Žolės veši nuo pat sankryžos
Žiedinė Seirijų ir Simno sankryža Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos iniciatyva, siekiant sumažinti avaringumą, atsirado prieš dvejus metus gavus europinių fondų paramą. Šios sankryžos su privažiavimo keliais, stotelėmis, atitvarais ir apšvietimu įrengimas atsiėjo apie 1 mln. 158 tūkst. eurų.
Nuo minimos sankryžos link Luksnėnų dar iki jos rekonstrukcijos buvo nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas čia gyvenančiųjų, esančių dviejų sodų bendrijų, vykstančiųjų į Luksnėnų ežerą pasimaudyti, pačių luksnėniškių patogumui. Žmonės daugiau kaip prieš dešimtmetį su prašymais įrengti tokį taką buvo kreipęsi į Alytaus miesto ir rajono valdžią, mat minti dviračiais ar keliauti pėsčiomis judraus kelio, kuriuo Lenkijos pasienio link važiuoja daug krovininių transporto priemonių, pakelėmis buvo pavojinga.
Kad šiuo taku dažnai važiuojama dviračiais ar einama pėstute, ypač savaitgaliais, išvysi vykdamas keliu į Simno pusę. Tai patvirtino ir Alytaus seniūnijos seniūnas Visvaldas Dumbliauskas.
Sulaukę vyriškio nusiskundimo dėl želiančio pėsčiųjų ir dviračių tako ir šį apžiūrėję įsitikinome, kad prieigos nešienaujamos nuo pat žiedinės sankryžos. Pati Seirijų ir Simno sankryža pasitinka pakelėse užaugusia didele, nuo kaitros jau parudusia žole. Pėsčiųjų ir dviračių takas žolėse skendi iki Luksnėnų ir atkarpoje nuo Luksnėnų iki buvusios Kurnėnų mokyklos.
Didelės žolės užgulusios taką, jau prasikalusios pro tako bortelius, - jei tokia tvarka vyraus ir toliau, eiti ar važiuoti bus galima tik tako viduriu.
Pažadėjo greitai imtis šienavimo
Prieš septynerius metus 5,4 kilometro ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas buvo nutiestas nuo Seirijų ir Simno sankryžos iki Luksnėnų. O prieš ketverius metus 1,4 kilometro pailgintas nuo Luksnėnų iki Kurnėnų, tiksliau, iki šiame kaime buvusios mokyklos.
Takas, kaip ir Seirijų ir Simno žiedinė sankryža, radosi Lietuvos automobilių kelių direkcijos iniciatyva gavus europinių fondų paramą. 6,8 kilometro tako įrengimas kainavo beveik 870 tūkst. eurų.
Kaip šią žiedinę sankryžą, taip ir pėsčiųjų ir dviračių taką pavesta prižiūrėti valstybės įmonei „Alytaus regiono keliai“, kuriai priklauso eksploatuoti ir tvarkyti apie 1,5 tūkst. kilometrų magistralinių, krašto ir rajoninių kelių. Alytaus rajone nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas link Luksnėnų yra didžiausias iš tokių objektų. Kiti rajone prižiūrimi pėsčiųjų ir dviračių takai sudaro tik apie 3 kilometrus, pavyzdžiui, toks takas veda nuo Alytuje esančio „Dainavos“ siuvimo fabriko iki Kaniūkų tilto per Nemuną ar ties Mergalaukiu.
Kaip sakė „Alytaus regiono kelių“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Juozas Glinevičius, minėtas takas nuo Seirijų ir Simno žiedinės sankryžos šįmet tikrai buvo apšienautas, bet, matyt, žolė greitai užaugo, gal per anksti šienauta: „Pažadu, jį greitai apšienausim.“
Alytaus rajono savivaldybės strateginės plėtros iki 2020-ųjų plane numatyta parengti specialųjį planą nutiesti pėsčiųjų ir dviračių taką nuo Kurnėnų iki Simno. Vadinasi, pėstiesiems ir dviratininkams atsiras galimybė juo keliauti ne tik iki Kurnėnų.