Primename, kad ankstesniame plane buvo numatyta: „Siekiant mažinti paskatas naudoti taršius dyzelinu varomus automobilius ir palaipsniui didinti mažiau taršių ar netaršių transporto priemonių naudojimą. <...> Pakeisti transporto priemonių apmokestinimo sistemą, susiejant mokesčio dydį su daromu neigiamu poveikiu aplinkai“.

Naujai paskelbtame plane šios formuluotės skamba taip: „Palaipsniui mažinti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių naudojimą. <...> Įvertinti transporto priemonių poveikį aplinkai ir pateikti pasiūlymus (priemones) jam mažinti“.

Pirmąją priemonę, už kurią atsakingos Susisiekimo, Aplinkos ir Žemės ūkio ministerijos planuojama įgyvendinti 2020 m. III ketvirtį – t. y. baigiantis šio Seimo kadencijai.

Pastarąją priemonę dėl transporto priemonių poveikio, už kurią atsakingos Aplinkos ir Finansų ministerijos, planuojama įgyvendinti iki 2018 m. II ketvirčio.

Aplinkos ministerijos atstovai anksčiau DELFI teigė, kad planuojama atnaujinti diskusijas dėl automobilių, ypač taršesnių apmokestinimo ir paskatų naudoti mažiau taršias transporto priemones, mat ketvirtadalį visos taršos sukuria transporto sektorius.

Be to, kaip aiškino ministerijos atstovai, dyzeliniai automobiliai daug taršesni už benzininius, o šie – už hibridinius arba elektromobilius.

„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,4 mln. transporto priemonių, iš kurių du trečdaliai varomi dyzelinu. Šia degalų rūšimi varoma 90 proc. šalies autobusų ir 96 proc. krovininių automobilių.

Praėjusią savaitę buvo pristatyta Europos Komisijos ataskaita apie Lietuvos pažangą. Joje teigiama, kad mokesčių bazės išplėtimas padėtų surinkti daugiau pajamų darant mažiau žalos ūkio plėtrai ir kovojant su socialine nelygybe.

Komisija pastebėjo, kad Lietuvoje valstybės biudžeto pajamos iš nuosavybės ir aplinkosaugos mokesčių yra pastebimai mažesnės už ES vidurkį.

Pavyzdžiui, 2014 m. aplinkosaugos mokesčiai siekė 1,7 proc. šalies bendrojo vidaus produkto, kai ES vidurkis yra 2,5 proc.

„Lietuva taip pat lieka viena iš nedaugelio Europos valstybių, neturinčių jokių mokesčių automobiliams arba kelių naudojimo mokesčio, kuris būtų taikomas privačioms transporto priemonėms. Nors automobilių mokestis buvo viešai diskutuojamas, šiuo metu nėra jokių konkrečių planų jį įvesti“, – konstatavo Europos Komisija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (79)