus, kad britai referendume nusprendė palikti Europos Sąjungą, smuko Lenkijos zloto vertė, skelbia thenews.pl.

Perspėjimas: su „Brexit“ susijęs rinkų svyravimas turės neigiamų pasekmių (8)

Didžiojo septyneto šalių finansų ministrai ir centrinių bankų vadovai perspėjo, kad Didžiosios Britanijos sprendimas išstoti iš Europos Sąjungos gali turėti „neigiamų pasekmių“ po to, kai svaro kursas JAV dolerio atžvilgiu smuko iki žemiausio lygio per 30 metų, o akcijų rinkose kilo sumaištis.

Analitikai: po „Brexit“ ekonomikos stabilumas – politikų rankose (25)

Jungtinei Karalystei apsisprendus palikti daugiau nei 0,5 mlrd. gyventojų vienijančią Europos Sąjungą, analitikai teigia, kad ekonomikos stabilumas priklausys nuo Bendrijos politikų sprendimų. Pasak jų, katastrofiškų padarinių tikėtis nereikėtų, tačiau rinką gali paveikti nežinomybė.

Kinija ragina ES ir Britaniją kaip galima greičiau susitarti dėl tolesnių santykių (7)

Penktadienį Kinijos valdžia paragino Britaniją ir Europos Sąjungą kaip galima greičiau pasiekti susitarimą dėl tolesnių santykių po to, kai britai pareiškė norą atsisakyti narystės. Pekinas teigė vis dar sieksiantis skatinti Kinijos bendradarbiavimą su Londonu, praneša „Reuters".

Londono finansų rinkose chaosas: akcijos ir svaro vertė sparčiai krinta (31)

Londono akcijų rinkoje vertybinių popierių kainos po britų referendumo penktadienį krito daugiau kaip 8 proc. Jau prekybos sesijos pradžioje FTSE 100 indeksas prarado 500 punktų ir sumenko iki 5808,72 punkto, praneša BBC.