Ukrainoje aviacijos mokslus baigęs pašnekovas laidoje „Ryto espresso“ tvirtino, kad Vakaruose aviakatastrofų skaičius pastaraisiais metais yra rekordiškai mažas, tačiau Rytuose situacija visiškai kitokia.

„Dabar tai, kas vyksta pas mūsų Rytų kaimynus, akivaizdžiai eina į priešingą pusę, avarijos vis girdisi toje pusėje ir jos gana dažnos“, - teigė J. Stankūnas.

„Visas pasaulis skraido tais pačiais lėktuvais, tačiau jie genda tik tam tikrose šalyse. Čia priežastys gali būti kelios. Viena, kada suiro aeroflotas ( rusiškų avialinijų kompanija, - red.past.), kitos kompanijos gali būti nepajėgios arba nepakankamo lygio techniškai aptarnauti lėktuvus, palaikyti jų techninį lygį. Ar tai stinga finansų, ar tai kvalifikacijos. Kitas dalykas, nepaslaptis, kad suirus sąjungai, Rusija liko be pilotų mokyklų, jos buvo pakraščiuose – Ukrainoje ir kitur, todėl jie dabar jaučia kvalifikuotų pilotų stygių“, - dėstė pašnekovas.

Didelį avaringumą Rytuose lemia ir inžinerinis faktorius: ar personalas yra pakankamai kvalifikuotas reikiamai technikai aptarnauti. J. Stankūnas taip pat pabrėžė, kad aviacijoje labai svarbi yra ir vairavimo kultūra, kultūrinis lygis.

„Mes galime tai pasakyti net savo pavyzdžiu. Lietuva turi tokius pat automobilius ir kelius kaip Europoje, bet avaringumas yra labai didelis. Priežastis? Vairavimo kultūra“, - tikino profesorius.

J. Stankūno nuomone, labai svarbu, kad pilotas suvoktų, kaip valdo lėktuvą, o ne tik techniškai tai darytų, vadovaudamasis paviršiniais požymiais.

„Elementarių įgūdžių ore neužtenka“, - tvirtino J. Stankūnas. Jo teigimu, ore pilotas turi mažai galimybių pasisemti žinių, tad jis turi būti pasirengęs iš anksto.

Svarbiausiai reikalavimai, keliami pilotams - sveikata, profesinis tinkamumas pagal psichologinius ir fizinius duomenis, žinių gausa – pilotas turi žinoti ne mažiau kaip 90 proc. reikalaujamų standartų.

„Mūsų pilotais mes galime didžiuotis, net ir mūsų auklėtiniais. Neseniai ir spaudoje pasirodė straipsnis, kad lietuvių pilotai skraido į patį sudėtingiausią pasaulio oro uostą. Visi tie šeši pilotai yra mūsų instituto auklėtiniai“, - pasidžiaugė lietuvių pilotais aviacijos instituto direktorius.

Laida „Ryto espresso“ transliuojama darbo dienomis 6.05 val.