„Kas nutinka, jei organizacija pasirenka netinkamai? Tai sugaištas laikas, prarastos galimybės, sugaištas vadovų laikas bei prarasti pinigai“, - pabrėžė konferencijos dalyvė.

Tačiau, jos nuomone, dar didesnė blogybė yra tada, jei netinkamas darbuotojas ir toliau pasilieka dirbti įmonėje, nes tenka taisyti jo klaidas, gerinti santykius už jį su klientais bei prarandama galimybė turėti gerą darbuotoją.

„Jei didelėse organizacijose darbuotojai gali pasislėpti už kolegų, tai didelė įmonė dar tai gali sau leisti, bet mažas ar pradedantysis verslas negali sau to leisti“, - sakė A. Zavadskė.

Dalydama patarimus darbdaviams įmonės vadovė patarė visų pirma apsibrėžti, kokio darbuotojo norima ir kokioms užduotims atlikti: „To neapsibrėžus, tai tas pats kaip nueiti į autobusų stotį ir sėsti į bet kokį autobusą“.

Toliau darbuotojo ieškantys verslininkai privalo įsitikinti, ar jų keliami reikalavimai yra realūs ir adekvatūs. Kaip klaidų pavyzdys paminėtas per didelis reikalavimų rinkinys ir jo neatitinkantis darbo užmokestis.

Airida Zavadskė
„Gal dar dabar skelbimuose kabo pranešimas apie ieškomą pardavėją juvelyrinių dirbinių parduotuvei: reikalaujama aukštojo išsilavinimo, reprezentatyvios išvaizdos, anglų ir rusų kalbos, potraukio juvelyriniams dirbiniams, patirtis dirbant su kasos aparatu, o darbo užmokestis siūlomas 900 Lt”, - pavyzdį pateikė įdarbinimo specialistė.

Taip pat kuriozinės situacijos kandidatų reikalavimams pastebimos, kai prašoma, pavyzdžiui, penkerių metų patirties darbui su technologija, kuri egzistuoja dar tik dvejus metus.

„Jei ieškome darbuotojo pusę metų ir nerandame, verta susimąstyti, ar reikalavimai adekvatūs“, - patarė įmonės vadovė.

Taip pat specialistė patarė per ilgai neuždelsti ieškant reikiamo specialisto: kandidatą per tą laiką gali „pasivogti“ konkurentai.

Lygiai tiek pat, kiek anksčiau išvardyti kriterijai, sėkmingai darbuotojo atrankai svarbu kokybiškas interviu. A. Zavadskė pasisakė palaikanti struktūruotus interviu, o ne padrikus, nes naudojant pastaruosius tinkamo kandidato pasirinkimo tikimybė panaši į monetos metimą.

Kalbėdama „Versli Lietuva“ konferencijoje pranešėja išvardijo pagrindines darbdavių klaidas interviu su kandidatais metu. Tai – išankstinės nuostatos, rėmimasis pirmu įspūdžiu, panašumu į save (palankiau vertiname tuos, kurie panašūs į mus), dalykais, kurie nėra susiję su darbu (pvz. lytis, zodiako ženklas), interviu struktūros neišlaikymas (vadovas didžiąją dalį interviu kalba tik apie įmonę) bei kvaili klausimai.

„Kvaili klausimai tai tokie kaip „ką pirksi už pirmą algą“, „ar turi merginą“, „apibūdink ją“. Reikia nepamiršti, kad renkatės patrauklų kandidatą, ką jis apie jus pagalvos?“, - retoriškai klausė vadovė.

Specialistė patarė nepamiršti atsirenkant darbuotoją tokių instrumentų kaip praktinės užduotys ir rekomendacijos.

Baigdama pranešimą A. Zavadskė dar kartą pabrėžė svarbiausius sėkmingos atrankos principus, renkantis darbuotoją: aiškūs kriterijai, lūkesčiai; realistiški reikalavimai; neskubėti, bet ir nežiopsoti; gerai pasiruošti interviu; pasiieškoti papildomos informacijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (88)