Be to, tokį renginį organizuojanti bendrovė gali visiškai neturėti darbuotojų ir nemokėti mokesčių.

DELFI skaitytoja Jolanta papasakojo, kaip Žolinės savaitgalį Palangoje kartu su drauge susigundė praeityje renginiu, kuris buvo pavadintas „Didžiosios Žolinės Palangoje su Boney M, R. Bingeliu ir R. Šilansku“.

Ji pasipiktino, kad Lietuvoje vis dar atsiranda veikėjų, kurie organizuoja koncertus, surenka iš žmonių didelius pinigus (į šį koncertą jie kainavo 14 Eur) ir į sceną išleidžia persirengusius atlikėjus.

„Bilietus pirkau pamačiusi autentiškų „Boney M“ atlikėjų nuotrauką reklaminėse afišose. Atėjusi iki Palangos koncertų salės, pamačiau mažą skelbimą su pranešimu, jog koncertas nukeltas į gimnazijos salę.

Koncertui prasidėjus pamačiau, kad į sceną išėjo jaunuoliai (veikiausia lietuviai), pristatyti kaip „ABBA“ grupės dainų atlikėjai. Dar vėliau buvo pristatyta „Boney M“, kurios atlikėjai pagal fonogramą dainavo jos kūrinius.

Mano užfiksuotose nuotraukose matyti, kad pagrindinė dainininkė buvo baltaodė ir su ja šokantys du vyrukai – tamsiaodžiai, neaišku, ar dainuojantys ar ne. Pritariančios merginos – taip pat baltaodės. Pasijutusi apgauta, išėjau iš salės. Atvykę du policininkai nuėjo ieškoti renginio organizatorių“, – pasakojo skaitytoja, pati ir iškvietusi pareigūnus.

Ji piktinosi, kad koncerto organizatoriai visiškai nereaguoja nei į telefono skambučius, nei į laiškus. Bilietus pardavusi bendrovė sako esanti niekuo dėta, o Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba jai sukėlė įspūdį „atsikabinkit nuo mūsų“.

Skaitytoja persiuntė šį vaizdo įrašą, kuriame galima pamatyti, kaip atrodė Palangoje koncertavusi grupė „Boney M“:

Bilietus į renginį pardavinėjusi „Tiketa“ skelbia, kad jį organizavo UAB „Elgera“, kuriai vadovauja Algimantas Minalga, geriau žinomas kaip atlikėjas Soliaris. Jis taip pakomentavo situaciją:

„Dabar tiesiog vyksta tyrimas, kas kaip ir kodėl įvyko, ar kas ką pažeidė, ar nepažeidė. Kurie yra tikrieji „Boney M“, o kurie – ne? Paskutinė reklama buvo „Songs of Boney M“ su naujienlaiškiu išsiųsta žmonėms, o ne „real Boney M“ (angl. real – tikroji, aut. past). Kaip ir „Queen“ ir AdamLambert, o ne „Queen“ su Fredie Mercury, kurio nebėra gyvųjų tarpe.

Aš to koncerto neorganizavau, aš dainininkas, įrašinėju naują albumą, o ne renginius organizuoju. Kai turėsiu daugiau informacijos, būtinai jums pranešiu.

Mano įmonė turi sutartį su kita įmone ir organizatoriais, kurie atsakingi už šį koncertą, kai su jais išsiaiškinsiu, tada ir pranešiu apie situaciją.“

Registrų centro duomenimis, „Elgera“ jau kelerius metus neteikia privalomų duomenų apie save. „Sodros“ duomenimis, ji jau kelerius metus oficialiai neturi nė vieno darbuotojo.

Paklaustas apie šią bendrovę Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) Kontrolės departamento direktorius Marius Žemgulis pateikė tokį komentarą:

„VMI įvertinusi viešoje erdvėje pasirodžiusią informaciją aiškinsis ar minėta įmonė tinkamai vykdo savo veiklą ir nuo gautų pajamų sumokėjo visus mokesčius. Nors įmonė įsiskolinimų biudžetui neturi, tačiau VMI nėra pateikusi reikiamų dokumentų. Kilus abejonėms dėl vykdomos veiklos skaidrumo ar sumokamų mokesčių, įmonės atžvilgiu VMI inicijuos kontrolės procedūras.“

VMI duomenimis, bendrovė „Elgera“ per 2016 m. iš viso sumokėjo 17 (septyniolika) eurų mokesčių. Šiemet bendrovė nėra mokėjusi mokesčių.

