Kaip atsakyti nuoširdžiai, tačiau neišgąsdinti šį klausimą uždavusiojo? Juk gali būti, kad ankstesniame darbe, pavyzdžiui, padarėte kokią apmaudžią klaidą, dėl kurios bendrovė neteko nemenkos sumos pinigų, rašo businessinsider.com.

Kaip ten bebūtų, tokia situacija visada sudėtinga. Natūralu, kad darbo pokalbyje norite palikti kuo geresnį įspūdį, tačiau staiga nuskamba klausimas apie patirtą nesėkmę. Ką daryti, kad ir avis liktų sveika, ir vilkas sotus?

Pirmiausia derėtų nepraprasti pusiausvyros. Giliai įkvėpkite ir pasakykite ką nors panašaus: „O, koks netikėtas ir įdomus klausimas. Turiu pagalvoti – sekundėlę“. Sekundę ramiai pamąstykite, o toliau laikykitės žemiau pateiktų taisyklių:

Papasakokite apie tikrą, o ne paskubomis išgalvotą nesėkmę

Pirmiausia išsirinkite nesėkmę, apie kurią kalbėsite. Jeigu nuspręsite papasakoti apie universitete neišlaikytą egzaminą, nieko nebus. Tokiais triukais nieko apmulkinti nepavyks. Nieko keisto, kad potencialiam darbdaviui nenorite pasakoti apie panašiame darbe padarytą esminę klaidą.

Jeigu jūsų primygtinai prašoma papasakoti apie nesėkmę, tiesiogiai susijusią su buvusiu darbu, prisiminkite ką nors, kas nutiko gana seniai. Papasakokite istoriją, kaip dėl jūsų asmeninės kaltės vienas ar kitas projektas baigėsi ne taip gerai, kaip norėtųsi, tačiau jokiais būdais ne visiška tragedija.

Tikrai nereikia pasakoti atvejų, kai viskas nuėjo šuniui ant uodegos – tai bene dažniausiai daroma klaida. Norint atsakyti į potencialaus darbdavio klausimą apie patirtą nesėkmę, reikia nesėkmės, o ne profesinės katastrofos.

Pateikite savą nesėkmės apibrėžimą

Kodėl darbo pokalbyje neturėtumėte kalbėti apie pačią skaudžiausią nesėkmę, kai viskas nuo pradžios iki pabaigos ėjosi ne taip, kaip reikia? Nes tokiu atveju tektų garsiai pasakyti, kodėl, jūsų nuomone, nutiko ši nesėkmė – tektų besti į save pirštu, o tai nieko gero.

Sugalvojus, ką ketinate papasakoti, belieka pasirūpinti, kaip tai padarysite. Nuo šios akimirkos jūsų istorija jau nebeturi būti akivaizdi nesėkmė – nesėkmė bus tai, ką įvardysite kaip nesėkmę. Pateikiame kelis pavyzdžius:

„Man didžiausia nesėkmė yra nepateisinti lūkesčių – tiek kitų, tiek savo“.

„Kaip vadovas didžiausia nesėkme vadinu darbinius siurprizus. Visada ir visur turiu žinoti, ką veikia mano komanda, ir kaip jiems sekasi“.

„Manau, kad didžiausia nesėkmė tai ne tik nesugebėjimas pasiekti užsibrėžti tikslo, bet ir nesugebėjimas to padaryti naudojantis turimais ištekliais. Jeigu konkrečiai užduočiai prireikė daugiau laiko ar išteklių nei planuota, priimu tai kaip nesėkmę“.

Papasakokite savą įvykių versiją

Dabar, kai tiksliai įvardijote, ką vertinate kaip nesėkmę, jau galite papasakoti pasirinktą nesėkmės istoriją. Nepraleiskite per daug laiko ruošdami dirvą pasakojimui, kuo greičiau nupasakokite esmę. Darbo pokalbio metu toks klausimas jums užduodamas tikrai ne norint įvertinti, kaip mokate sukti uodegą, o tam, kad turėtume progą pademonstruoti, kaip gebate susitvarkyti su pralaimėjimais profesinėje srityje. Ir apie juos ramiai kalbėti.

Pasakojimą pradėkite nuo situacijos ir paaiškinkite, kodėl ji jums pasirodė sudėtinga. Tuomet paaiškinkite, kaip tuomet bandėte taisyti padėtį, iš dabartinės perspektyvos pateikite siūlymų, kaip šią problemą spręstumėte dabar. Net jeigu ir nesugalvojote stebuklingo būdo, kaip viską sutvarkyti, nenusiminkite – juk kalbate apie nesėkmę. Nebandykite dangstytis tokiomis frazėmis kaip „situacija tapo nevaldoma“, „reikalai pakrypo ne taip, kaip planuota“ ir t.t. 

Tikrai nereikia visų savo žodžių barstyti cukraus pudra – šį klausimą uždavęs žmogus šia strategija nepatikės.

Pabrėžkite, ko išmokote

Jūsų pasakojimas apie patirtą nesėkmę eina į pabaigą. Dabar atėjo metas pakalbėti apie gerus dalykus – tai, ko viena ar kita profesinė nesėkmė jus išmokė. Nebijokite garsiai svarstyti, kodėl tada viskas baigėsi ne taip, kaip norėjosi, galbūt to buvo galima išvengti. Pabrėžkite, kad dabar elgtumėtės kitaip ir tuometinis scenarijus tikrai nepasikartotų. 

Galėtų skambėti maždaug taip:

„Mūsų didžiausia problema buvo įsitikinimas, kad pavyks sėkmingai pašalinti vartotojų duomenis. Tai buvo klaida. Negali būtų jokių išankstinių įsitikinimų, susijusių su duomenimis. Daugiau tokios klaidos nedarau“.

„Jeigu nebūčiau nutylėjęs pirmųjų kelyje sutiktų kliūčių, mums būtų pavykę pateisinti klientų lūkesčius, tačiau to nepadariau, mūsų santykiai pablogėjo. Nuo to laiko nebeleidžiu pokalbiui nemalonia tema sutrukdyti komunikacijai ar projekto skaidrumui“.

Dažniausiai klausimas apie didžiausią patirtą nesėkmę žmones išmuša iš vėžių. Net jeigu ir esate pasirengęs išgirsti tokį klausimą, kalbėti apie nesėkmes tikrai nelengva. Svarbiausia šiuo atveju savais žodžiais įvardyti nesėkmę ir pasakojimą užbaigti atkreipiant klausančiojo dėmesį į tai, ko tokia situacija jus išmokė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)