Tai parodė tyrimų bendrovės „TNS LTBaltijos šalyse atliktas pirkimo ir vartojimo įpročių tyrimas.

Kiti, dažniausiai vartojami mūsų šalies gyventojų produktai – sviestas ir prieskoniai. Juos kasdien naudoja po 35 proc. žmonių. Aliejų kiekvieną dieną gaminant vartoja 30 proc. gyventojų.

Šviežios daržovės ir vaisiai užima mažiau svarbią vietą lietuvių racione. Kiekvieną dieną vaisius valgo 27 proc., daržoves – 24 proc. mūsų šalies gyventojų.

Latviai valgo kiek kitaip: jų kasdien vartojamų produktų sąraše rikiuojasi juoda bei balta duona, taip pat – pienas. Kaimynai noriai vartoja aliejaus bei prieskonių.

Estai labiau mėgsta juodą duoną, sviestą arba margariną, po to rikiuojasi balta duona, aliejus bei prieskoniai.

„Tačiau ne visi Baltijos šalių gyventojų valgymo įpročiai sutampa. Palyginus su kitomis šalimis daugiau lietuvių bent kartą per savaitę valgo saldžius sausainius (46 proc.), šokoladinius batonėlius (22 proc.) ir majonezą (51 proc.). Lyginant greitai paruošiamo maisto vartojimą, lietuviai jį valgo daug rečiau nei kaimynai. Bent vieną kartą per savaitę parduotuvėje pagamintus pusfabrikačius valgo tik apie 7 proc. lietuvių“, - pastebėjo tyrėjai.

Latviai, palyginti su lietuviais ir estais, dažniau mėgaujasi jogurtu ir ledais, tačiau rečiausiai valgo makaronus ir lepinasi šokolado plytelėmis. Estai iš visų Baltijos šalių gyventojų daugiausiai valgo tepamo sūrio, varškės kremo ir desertų.

„Pieno produktus Lietuvoje vartoja daugiau moterys nei vyrai. Moterys dažniau vartoja varškės sūrelius, jogurtą, tepamą sūrį, varškės kremą ir desertus. Vyrai dažniau valgo šaldytus produktus, įvairius pagardus bei greitai paruošiamą maistą“, - kalbėjo „TNS LT“ Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Vertinant maisto vartojimą pagal amžiaus grupes, skirtumai tarp kartų labiausiai išryškėja pieno produktų - varškės sūrėlių, jogurto, fermentinio sūrio, šokolado, dešrelių, majonezo ir kečupo vartojime.
„50-74 m. amžiaus žmonės rečiau linkę naudoti šiuos produktus nei jaunesni, 15-49 m. amžiaus gyventojai. Tačiau įdomu, kad garstyčias, kurios savo vartojimo būdu panašios į majonezą ar kečupą, visos amžiaus grupės naudoja vienodai dažnai“, – pastebėjo ji.

„TNS Atlas“ tyrimas buvo atliktas 2015 m. vasario – balandžio mėnesiais, jame dalyvavo 1835 Lietuvos, 1634 Latvijos ir 1379 Estijos gyventojai nuo 15 iki 74 m. amžiaus. Tyrimo tikslas – nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (86)