Specialistai prognozuoja, kad skandinavams bus pasiūlyta atsisakyti vienos kurios daryklos Lietuvoje ir taip iki 40% sumažinti rinkos dalį krašte.

Tačiau Tomas Kučinskas, "Švyturio" generalinis direktorius, neabejoja, kad "Carlsberg" pozicijos po susijungimo su "Orkla Beverages" Lietuvoje dar labiau sustiprės. Naujai kuriamai skandinaviškai bendrovei "Carlsberg Breweries A/S" nebus leista vienai valdyti trijų didžiausių Lietuvos daryklų: AB "Švyturys", AB "Kalnapilis" ir UAB "Utenos alus". Minėtų Lietuvos bendrovių vadovu teigimu, šios trys alaus daryklos sudaro 60% alaus rinkos.

Konkurencijos įstatymas skelbia, kad Konkurencijos taryba gali atsisakyti išduoti leidimą, kai jungiantis bendrovėms sukuriama dominuojanti padėtis rinkoje, o pagal įstatymą taip būna, kai jungtinio ūkio subjekto rinkos dalis didesnė kaip 40%.

VŽ duomenimis, rugpjūčio 30 d. Kopenhagoje dėl to susirinkę jungimosi apimtų daryklų savininkai bandys ieškoti sprendimų. Specialistai prognozuoja, kad vienai kompanijai nebus leista valdyti trijų įmonių, ir greičiausiai skandinavams bus pasiūlyta atsisakyti vienos kurios daryklos.

Tai, kad vargiai pavyks gauti teigiamą Konkurencijos tarybos sprendimą dėl koncentracijos, pripažįsta ir pačių Lietuvos daryklų atstovai. "Carlsberg" pateikta informacija Konkurencijos tarybai byloja apie monopolinę padėtį, todėl privalome pateikti daug papildomos informacijos ir argumentų, kad įrodytume, jog įstatymas nebus pažeistas ir alaus rinka nenukentės",– neslepia Saulius Endriuška, BBH projektų Lietuvoje ir Ukrainoje direktorius. Jam pritaria ir Tomas Kučinskas, "Švyturio" generalinis direktorius, sakydamas, kad "įrodyti Konkurencijos tarybai savo teisumą bus labai sunkus uždavinys".

Anot p.Kučinsko, alus yra regioninis produktas, todėl tarp įmonių yra regioninis pasidalijimas, kuris išliktų ir toliau, o juose rinkos dalys pakistų labai nedaug, daryklas pradėjus valdyti vienam šeimininkui.

Viename iš savo pranešimų spaudai "Carlsberg" akcentavo, kad, derantis su "Orkla Beverages", daugiausia dėmesio buvo skirta gėrimų verslui Rusijoje, Ukrainoje ir Skandinavijoje, o į Lietuvos įmonių likimą nesigilinta. Visų trijų įmonių parduodamas alaus kiekis Lietuvoje yra daugiau nei 10 kartų mažesnis negu vien BBH pardavimai Rusijoje.