Žo­lės ve­ši nuo pat san­kry­žos

Žie­di­nė Sei­ri­jų ir Sim­no san­kry­ža Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos ini­cia­ty­va, sie­kiant su­ma­žin­ti ava­rin­gu­mą, at­si­ra­do prieš dve­jus me­tus ga­vus eu­ro­pi­nių fon­dų pa­ra­mą. Šios san­kry­žos su pri­va­žia­vi­mo ke­liais, sto­te­lė­mis, ati­tva­rais ir ap­švie­ti­mu įren­gi­mas at­si­ė­jo apie 1 mln. 158 tūkst. eu­rų.

Nuo mi­ni­mos san­kry­žos link Luks­nė­nų dar iki jos re­konst­ruk­ci­jos bu­vo nu­ties­tas pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kas čia gy­ve­nan­čių­jų, esan­čių dvie­jų so­dų ben­dri­jų, vyks­tan­čių­jų į Luks­nė­nų eže­rą pa­si­mau­dy­ti, pa­čių luks­nė­niš­kių pa­to­gu­mui. Žmo­nės dau­giau kaip prieš de­šimt­me­tį su pra­šy­mais įreng­ti to­kį ta­ką bu­vo krei­pę­si į Aly­taus mies­to ir ra­jo­no val­džią, mat min­ti dvi­ra­čiais ar ke­liau­ti pės­čio­mis jud­raus ke­lio, ku­riuo Len­ki­jos pa­sie­nio link va­žiuo­ja daug kro­vi­ni­nių trans­por­to prie­mo­nių, pa­ke­lė­mis bu­vo pa­vo­jin­ga.

Kad šiuo ta­ku daž­nai va­žiuo­ja­ma dvi­ra­čiais ar ei­na­ma pės­tu­te, ypač sa­vait­ga­liais, iš­vy­si vyk­da­mas ke­liu į Sim­no pu­sę. Tai pa­tvir­ti­no ir Aly­taus se­niū­ni­jos se­niū­nas Vis­val­das Dum­bliaus­kas.

Su­lau­kę vy­riš­kio nu­si­skun­di­mo dėl že­lian­čio pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­ko ir šį ap­žiū­rė­ję įsi­ti­ki­no­me, kad pri­ei­gos ne­šie­nau­ja­mos nuo pat žie­di­nės san­kry­žos. Pa­ti Sei­ri­jų ir Sim­no san­kry­ža pa­si­tin­ka pa­ke­lė­se už­au­gu­sia di­de­le, nuo kait­ros jau pa­ru­du­sia žo­le. Pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kas žo­lė­se sken­di iki Luks­nė­nų ir at­kar­po­je nuo Luks­nė­nų iki bu­vu­sios Kur­nė­nų mo­kyk­los.
 
Di­de­lės žo­lės už­gu­lu­sios ta­ką, jau pra­si­ka­lu­sios pro ta­ko bor­te­lius, - jei to­kia tvar­ka vy­raus ir to­liau, ei­ti ar va­žiuo­ti bus ga­li­ma tik ta­ko vi­du­riu.
 
Pa­ža­dė­jo grei­tai im­tis šie­na­vi­mo

Prieš sep­ty­ne­rius me­tus 5,4 ki­lo­met­ro il­gio pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kas bu­vo nu­ties­tas nuo Sei­ri­jų ir Sim­no san­kry­žos iki Luks­nė­nų. O prieš ket­ve­rius me­tus 1,4 ki­lo­met­ro pail­gin­tas nuo Luks­nė­nų iki Kur­nė­nų, tiks­liau, iki šia­me kai­me bu­vu­sios mo­kyk­los.
 
Ta­kas, kaip ir Sei­ri­jų ir Sim­no žie­di­nė san­kry­ža, ra­do­si Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­jos ini­cia­ty­va ga­vus eu­ro­pi­nių fon­dų pa­ra­mą. 6,8 ki­lo­met­ro ta­ko įren­gi­mas kai­na­vo be­veik 870 tūkst. eu­rų.
 
Kaip šią žie­di­nę san­kry­žą, taip ir pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­ką pa­ves­ta pri­žiū­rė­ti vals­ty­bės įmo­nei „Aly­taus re­gio­no ke­liai“, ku­riai pri­klau­so eks­plo­a­tuo­ti ir tvar­ky­ti apie 1,5 tūkst. ki­lo­met­rų ma­gist­ra­li­nių, kraš­to ir ra­jo­ni­nių ke­lių. Aly­taus ra­jo­ne nu­ties­tas pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kas link Luks­nė­nų yra di­džiau­sias iš to­kių ob­jek­tų. Ki­ti ra­jo­ne pri­žiū­ri­mi pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kai su­da­ro tik apie 3 ki­lo­met­rus, pa­vyz­džiui, toks ta­kas ve­da nuo Aly­tu­je esan­čio „Dai­na­vos“ siu­vi­mo fab­ri­ko iki Ka­niū­kų til­to per Ne­mu­ną ar ties Mer­ga­lau­kiu.
 
Kaip sa­kė „Aly­taus re­gio­no ke­lių“ di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas ke­lių prie­žiū­rai Juo­zas Gli­ne­vi­čius, mi­nė­tas ta­kas nuo Sei­ri­jų ir Sim­no žie­di­nės san­kry­žos šį­met tik­rai bu­vo ap­šie­nau­tas, bet, ma­tyt, žo­lė grei­tai už­au­go, gal per anks­ti šie­nau­ta: „Pa­ža­du, jį grei­tai ap­šie­nau­sim.“
 
Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės stra­te­gi­nės plėt­ros iki 2020-ųjų pla­ne nu­ma­ty­ta pa­reng­ti spe­cia­lų­jį pla­ną nu­ties­ti pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­ką nuo Kur­nė­nų iki Sim­no. Va­di­na­si, pės­tie­siems ir dvi­ra­ti­nin­kams at­si­ras ga­li­my­bė juo ke­liau­ti ne tik iki Kur­nė­nų.