Bilietų pardavėjams abejonių nekelia

Bendrovės „Tiketa“ komercijos direktorė Dovilė Poniškaitienė paaiškino, kad jos įmonė suteikia žmonėms galimybę įsigyti bilietus kuo patogiau ir paprasčiau.

Anot jos, kalbant teisiniais terminais, „Tiketa“ yra atsiskleidęs tarpininkas, tik suvedantis prekių pardavėjus (šiuo atveju – renginių organizatorius) ir pirkėjus. Visą atsakomybę už renginio organizavimą, įvykimą ir kokybę prisiima renginio organizatorius.

Taip atrodė šio renginio organizatorių parinkti ABBA dainų atlikėjai:

„Renginių organizatorių patikimumą vertiname keliais būdais, į tai žiūrime labai atsakingai. Peržiūrime viešai prieinamomis duomenų bazes, taip pat tikriname, ar anksčiau organizatorius neturėjo bėdų, nepaliko apgautų žmonių ar partnerių. Jeigu kyla įtarimų, atsisakome platinti bilietus į renginį. Tokių atveju praktikoje pasitaikė ne kartą“, – komentavo direktorė.

Panašu, kad jai nekilo abejonių dėl renginį organizuojančios bendrovės, nors viešai skelbiama kad ji neteikia privalomų duomenų, neturi darbuotojų:

„Svarbūs yra ir patys renginį organizuojantys žmonės, su jais esame dirbę ir anksčiau, todėl tikrai negalėjome tikėtis, kad susiklostys tokia situacija, kokia atsitiko su šiuo renginiu, juo labiau, kad dėl atšaukto renginio birželio mėnesį informaciją iš organizatorių pusės dėl renginio perkėlimo į kitą datą gavome, su mumis buvo komunikuojama, įtarimų, kad koncerte kažkas įvyks ne taip kaip numatyta, ar jo kokybė neatitiks lūkesčių neturėjome.“

Anot D. Poniškaitienės, „Elgera“ yra organizavusi ne tik minėtą renginį Palangoje, bet ir kitus. Esą renginio organizatoriai taip pat yra dirbę kitose įmonėse renginių organizavimo sferoje, ir nusiskundimų „Tiketa“ nėra gavusi ar girdėjusi.

„Kiek galime, padedame ir bilietų pirkėjams. Jeigu organizatorius neišspręs situacijos, rekomenduojame kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, – aiškino direktorė.

Reikia išsaugoti bilietus ir rašyti raštą

Paprašyta pakomentuoti kokias teises turi apgautais pasijutę koncertų lankytojai Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba pacitavo Civilinį kodeksą.

Jame reikalaujama, kad verslininkas aiškiai ir suprantamai suteiktų vartotojui informaciją apie pagrindines prekės ar paslaugos savybes. Esą šiuo atveju, reikėtų pirmiausia išsiaiškinti kokia informacija buvo suteikta vartotojams, kokią įtaką šios informacijos nepateikimas galėjo padaryti vartotojo apsisprendimui įsigyti bilietus į renginį ir pan.

Taip „Boney M“ atlikėja Palangoje atrodė prieš metus:

Jeigu vartotojams buvo suteiktos ne tokios paslaugos, kurios nurodytos paslaugos aprašyme, tai vartotojas turi teisę reikalauti atlyginti dėl to patirtus nuostolius, pavyzdžiui, grąžinti už renginio bilietą sumokėtus pinigus.

Manydamas, kad renginio organizatorius pažeidė jo teises, klientas pirmiausia turėtų kreiptis į jį kreiptis raštu ir išdėstyti savo reikalavimus.

„Pažymėtina, kad būtina išsaugoti bilietų apmokėjimą patvirtinantį dokumentą bei bilietus. Paslaugų teikėjui nesutikus su vartotojo reikalavimais, jis privalo ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.

Jeigu paslaugų teikėjas neatsako per nurodytą terminą arba pateiktas atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka“, – paaiškino tarnyba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (192)