Tūkstančiams automobilių pardavėjų – VMI naujiena

 (304)
Kiekvienam aišku, kad iš salono vos išriedėjusio automobilio kaina bėgant laikui vis mažėja. Tačiau sprendžiant iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenų, tūkstančiai lietuvių, savo pačių nuostabai, šį mitą sugebėjo paneigti. Jie sugebėjo pavažinėtus parduoti brangiau nei pirko, bet dėl to turės sumokėti daugiau mokesčių.
Tūkstančiams automobilių pardavėjų – VMI naujiena
© R. Guigos nuotr.

DELFI jau rašė, kad VMI šiemet pateikė ne vieną gyventoją nustebinusią naujovę – į preliminarias mokesčių deklaracijas įtraukė iš „Regitros“ gautus duomenis apie gyventojų pajamas gautas pardavus mažiau nei trejus metus turėtus automobilius.

Anksčiau tokius duomenis privalėjo pateikti patys gyventojai. Jeigu automobiliai buvo parduoti brangiau negu pirkti, nuo susidariusio skirtumo turėjo sumokėti 15 proc. gyventojų pajamų mokestį.

„Tvarka nesikeitė, tiesiog tai yra paslauga mokesčių mokėtojams. VMI kasmet įkelia vis daugiau informacijos iš trečiųjų šalinių, kad mokesčių mokėtojams būtų kuo paprasčiau pateikti deklaraciją, kad kuo mažiau darbo reikėtų daryti pačiam“, – apie naujovę pasakojo VMI komunikacijos specialistė Rūta Asadauskaitė.

Jos teigimu, pernai 35 tūkst. šalies gyventojų, skaičiuojant ir besiverčiančius individualia veikla, ir visus kitus, automobilius pardavė brangiau negu pirko.

Nuo kainų skirtumo skaičiuojamas 15 proc. gyventojų pajamų mokestis, tad minėti asmenys į valstybės biudžetą turės sumokėti 3 mln. Eur.

VMI nedetalizavo, kokį skaičių automobilių gyventojai pardavė brangiau nei pirko. Automobilių prekyba vykdydami individualią veiklą verčiasi 859 gyventojai. Vadinasi, apie 34 tūkst. yra pavieniai „paprasti“ pardavėjai.

DELFI pakalbino daugelį metų automobiliais prekiaujantį kaunietį, prašiusį neatskleisti jo vardo ir pavardės. Jis stebėjosi, kad tiek daug gyventojų, kurį laiką pavažinėję įsigytais automobiliais, juos sugeba parduoti brangiau, nes, pasak jo, „perekupai“ labai retai perka ir parduoda mašinas savo vardu.

„Neįsivaizduoju, kas gali būti tie žmonės, kurie sugeba mašinas oficialiai parduoti „su pliusu“. Daugiau nuriedėjusi, senesnių metų mašina tiesiog negali būti brangesnė. Nebent surastum kokį visiškai kainose nesigaudantį pirkėją, kas šiais interneto laikais praktiškai neįmanoma“, – DELFI sakė naudotais automobiliais daugelį metų prekiaujantis kaunietis, prašęs neskelbti jo vardo ir pavardės.

Jo teigimu, visiems seniai žinoma, kad už brangiau parduotą mašiną gautas pelnas, yra apmokestinamas. Prie tokios tvarkos prekeiviai yra prisitaikę ir dokumentuose labai retai nurodomos realios sumos, ypač jei sandoris sudaromas tarp fizinių asmenų.

„Iš tikrųjų beveik viskas ten būna fiktyvu, skaičiai surašomi „iš lempos“. Kas tuo užsiima tikrai susitaria, kokias sumas nurodyti, kad tiek pardavėjas, tiek pirkėjas nenukentėtų dėl būsimų mokesčių“, – aiškino jis ir pridūrė, kad ir prancūzai ar vokiečiai mašinų pardavimo dokumentuose nurodo mažas sandorio vertes, o dalį pinigų už mašiną pasiima grynaisiais.

Verslininkas svarstė, kad galbūt į VMI akiratį dabar dažniau pateks gyventojai, į pirkimo sutartį įrašę tą sumą, kurią nurodyti paprašė pardavėjas arba pamiršo, kad pirkdami automobilį, dokumentuose nurodė sumažintą kainą, o parduodami – daugmaž realią.

Kita vertus, esą, gali būti, kad gyventojas nežino už kiek oficialiai buvo pirktas ar parduotas jo automobilis, nes dokumentus tvarkė ne pats, bet jo įgalioti asmenys. O šie nurodė oficialias sumas taip, kaip jiems patiems buvo geriau.

„Nežinau, kam čia ta naujovė su pajamų deklaracijomis – gal kokį vieną kitą žioplį mokesčių prigaus, bet šešėlio šiame versle neišnaikins, nes nei pardavėjams nei pirkėjams nėra naudinga nurodyti realias pirkimo pardavimo sumas“, – skeptiškai kalbėjo jis.

Beje, kaip DELFI sakė „Regitros” viešųjų ryšių specialistė dr. Aurelija Juodytė VMI transporto priemonės valdymą pagrindžiančių dokumentų duomenis gauna nuolatos nuo 2013 m.

Pasak VMI atstovų, sprendimas įtraukti šiuos duomenis į preliminarias deklaracijas „galėjo būti įgyvendintas atlikus tam tikrus sistemos patobulinimus“.

VMI nepateikė duomenų, kiek gyventojų automobilius pardavė brangiau nei pirko ankstesniais metais ir kiek jų deklaravo kitokią pardavimo sumą nei fiksuota „Regitroje”.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

„Swedbank“ sumažino Estijos ekonominio augimo prognozę

Bankas „Swedbank“ sumažino Estijos 2016 m. ekonominio augimo prognozę 0,5 proc. punkto iki 1,5 proc., bet kitų metų ūkio prieaugio prognozės nepakeitė, praneša err.ee.

„Lukoil“ grynasis pelnas antrąjį ketvirtį padidėjo 46 proc. (9)

Didžiausios Rusijos privačios naftos bendrovės „Lukoil“ grynasis pelnas antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, pagal tarptautinius finansinės atskaitomybės standartus, sumažėjo 46 proc. iki 62,57 mlrd. Rusijos rublių, tuo tarpu analitikai prognozavo kiek mažesnį rodiklį – 62,28 mlrd. rublių.

Pirmą kartą istorijoje – Vyriausybės skolinimasis, už kurį investuotojai dar ir primoka (18)

Šiandien Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) aukcione 3 metų trukmės Lietuvos obligacijos pirmą kartą šalies istorijoje išplatintos su neigiamu pelningumu, rašoma Finansų ministerijos pranešime spaudai.

Socdemai teisinasi: dokumento reikalavimą perkant alkoholį įvedėme ne mes (756)

Socialdemokratai išplatino pranešimą, kuriame atsiriboja nuo prekybos centrų įvedamos prievolės nuo rugsėjo 2 dienos daugumoje šalies parduotuvių perkant alkoholinius pateikti asmens amžių liudijantį dokumentą.

Pagrindiniai pasaulio centriniai bankai prašo politikų pagalbos (11)

Pasaulio centrinių bankų vadovai, aptarę pinigų rinkas ir palūkanų normas tris dienas trukusioje konferencijoje, kreipėsi pagalbos į vyriausybes, tikėdamiesi rimtų reformų, informuoja „Reuters“.