Pareigūnas pripažino, kad ne visos naftos įmonės pasirengė šiam žingsniui, todėl iš apyvartos bus pašalinta iki 1 mln. t automobilinio benzino. Trūkstamą kiekį degalų naftos įmonės įsipareigojo pristatyti iš užsienio. Šiuo metu vedamos derybos dėl 2 mln. t benzino pirkimo iš Baltarusijos.

Kiek anksčiau Federalinė antimonopolijos tarnyba (FAT) siūlė pusmečiui atidėti draudimą naudoti Rusijoje žemiausių ekologinių klasių benziną, teigdama, kad naftininkai nesuspės modernizuoti naftos perdirbimo įrengimų. FAT vadovo pavaduotojas Anatolijus Golomolzinas pripažino, kad kelios įmonės, tarp jų ir „Rosneft“ bei „Surgutneftegaz“, prašė pratęsti fabrikų modernizavimo terminus „vieneriems ar net trejiems metams“.

„Lukoil“ ir „Bašneft“ jau gamina „Euro-4“ ir „Euro-5“ standartų benziną. Nuo ateinančių metų prie jų prisijungs „Gazprom neft“. Valstybinė įmonė „Rosneft“ pasisako už tai, kad kurį laiką dar būtų leidžiama prekiauti „Euro-2“ klasės degalais.

1 mln. t benzino deficitas nėra labai didelis, pažymi „Raiffeisenbank“ analitikas Andrejus Poliščiukas. Rusijoje per metus sunaudojama iki 70 mln. t benzino.

Rasti degalų užsienyje nebus sunku. Jeigu nepavyks susitarti su Baltarusija, degalus galima pirkti iš Lietuvos naftos perdirbimo gamyklos „Orlen Lietuva“. Tos įmonės, kurios nespės modernizuoti įrengimų, reikalavimų neatitinkantį benziną ir dyzelinį kurą galės eksportuoti -už Rusijos ribų juos galima perdirbti į geresnės kokybės degalus, teigė Rusijos degalų sąjungos vadovas Evgenijus Arkuša.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (66)